Upravljanje inovacijama u kompanijama u Srbiji
Апстракт
Ukoliko se termin inovacija posmatra u kontekstu ekonomije, odnosi se
prvenstveno na primenu novih ideja za unapređenje proizvoda, usluga i procesa,
korisnih za kompaniju i klijente. Upravljanje inovacijama je od vitalnog značaja za
uspešno poslovanje kompanije, kako omogućava povezivanje sa različitim tržištima i
obezbeđuje konkurentnost, što je posebno značajno za one u zemljama u razvoju. U
ovom radu su prikazani rezultati istraživanja u kojoj meri se u kompanijama u Srbiji
primenjuje strategija upravljanja inovacijama. Istraživanjem je obuhvaćeno 106
kompanija. Cilj istraživanja bio je utvrditi faktore koji utiču na zastupljenost inovacionih
kapaciteta u kompanijama. Za potrebe istraživanja konstruisan je upitnik, kojim je,
uzimajući u obzir 21 dimenziju upravljanja inovacijama, trebalo ispitati u kojoj meri
kompanije u Srbiji primenjuju inovacione strategije. Podaci su obrađeni primenom
statističkog programa IBM SPSS 19. Metoda analize varijanse (ANOVA) pokazuje da
dim...enzije upravljanja inovacijama zavise od veličine kompanije u odnosu na broj
zaposlenih i novčani obrt kompanije.
Кључне речи:
upravljanje inovacijama / kompanije u Srbiji / inovacioni kapaciteti / merenje inovacijaИзвор:
Zbornik radova XIII Skupa privrednika i naučnika SPIN ’21: Industrija 4.0 -mogućnosti, izazovi i rešenja za digitalnu transformaciju privrede, 2021, 128-135Издавач:
- Univerzitet u Beogradu, Fakultet organizacionih nauka
Финансирање / пројекти:
- Ministry of Education, Science and Technological Development of the Republic of Serbia
Колекције
Институција/група
Inovacioni centarTY - CONF AU - Kirin, Snežana AU - Vučetić, Ivana AU - Vasojević, Nena PY - 2021 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/7432 AB - Ukoliko se termin inovacija posmatra u kontekstu ekonomije, odnosi se prvenstveno na primenu novih ideja za unapređenje proizvoda, usluga i procesa, korisnih za kompaniju i klijente. Upravljanje inovacijama je od vitalnog značaja za uspešno poslovanje kompanije, kako omogućava povezivanje sa različitim tržištima i obezbeđuje konkurentnost, što je posebno značajno za one u zemljama u razvoju. U ovom radu su prikazani rezultati istraživanja u kojoj meri se u kompanijama u Srbiji primenjuje strategija upravljanja inovacijama. Istraživanjem je obuhvaćeno 106 kompanija. Cilj istraživanja bio je utvrditi faktore koji utiču na zastupljenost inovacionih kapaciteta u kompanijama. Za potrebe istraživanja konstruisan je upitnik, kojim je, uzimajući u obzir 21 dimenziju upravljanja inovacijama, trebalo ispitati u kojoj meri kompanije u Srbiji primenjuju inovacione strategije. Podaci su obrađeni primenom statističkog programa IBM SPSS 19. Metoda analize varijanse (ANOVA) pokazuje da dimenzije upravljanja inovacijama zavise od veličine kompanije u odnosu na broj zaposlenih i novčani obrt kompanije. PB - Univerzitet u Beogradu, Fakultet organizacionih nauka C3 - Zbornik radova XIII Skupa privrednika i naučnika SPIN ’21: Industrija 4.0 -mogućnosti, izazovi i rešenja za digitalnu transformaciju privrede T1 - Upravljanje inovacijama u kompanijama u Srbiji EP - 135 SP - 128 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_7432 ER -
@conference{ author = "Kirin, Snežana and Vučetić, Ivana and Vasojević, Nena", year = "2021", abstract = "Ukoliko se termin inovacija posmatra u kontekstu ekonomije, odnosi se prvenstveno na primenu novih ideja za unapređenje proizvoda, usluga i procesa, korisnih za kompaniju i klijente. Upravljanje inovacijama je od vitalnog značaja za uspešno poslovanje kompanije, kako omogućava povezivanje sa različitim tržištima i obezbeđuje konkurentnost, što je posebno značajno za one u zemljama u razvoju. U ovom radu su prikazani rezultati istraživanja u kojoj meri se u kompanijama u Srbiji primenjuje strategija upravljanja inovacijama. Istraživanjem je obuhvaćeno 106 kompanija. Cilj istraživanja bio je utvrditi faktore koji utiču na zastupljenost inovacionih kapaciteta u kompanijama. Za potrebe istraživanja konstruisan je upitnik, kojim je, uzimajući u obzir 21 dimenziju upravljanja inovacijama, trebalo ispitati u kojoj meri kompanije u Srbiji primenjuju inovacione strategije. Podaci su obrađeni primenom statističkog programa IBM SPSS 19. Metoda analize varijanse (ANOVA) pokazuje da dimenzije upravljanja inovacijama zavise od veličine kompanije u odnosu na broj zaposlenih i novčani obrt kompanije.", publisher = "Univerzitet u Beogradu, Fakultet organizacionih nauka", journal = "Zbornik radova XIII Skupa privrednika i naučnika SPIN ’21: Industrija 4.0 -mogućnosti, izazovi i rešenja za digitalnu transformaciju privrede", title = "Upravljanje inovacijama u kompanijama u Srbiji", pages = "135-128", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_7432" }
Kirin, S., Vučetić, I.,& Vasojević, N.. (2021). Upravljanje inovacijama u kompanijama u Srbiji. in Zbornik radova XIII Skupa privrednika i naučnika SPIN ’21: Industrija 4.0 -mogućnosti, izazovi i rešenja za digitalnu transformaciju privrede Univerzitet u Beogradu, Fakultet organizacionih nauka., 128-135. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_7432
Kirin S, Vučetić I, Vasojević N. Upravljanje inovacijama u kompanijama u Srbiji. in Zbornik radova XIII Skupa privrednika i naučnika SPIN ’21: Industrija 4.0 -mogućnosti, izazovi i rešenja za digitalnu transformaciju privrede. 2021;:128-135. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_7432 .
Kirin, Snežana, Vučetić, Ivana, Vasojević, Nena, "Upravljanje inovacijama u kompanijama u Srbiji" in Zbornik radova XIII Skupa privrednika i naučnika SPIN ’21: Industrija 4.0 -mogućnosti, izazovi i rešenja za digitalnu transformaciju privrede (2021):128-135, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_7432 .