Pretovarni mostovi sa elevatorima, deo II - konstrukciono rešenje, tehnologija i proračun rekonstruisane strukture
Unloading bridges with reclaimers, Part II: Structural solution, technology and calculus of structural reengineering
Апстракт
Četiri pretovarna mosta raspona 50 m, kapaciteta 300 t/h opslužuju otvoreno skladište uglja u TE "Kolubara" - Veliki Crljeni. Tokom njihove eksploatacije dolazilo je do relativno čestih zastoja izazvanih nedostatcima noseće konstrukcije, a u ekstremnim slučajevima i do otkaza (pada) konstrukcije. Primenom postupka izloženog u prvom delu rada, locirana su slaba mesta projektovane strukture mosta i dato konstrukciono rešenje rekonstrukcije koje sa minimalnim povećanjem mase (oko 2%) obezbeđuje dovoljnu čvrstoću i krutost strukture. Da bi se umanjili negativni efekti izazvani zakošavanjem strukture mosta, rekonstruisan je i pogon kretanja. Uvedeni su horizontalni točkovi čime je eliminisan otpor trenja klizanja oboda vertikalnih točkova prilikom zakošavanja. Osim toga, u ovom delu rada je dat i kratak prikaz tehnologije sanacije noseće strukture mosta. Eksploataciono iskustvo nakon izvršenih rekonstrukcija sva četiri mosta, u potpunosti je potvrdilo valjanost postupaka proračuna i konstru...kcionih rešenja izloženih u radu.
Four unloading bridges with span of 50 m, capacity 300 t/h, serve the open coal storage at Termal Power Plant Kolubara-Veliki Crljeni. During their exploitation often come delays and collapses, due to technical-design drawbacks of these machines. Results of this algorithm locate the weak points of the structure and give technical solution for reconstruction which provides adequate strength and stiffness with minimal mass increase of 2%. In order to decrease effects of skewing, driving system is also redesigned. There has been placed horizontal wheels that eliminates skewing loads. Besides, it is presented an overview of reconstruction technology for structures. After reconstruction, the experience validates the simulation procedures presented in this work.
Кључне речи:
ugalj / pretovarni most / pogon kretanja / opterećenja / čvrstoća / unloading bridge / strength / loads / driving system / coalИзвор:
Tehnika - Mašinstvo, 2007, 56, 1, 7-13Издавач:
- Savez inženjera i tehničara Srbije, Beograd
Колекције
Институција/група
Mašinski fakultetTY - JOUR AU - Bošnjak, Srđan AU - Petković, Zoran D. AU - Gašić, Vlada AU - Zrnić, Nenad PY - 2007 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/755 AB - Četiri pretovarna mosta raspona 50 m, kapaciteta 300 t/h opslužuju otvoreno skladište uglja u TE "Kolubara" - Veliki Crljeni. Tokom njihove eksploatacije dolazilo je do relativno čestih zastoja izazvanih nedostatcima noseće konstrukcije, a u ekstremnim slučajevima i do otkaza (pada) konstrukcije. Primenom postupka izloženog u prvom delu rada, locirana su slaba mesta projektovane strukture mosta i dato konstrukciono rešenje rekonstrukcije koje sa minimalnim povećanjem mase (oko 2%) obezbeđuje dovoljnu čvrstoću i krutost strukture. Da bi se umanjili negativni efekti izazvani zakošavanjem strukture mosta, rekonstruisan je i pogon kretanja. Uvedeni su horizontalni točkovi čime je eliminisan otpor trenja klizanja oboda vertikalnih točkova prilikom zakošavanja. Osim toga, u ovom delu rada je dat i kratak prikaz tehnologije sanacije noseće strukture mosta. Eksploataciono iskustvo nakon izvršenih rekonstrukcija sva četiri mosta, u potpunosti je potvrdilo valjanost postupaka proračuna i konstrukcionih rešenja izloženih u radu. AB - Four unloading bridges with span of 50 m, capacity 300 t/h, serve the open coal storage at Termal Power Plant Kolubara-Veliki Crljeni. During their exploitation often come delays and collapses, due to technical-design drawbacks of these machines. Results of this algorithm locate the weak points of the structure and give technical solution for reconstruction which provides adequate strength and stiffness with minimal mass increase of 2%. In order to decrease effects of skewing, driving system is also redesigned. There has been placed horizontal wheels that eliminates skewing loads. Besides, it is presented an overview of reconstruction technology for structures. After reconstruction, the experience validates the simulation procedures presented in this work. PB - Savez inženjera i tehničara Srbije, Beograd T2 - Tehnika - Mašinstvo T1 - Pretovarni mostovi sa elevatorima, deo II - konstrukciono rešenje, tehnologija i proračun rekonstruisane strukture T1 - Unloading bridges with reclaimers, Part II: Structural solution, technology and calculus of structural reengineering EP - 13 IS - 1 SP - 7 VL - 56 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_755 ER -
@article{ author = "Bošnjak, Srđan and Petković, Zoran D. and Gašić, Vlada and Zrnić, Nenad", year = "2007", abstract = "Četiri pretovarna mosta raspona 50 m, kapaciteta 300 t/h opslužuju otvoreno skladište uglja u TE "Kolubara" - Veliki Crljeni. Tokom njihove eksploatacije dolazilo je do relativno čestih zastoja izazvanih nedostatcima noseće konstrukcije, a u ekstremnim slučajevima i do otkaza (pada) konstrukcije. Primenom postupka izloženog u prvom delu rada, locirana su slaba mesta projektovane strukture mosta i dato konstrukciono rešenje rekonstrukcije koje sa minimalnim povećanjem mase (oko 2%) obezbeđuje dovoljnu čvrstoću i krutost strukture. Da bi se umanjili negativni efekti izazvani zakošavanjem strukture mosta, rekonstruisan je i pogon kretanja. Uvedeni su horizontalni točkovi čime je eliminisan otpor trenja klizanja oboda vertikalnih točkova prilikom zakošavanja. Osim toga, u ovom delu rada je dat i kratak prikaz tehnologije sanacije noseće strukture mosta. Eksploataciono iskustvo nakon izvršenih rekonstrukcija sva četiri mosta, u potpunosti je potvrdilo valjanost postupaka proračuna i konstrukcionih rešenja izloženih u radu., Four unloading bridges with span of 50 m, capacity 300 t/h, serve the open coal storage at Termal Power Plant Kolubara-Veliki Crljeni. During their exploitation often come delays and collapses, due to technical-design drawbacks of these machines. Results of this algorithm locate the weak points of the structure and give technical solution for reconstruction which provides adequate strength and stiffness with minimal mass increase of 2%. In order to decrease effects of skewing, driving system is also redesigned. There has been placed horizontal wheels that eliminates skewing loads. Besides, it is presented an overview of reconstruction technology for structures. After reconstruction, the experience validates the simulation procedures presented in this work.", publisher = "Savez inženjera i tehničara Srbije, Beograd", journal = "Tehnika - Mašinstvo", title = "Pretovarni mostovi sa elevatorima, deo II - konstrukciono rešenje, tehnologija i proračun rekonstruisane strukture, Unloading bridges with reclaimers, Part II: Structural solution, technology and calculus of structural reengineering", pages = "13-7", number = "1", volume = "56", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_755" }
Bošnjak, S., Petković, Z. D., Gašić, V.,& Zrnić, N.. (2007). Pretovarni mostovi sa elevatorima, deo II - konstrukciono rešenje, tehnologija i proračun rekonstruisane strukture. in Tehnika - Mašinstvo Savez inženjera i tehničara Srbije, Beograd., 56(1), 7-13. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_755
Bošnjak S, Petković ZD, Gašić V, Zrnić N. Pretovarni mostovi sa elevatorima, deo II - konstrukciono rešenje, tehnologija i proračun rekonstruisane strukture. in Tehnika - Mašinstvo. 2007;56(1):7-13. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_755 .
Bošnjak, Srđan, Petković, Zoran D., Gašić, Vlada, Zrnić, Nenad, "Pretovarni mostovi sa elevatorima, deo II - konstrukciono rešenje, tehnologija i proračun rekonstruisane strukture" in Tehnika - Mašinstvo, 56, no. 1 (2007):7-13, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_755 .