Mišljenje učenika srednjih škola u Srbiji o prednostima onlajn učenja tokom pandemije Covid-19
Mnenie učenikov srednih škol v serbii o preimuŝestvah onlajn-obučeniâ vo vremâ pandemii Covid-19
Апстракт
Poslednjih godina svedoci smo brojnih istraživanja i pilot-projekata, kako kod nas tako i u svetu, koji se bave ispitivanjem onlajn učenja. U radu se teorijski i empirijski analiziraju mogućnosti onlajn učenja. Teorijski deo se odnosi na analizu razlika tradicionalnog i onlajn učenja na osnovu proučavanja stručne literature. Empirijsko istraživanje je sprovedeno pomoću upitnika koji je distribuiran putem različitih internet platformi tokom aprila 2020. godine. Ovim istraživanjem obuhvaćeno je 339 učenika srednjih škola u Srbiji, koji su u periodu vanrednog stanja usled pandemije Covid-19 pohađali onlajn nastavu. Dobijeni podaci su obrađeni kvalitativnom analizom. Cilj istraživanja bio je da se identifikuju prednosti onlajn učenja u odnosu na tradicionalni model nastave s aspekta učenika srednjih škola, kao i da se daju preporuke za dalja istraživanja i unapređivanja u praksi. Rezultati istraživanja pokazali su da učenici srednjih škola u Srbiji prepoznaju prednosti onlajn učenja, koje ...se odnose na uštedu vremena, mogućnosti upravljanja procesom učenja i unapređenje rezultata nastavnog procesa.
V poslednie gody my stali svidetelâmi mnogočislennyh issledovanij i pilotnyh proektov kak v našej strane, tak i v mire, kotorye kasaûtsâ èkspertizy onlajn-obučeniâ. V dannoj stat'e teoretičeski i èmpiričeski analiziruûtsâ vozmožnosti onlajn-obučeniâ. Teoretičeskaâ čast' otnositsâ k analizu raznicy meždu tradicionnym i onlajn-obučeniem, na osnove izučeniâ literatury po special'nosti. Èmpiričeskoe issledovanie provodilos' s ispol'zovaniem ankety, rasprostranennoj čerez različnye internet-platformy v tečenie aprelâ 2020 goda. Issledovanie provedeno na primere 339 učenikov srednih škol v Serbii, kotorye poseŝali onlajn-klassy vo vremâ črezvyčajnogo položeniâ iz-za pandemii Covid-19. Polučennye dannye obrabotany s primeneniem kačestvennogo analiza. Cel'û issledovaniâ bylo vyâvit' preimuŝestva onlajn-obučeniâ, po sravneniû s tradicionnoj model'û obučeniâ s točki zreniâ anketirovannyh učenikov, a takže dat' rekomendacii dlâ dal'nejših issledovanij i ulučšeniâ praktiki. Rezul'taty issledovaniâ... pokazali, čto učeniki v Serbii priznaût preimuŝestva onlajn-obučeniâ, kotorye svâzany s èkonomiej vremeni, vozmožnost'û upravlât' processom obučeniâ i ulučšat' rezul'taty učebnogo processa.
In recent years, there have been numerous studies and pilot-projects both in Serbia and around the world, dealing with on-line learning. This paper analyzes the possibilities of online learning theoretically and empirically. The theoretical section presents an analysis of differences between traditional and on-line learning based on a review of the literature. The empirical study was carried out using a questionnaire distributed through various internet platforms in April 2020. The survey comprised 339 high school students in Serbia who attended on-line classes during the state of emergency imposed due to the Covid-19 pandemic. The data thus collected were processed using qualitative analysis. The aim of the study was to identify the advantages of on-line learning relative to the traditional model of instruction from the perspective of secondary school students, and to offer recommendations for further research and improvements in practice. The results of the study suggest that seconda...ry school students in Serbia recognize the advantages of on-line learning in terms of time efficiency, the possibility to manage the learning process and improvement of the results of the instructional process.
Кључне речи:
učenje na daljinu / pandemija Covid-19 / onlajn nastava / inovativan nastavni model / digitalne tehnologije / pandemiâ Covid-19 / onlajn-obučenie / innovacionnaâ model' obučeniâ / distancionnoe obučenie / cifrovye tehnologii / on-line instruction / innovative teaching model / distance learning / digital technologies / Covid-19 pandemicИзвор:
Nastava i vaspitanje, 2020, 69, 3, 345-359Издавач:
- Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
Институција/група
Inovacioni centarTY - JOUR AU - Vučetić, Ivana AU - Vasojević, Nena AU - Kirin, Snežana PY - 2020 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/3261 AB - Poslednjih godina svedoci smo brojnih istraživanja i pilot-projekata, kako kod nas tako i u svetu, koji se bave ispitivanjem onlajn učenja. U radu se teorijski i empirijski analiziraju mogućnosti onlajn učenja. Teorijski deo se odnosi na analizu razlika tradicionalnog i onlajn učenja na osnovu proučavanja stručne literature. Empirijsko istraživanje je sprovedeno pomoću upitnika koji je distribuiran putem različitih internet platformi tokom aprila 2020. godine. Ovim istraživanjem obuhvaćeno je 339 učenika srednjih škola u Srbiji, koji su u periodu vanrednog stanja usled pandemije Covid-19 pohađali onlajn nastavu. Dobijeni podaci su obrađeni kvalitativnom analizom. Cilj istraživanja bio je da se identifikuju prednosti onlajn učenja u odnosu na tradicionalni model nastave s aspekta učenika srednjih škola, kao i da se daju preporuke za dalja istraživanja i unapređivanja u praksi. Rezultati istraživanja pokazali su da učenici srednjih škola u Srbiji prepoznaju prednosti onlajn učenja, koje se odnose na uštedu vremena, mogućnosti upravljanja procesom učenja i unapređenje rezultata nastavnog procesa. AB - V poslednie gody my stali svidetelâmi mnogočislennyh issledovanij i pilotnyh proektov kak v našej strane, tak i v mire, kotorye kasaûtsâ èkspertizy onlajn-obučeniâ. V dannoj stat'e teoretičeski i èmpiričeski analiziruûtsâ vozmožnosti onlajn-obučeniâ. Teoretičeskaâ čast' otnositsâ k analizu raznicy meždu tradicionnym i onlajn-obučeniem, na osnove izučeniâ literatury po special'nosti. Èmpiričeskoe issledovanie provodilos' s ispol'zovaniem ankety, rasprostranennoj čerez različnye internet-platformy v tečenie aprelâ 2020 goda. Issledovanie provedeno na primere 339 učenikov srednih škol v Serbii, kotorye poseŝali onlajn-klassy vo vremâ črezvyčajnogo položeniâ iz-za pandemii Covid-19. Polučennye dannye obrabotany s primeneniem kačestvennogo analiza. Cel'û issledovaniâ bylo vyâvit' preimuŝestva onlajn-obučeniâ, po sravneniû s tradicionnoj model'û obučeniâ s točki zreniâ anketirovannyh učenikov, a takže dat' rekomendacii dlâ dal'nejših issledovanij i ulučšeniâ praktiki. Rezul'taty issledovaniâ pokazali, čto učeniki v Serbii priznaût preimuŝestva onlajn-obučeniâ, kotorye svâzany s èkonomiej vremeni, vozmožnost'û upravlât' processom obučeniâ i ulučšat' rezul'taty učebnogo processa. AB - In recent years, there have been numerous studies and pilot-projects both in Serbia and around the world, dealing with on-line learning. This paper analyzes the possibilities of online learning theoretically and empirically. The theoretical section presents an analysis of differences between traditional and on-line learning based on a review of the literature. The empirical study was carried out using a questionnaire distributed through various internet platforms in April 2020. The survey comprised 339 high school students in Serbia who attended on-line classes during the state of emergency imposed due to the Covid-19 pandemic. The data thus collected were processed using qualitative analysis. The aim of the study was to identify the advantages of on-line learning relative to the traditional model of instruction from the perspective of secondary school students, and to offer recommendations for further research and improvements in practice. The results of the study suggest that secondary school students in Serbia recognize the advantages of on-line learning in terms of time efficiency, the possibility to manage the learning process and improvement of the results of the instructional process. PB - Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd T2 - Nastava i vaspitanje T1 - Mišljenje učenika srednjih škola u Srbiji o prednostima onlajn učenja tokom pandemije Covid-19 T1 - Mnenie učenikov srednih škol v serbii o preimuŝestvah onlajn-obučeniâ vo vremâ pandemii Covid-19 T1 - Opinions of high school students in Serbia on the advantages of on-line learning during the Covid-19 pandemic EP - 359 IS - 3 SP - 345 VL - 69 DO - 10.5937/nasvas2003345V ER -
@article{ author = "Vučetić, Ivana and Vasojević, Nena and Kirin, Snežana", year = "2020", abstract = "Poslednjih godina svedoci smo brojnih istraživanja i pilot-projekata, kako kod nas tako i u svetu, koji se bave ispitivanjem onlajn učenja. U radu se teorijski i empirijski analiziraju mogućnosti onlajn učenja. Teorijski deo se odnosi na analizu razlika tradicionalnog i onlajn učenja na osnovu proučavanja stručne literature. Empirijsko istraživanje je sprovedeno pomoću upitnika koji je distribuiran putem različitih internet platformi tokom aprila 2020. godine. Ovim istraživanjem obuhvaćeno je 339 učenika srednjih škola u Srbiji, koji su u periodu vanrednog stanja usled pandemije Covid-19 pohađali onlajn nastavu. Dobijeni podaci su obrađeni kvalitativnom analizom. Cilj istraživanja bio je da se identifikuju prednosti onlajn učenja u odnosu na tradicionalni model nastave s aspekta učenika srednjih škola, kao i da se daju preporuke za dalja istraživanja i unapređivanja u praksi. Rezultati istraživanja pokazali su da učenici srednjih škola u Srbiji prepoznaju prednosti onlajn učenja, koje se odnose na uštedu vremena, mogućnosti upravljanja procesom učenja i unapređenje rezultata nastavnog procesa., V poslednie gody my stali svidetelâmi mnogočislennyh issledovanij i pilotnyh proektov kak v našej strane, tak i v mire, kotorye kasaûtsâ èkspertizy onlajn-obučeniâ. V dannoj stat'e teoretičeski i èmpiričeski analiziruûtsâ vozmožnosti onlajn-obučeniâ. Teoretičeskaâ čast' otnositsâ k analizu raznicy meždu tradicionnym i onlajn-obučeniem, na osnove izučeniâ literatury po special'nosti. Èmpiričeskoe issledovanie provodilos' s ispol'zovaniem ankety, rasprostranennoj čerez različnye internet-platformy v tečenie aprelâ 2020 goda. Issledovanie provedeno na primere 339 učenikov srednih škol v Serbii, kotorye poseŝali onlajn-klassy vo vremâ črezvyčajnogo položeniâ iz-za pandemii Covid-19. Polučennye dannye obrabotany s primeneniem kačestvennogo analiza. Cel'û issledovaniâ bylo vyâvit' preimuŝestva onlajn-obučeniâ, po sravneniû s tradicionnoj model'û obučeniâ s točki zreniâ anketirovannyh učenikov, a takže dat' rekomendacii dlâ dal'nejših issledovanij i ulučšeniâ praktiki. Rezul'taty issledovaniâ pokazali, čto učeniki v Serbii priznaût preimuŝestva onlajn-obučeniâ, kotorye svâzany s èkonomiej vremeni, vozmožnost'û upravlât' processom obučeniâ i ulučšat' rezul'taty učebnogo processa., In recent years, there have been numerous studies and pilot-projects both in Serbia and around the world, dealing with on-line learning. This paper analyzes the possibilities of online learning theoretically and empirically. The theoretical section presents an analysis of differences between traditional and on-line learning based on a review of the literature. The empirical study was carried out using a questionnaire distributed through various internet platforms in April 2020. The survey comprised 339 high school students in Serbia who attended on-line classes during the state of emergency imposed due to the Covid-19 pandemic. The data thus collected were processed using qualitative analysis. The aim of the study was to identify the advantages of on-line learning relative to the traditional model of instruction from the perspective of secondary school students, and to offer recommendations for further research and improvements in practice. The results of the study suggest that secondary school students in Serbia recognize the advantages of on-line learning in terms of time efficiency, the possibility to manage the learning process and improvement of the results of the instructional process.", publisher = "Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd", journal = "Nastava i vaspitanje", title = "Mišljenje učenika srednjih škola u Srbiji o prednostima onlajn učenja tokom pandemije Covid-19, Mnenie učenikov srednih škol v serbii o preimuŝestvah onlajn-obučeniâ vo vremâ pandemii Covid-19, Opinions of high school students in Serbia on the advantages of on-line learning during the Covid-19 pandemic", pages = "359-345", number = "3", volume = "69", doi = "10.5937/nasvas2003345V" }
Vučetić, I., Vasojević, N.,& Kirin, S.. (2020). Mišljenje učenika srednjih škola u Srbiji o prednostima onlajn učenja tokom pandemije Covid-19. in Nastava i vaspitanje Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd., 69(3), 345-359. https://doi.org/10.5937/nasvas2003345V
Vučetić I, Vasojević N, Kirin S. Mišljenje učenika srednjih škola u Srbiji o prednostima onlajn učenja tokom pandemije Covid-19. in Nastava i vaspitanje. 2020;69(3):345-359. doi:10.5937/nasvas2003345V .
Vučetić, Ivana, Vasojević, Nena, Kirin, Snežana, "Mišljenje učenika srednjih škola u Srbiji o prednostima onlajn učenja tokom pandemije Covid-19" in Nastava i vaspitanje, 69, no. 3 (2020):345-359, https://doi.org/10.5937/nasvas2003345V . .
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Profili nastavnika osnovnih škola u Srbiji prema opredeljenju za nastavni model tokom pandemije COVID-19 / The Serbian primary school teachers' profiles regarding the preference for a teaching model during the COVID-19 pandemics
Vasojević, Nena; Vučetić, Ivana; Kirin, Snežana (Univerzitet u Novom Sadu - Pedagoški fakultet, Sombor, 2021) -
Industrija 4.0 i njena primena u medicini i stomatologiji, kao i borbi protiv pandemije COVID-19 / Industry 4.0 and their application in medicine and dentistry, as well as the fight against the COVID-19 pandemic
Majstorović, Nemanja V.; Majstorović, Vidosav D.; Mitrović, Radivoje; Mišković, Žarko (Savez inženjera i tehničara Srbije, Beograd, 2021) -
Classification of COVID-CT Images Utilizing Four Types of Deep Convolutional Neural Networks
Laban, Lara; Vesović, Mitra (Faculty of Mechanical Engineering in Niš, Prof. Dr Nenad T. Pavlović, Dean, 2020)