Raspodela opterećenja u kotrljajnom ležaju
Mathematical model of load distribution in rolling bearing
Апстракт
Spoljašnje opterećenje kotrljajnog ležaja se sa jednog prstena na drugi prenosi preko kotrljajnih tela. Pri tome je raspodela opterećenja na kotrljajna tela neravnomerna. Stepen neravnomernosti raspodele opterećenja zavisi od unutrašnje geometrije ležaja i intenziteta spoljašnjeg opterećenja. U ovom radu su definisana i razmatrana dva granična slučaja raspodele opterećenja kod kugličnog kotrljajnog ležaja opterećenog spoljašnjim radijalnim opterećenjem. To su idealno ravnomerna i izrazito neravnomerna raspodela opterećenja. Stvarna raspodela opterećenja je između ova dva granična slučaja. Novi matematički model raspodele opterećenja je razvijen na osnovu klasične teorije kotrljajnih ležaja i uvođenjem nove originalne veličine, definisane kao faktor raspodele opterećenja. Razvijeni matematički model obuhvata sve pomenute relevantne uticaje na raspodelu opterećenja u kotrljajnom ležaju (broj kotrljajnih tela u ležaju, unutrašnji radijalni zazor i spoljašnje opterećenje).
External load of rolling bearing is transferred from one ring to the other one through the rolling elements. Load distribution between rolling elements is unequal. Degree of load distribution unequality depends on internal geometry of bearing and magnitude of external load. Two boundary load distributions in radially loaded ball bearing were defined and discussed in this paper. These are ideally equal and extremely unequal load distribution. Real load distribution is between these boundary cases. The new mathematical model of load distribution is developed respecting classic rolling bearing theory and by introduction of new, original value defined as load distribution factor. Developed mathematical model includes all main influences on load distribution in rolling bearing (number of rolling elements, internal radial clearance and external load).
Кључне речи:
rolling bearing / load distribution / load distribution factorИзвор:
FME Transactions, 2008, 36, 4, 189-196Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd
Колекције
Институција/група
Mašinski fakultetTY - JOUR AU - Lazović, Tatjana AU - Ristivojević, Mileta AU - Mitrović, Radivoje PY - 2008 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/795 AB - Spoljašnje opterećenje kotrljajnog ležaja se sa jednog prstena na drugi prenosi preko kotrljajnih tela. Pri tome je raspodela opterećenja na kotrljajna tela neravnomerna. Stepen neravnomernosti raspodele opterećenja zavisi od unutrašnje geometrije ležaja i intenziteta spoljašnjeg opterećenja. U ovom radu su definisana i razmatrana dva granična slučaja raspodele opterećenja kod kugličnog kotrljajnog ležaja opterećenog spoljašnjim radijalnim opterećenjem. To su idealno ravnomerna i izrazito neravnomerna raspodela opterećenja. Stvarna raspodela opterećenja je između ova dva granična slučaja. Novi matematički model raspodele opterećenja je razvijen na osnovu klasične teorije kotrljajnih ležaja i uvođenjem nove originalne veličine, definisane kao faktor raspodele opterećenja. Razvijeni matematički model obuhvata sve pomenute relevantne uticaje na raspodelu opterećenja u kotrljajnom ležaju (broj kotrljajnih tela u ležaju, unutrašnji radijalni zazor i spoljašnje opterećenje). AB - External load of rolling bearing is transferred from one ring to the other one through the rolling elements. Load distribution between rolling elements is unequal. Degree of load distribution unequality depends on internal geometry of bearing and magnitude of external load. Two boundary load distributions in radially loaded ball bearing were defined and discussed in this paper. These are ideally equal and extremely unequal load distribution. Real load distribution is between these boundary cases. The new mathematical model of load distribution is developed respecting classic rolling bearing theory and by introduction of new, original value defined as load distribution factor. Developed mathematical model includes all main influences on load distribution in rolling bearing (number of rolling elements, internal radial clearance and external load). PB - Univerzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd T2 - FME Transactions T1 - Raspodela opterećenja u kotrljajnom ležaju T1 - Mathematical model of load distribution in rolling bearing EP - 196 IS - 4 SP - 189 VL - 36 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_795 ER -
@article{ author = "Lazović, Tatjana and Ristivojević, Mileta and Mitrović, Radivoje", year = "2008", abstract = "Spoljašnje opterećenje kotrljajnog ležaja se sa jednog prstena na drugi prenosi preko kotrljajnih tela. Pri tome je raspodela opterećenja na kotrljajna tela neravnomerna. Stepen neravnomernosti raspodele opterećenja zavisi od unutrašnje geometrije ležaja i intenziteta spoljašnjeg opterećenja. U ovom radu su definisana i razmatrana dva granična slučaja raspodele opterećenja kod kugličnog kotrljajnog ležaja opterećenog spoljašnjim radijalnim opterećenjem. To su idealno ravnomerna i izrazito neravnomerna raspodela opterećenja. Stvarna raspodela opterećenja je između ova dva granična slučaja. Novi matematički model raspodele opterećenja je razvijen na osnovu klasične teorije kotrljajnih ležaja i uvođenjem nove originalne veličine, definisane kao faktor raspodele opterećenja. Razvijeni matematički model obuhvata sve pomenute relevantne uticaje na raspodelu opterećenja u kotrljajnom ležaju (broj kotrljajnih tela u ležaju, unutrašnji radijalni zazor i spoljašnje opterećenje)., External load of rolling bearing is transferred from one ring to the other one through the rolling elements. Load distribution between rolling elements is unequal. Degree of load distribution unequality depends on internal geometry of bearing and magnitude of external load. Two boundary load distributions in radially loaded ball bearing were defined and discussed in this paper. These are ideally equal and extremely unequal load distribution. Real load distribution is between these boundary cases. The new mathematical model of load distribution is developed respecting classic rolling bearing theory and by introduction of new, original value defined as load distribution factor. Developed mathematical model includes all main influences on load distribution in rolling bearing (number of rolling elements, internal radial clearance and external load).", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd", journal = "FME Transactions", title = "Raspodela opterećenja u kotrljajnom ležaju, Mathematical model of load distribution in rolling bearing", pages = "196-189", number = "4", volume = "36", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_795" }
Lazović, T., Ristivojević, M.,& Mitrović, R.. (2008). Raspodela opterećenja u kotrljajnom ležaju. in FME Transactions Univerzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd., 36(4), 189-196. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_795
Lazović T, Ristivojević M, Mitrović R. Raspodela opterećenja u kotrljajnom ležaju. in FME Transactions. 2008;36(4):189-196. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_795 .
Lazović, Tatjana, Ristivojević, Mileta, Mitrović, Radivoje, "Raspodela opterećenja u kotrljajnom ležaju" in FME Transactions, 36, no. 4 (2008):189-196, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_795 .