Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

Mnenie učenikov srednih škol v serbii o preimuŝestvah onlajn-obučeniâ vo vremâ pandemii Covid-19

dc.creatorVučetić, Ivana
dc.creatorVasojević, Nena
dc.creatorKirin, Snežana
dc.date.accessioned2022-09-19T18:57:19Z
dc.date.available2022-09-19T18:57:19Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttps://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/3261
dc.description.abstractPoslednjih godina svedoci smo brojnih istraživanja i pilot-projekata, kako kod nas tako i u svetu, koji se bave ispitivanjem onlajn učenja. U radu se teorijski i empirijski analiziraju mogućnosti onlajn učenja. Teorijski deo se odnosi na analizu razlika tradicionalnog i onlajn učenja na osnovu proučavanja stručne literature. Empirijsko istraživanje je sprovedeno pomoću upitnika koji je distribuiran putem različitih internet platformi tokom aprila 2020. godine. Ovim istraživanjem obuhvaćeno je 339 učenika srednjih škola u Srbiji, koji su u periodu vanrednog stanja usled pandemije Covid-19 pohađali onlajn nastavu. Dobijeni podaci su obrađeni kvalitativnom analizom. Cilj istraživanja bio je da se identifikuju prednosti onlajn učenja u odnosu na tradicionalni model nastave s aspekta učenika srednjih škola, kao i da se daju preporuke za dalja istraživanja i unapređivanja u praksi. Rezultati istraživanja pokazali su da učenici srednjih škola u Srbiji prepoznaju prednosti onlajn učenja, koje se odnose na uštedu vremena, mogućnosti upravljanja procesom učenja i unapređenje rezultata nastavnog procesa.sr
dc.description.abstractV poslednie gody my stali svidetelâmi mnogočislennyh issledovanij i pilotnyh proektov kak v našej strane, tak i v mire, kotorye kasaûtsâ èkspertizy onlajn-obučeniâ. V dannoj stat'e teoretičeski i èmpiričeski analiziruûtsâ vozmožnosti onlajn-obučeniâ. Teoretičeskaâ čast' otnositsâ k analizu raznicy meždu tradicionnym i onlajn-obučeniem, na osnove izučeniâ literatury po special'nosti. Èmpiričeskoe issledovanie provodilos' s ispol'zovaniem ankety, rasprostranennoj čerez različnye internet-platformy v tečenie aprelâ 2020 goda. Issledovanie provedeno na primere 339 učenikov srednih škol v Serbii, kotorye poseŝali onlajn-klassy vo vremâ črezvyčajnogo položeniâ iz-za pandemii Covid-19. Polučennye dannye obrabotany s primeneniem kačestvennogo analiza. Cel'û issledovaniâ bylo vyâvit' preimuŝestva onlajn-obučeniâ, po sravneniû s tradicionnoj model'û obučeniâ s točki zreniâ anketirovannyh učenikov, a takže dat' rekomendacii dlâ dal'nejših issledovanij i ulučšeniâ praktiki. Rezul'taty issledovaniâ pokazali, čto učeniki v Serbii priznaût preimuŝestva onlajn-obučeniâ, kotorye svâzany s èkonomiej vremeni, vozmožnost'û upravlât' processom obučeniâ i ulučšat' rezul'taty učebnogo processa.RUS
dc.description.abstractIn recent years, there have been numerous studies and pilot-projects both in Serbia and around the world, dealing with on-line learning. This paper analyzes the possibilities of online learning theoretically and empirically. The theoretical section presents an analysis of differences between traditional and on-line learning based on a review of the literature. The empirical study was carried out using a questionnaire distributed through various internet platforms in April 2020. The survey comprised 339 high school students in Serbia who attended on-line classes during the state of emergency imposed due to the Covid-19 pandemic. The data thus collected were processed using qualitative analysis. The aim of the study was to identify the advantages of on-line learning relative to the traditional model of instruction from the perspective of secondary school students, and to offer recommendations for further research and improvements in practice. The results of the study suggest that secondary school students in Serbia recognize the advantages of on-line learning in terms of time efficiency, the possibility to manage the learning process and improvement of the results of the instructional process.en
dc.publisherPedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectučenje na daljinusr
dc.subjectpandemija Covid-19sr
dc.subjectonlajn nastavasr
dc.subjectinovativan nastavni modelsr
dc.subjectdigitalne tehnologijesr
dc.subjectpandemiâ Covid-19RUS
dc.subjectonlajn-obučenieRUS
dc.subjectinnovacionnaâ model' obučeniâRUS
dc.subjectdistancionnoe obučenieRUS
dc.subjectcifrovye tehnologiiRUS
dc.subjecton-line instructionen
dc.subjectinnovative teaching modelen
dc.subjectdistance learningen
dc.subjectdigital technologiesen
dc.subjectCovid-19 pandemicen
dc.titleMišljenje učenika srednjih škola u Srbiji o prednostima onlajn učenja tokom pandemije Covid-19sr
dc.titleMnenie učenikov srednih škol v serbii o preimuŝestvah onlajn-obučeniâ vo vremâ pandemii Covid-19RUS
dc.titleOpinions of high school students in Serbia on the advantages of on-line learning during the Covid-19 pandemicen
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage359
dc.citation.issue3
dc.citation.other69(3): 345-359
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage345
dc.citation.volume69
dc.identifier.doi10.5937/nasvas2003345V
dc.identifier.fulltexthttp://machinery.mas.bg.ac.rs/bitstream/id/1887/3258.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu