INTERAKTIVNI KORISNIČKI INTERFEJS ZA ELEKTROLUČNO ROBOTSKO ZAVARIVANJE - PRIMENA U EDUKACIJI INŽENЈERA
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Programiranje industrijskih robota u malim i srednjim preduzećima najčešće se sprovodi obučavanjem, što je dugotrajna metoda, koja zahteva angažovanje robota van proizvodnih tokova. Stoga su fleksibilni, jeftini i jednostavni pristupi u programiranju svakako potrebni za proširenje robotike u malim i srednjim preduzećima. Pristup kognitivne infokomunikacije u interakciji između operatera i robota u projektovanju i nadzoru kompletnog procesa robotskog zavarivanja omogućava operateru uspešno programiranje korišćenjem računara. Istovremeno nivo kompetencija zaposlenih u malim i srednjim preduzećima ima klјučnu ulogu u uspešnom suočavanju sa aktuelnim izazovima u industrijskoj proizvodnji, kao što su kraći ciklusi proizvoda, veći broj varijanti proizvoda, ambicije u pogledu efikasnosti i digitalizacija. Da bi se pobolјšale postojeće kompetencije zaposlenih, ali i studenata kao budućih inženjera, postoji nekoliko mogućnosti za učenje. U poređenju sa učenjem kroz npr. klasična predavanja, st...udentima na praktičnim kursevima učenja (work-based education) se uvećavaju mogućnosti delovanja potkreplјenog praktičnim znanjem. Navedeni metod edukacije je lako primenjiv i u pripremi obuka za zaposlene na radnom mestu. Upravo radi lakše interakcije lјudi i robota, koja se može primeniti ne samo za programiranje robota, već i za obuku neiskusnih operatera, u ovom radu je predstavlјen rezultat završnog master rada u vidu razvijenog korisničkog interfejsa za adaptivno upravlјanje robotskog elektrolučnog zavarivanja. Time se daje doprinos u osmišlјavanju inženjerske edukacije radi sticanja novih znanja i veština za potrebe Industrije 4.0, a praktično bazirane na eksperimentalnoj platformi za robotsko elektrolučno zavarivanje razvijene u okviru projekta TR 35007 u CMSysLab-u na Mašinskom fakultetu Univerziteta u Beogradu.
Извор:
ICPE-S 2018 37th International Conference on Production Engineering -Serbia, 2018, 44-49Финансирање / пројекти:
- „Inteligentni robotski sistemi za ekstremno diverzifikovanu proizvodnju“ TR35007, koje je finansiralo Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije.
Колекције
Институција/група
Mašinski fakultetTY - CONF AU - Bojović, Božica AU - Danilov, Ivan AU - Gvojić, Nemanja AU - Petrović, Petar PY - 2018 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/7417 AB - Programiranje industrijskih robota u malim i srednjim preduzećima najčešće se sprovodi obučavanjem, što je dugotrajna metoda, koja zahteva angažovanje robota van proizvodnih tokova. Stoga su fleksibilni, jeftini i jednostavni pristupi u programiranju svakako potrebni za proširenje robotike u malim i srednjim preduzećima. Pristup kognitivne infokomunikacije u interakciji između operatera i robota u projektovanju i nadzoru kompletnog procesa robotskog zavarivanja omogućava operateru uspešno programiranje korišćenjem računara. Istovremeno nivo kompetencija zaposlenih u malim i srednjim preduzećima ima klјučnu ulogu u uspešnom suočavanju sa aktuelnim izazovima u industrijskoj proizvodnji, kao što su kraći ciklusi proizvoda, veći broj varijanti proizvoda, ambicije u pogledu efikasnosti i digitalizacija. Da bi se pobolјšale postojeće kompetencije zaposlenih, ali i studenata kao budućih inženjera, postoji nekoliko mogućnosti za učenje. U poređenju sa učenjem kroz npr. klasična predavanja, studentima na praktičnim kursevima učenja (work-based education) se uvećavaju mogućnosti delovanja potkreplјenog praktičnim znanjem. Navedeni metod edukacije je lako primenjiv i u pripremi obuka za zaposlene na radnom mestu. Upravo radi lakše interakcije lјudi i robota, koja se može primeniti ne samo za programiranje robota, već i za obuku neiskusnih operatera, u ovom radu je predstavlјen rezultat završnog master rada u vidu razvijenog korisničkog interfejsa za adaptivno upravlјanje robotskog elektrolučnog zavarivanja. Time se daje doprinos u osmišlјavanju inženjerske edukacije radi sticanja novih znanja i veština za potrebe Industrije 4.0, a praktično bazirane na eksperimentalnoj platformi za robotsko elektrolučno zavarivanje razvijene u okviru projekta TR 35007 u CMSysLab-u na Mašinskom fakultetu Univerziteta u Beogradu. C3 - ICPE-S 2018 37th International Conference on Production Engineering -Serbia T1 - INTERAKTIVNI KORISNIČKI INTERFEJS ZA ELEKTROLUČNO ROBOTSKO ZAVARIVANJE - PRIMENA U EDUKACIJI INŽENЈERA EP - 49 SP - 44 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_7417 ER -
@conference{ author = "Bojović, Božica and Danilov, Ivan and Gvojić, Nemanja and Petrović, Petar", year = "2018", abstract = "Programiranje industrijskih robota u malim i srednjim preduzećima najčešće se sprovodi obučavanjem, što je dugotrajna metoda, koja zahteva angažovanje robota van proizvodnih tokova. Stoga su fleksibilni, jeftini i jednostavni pristupi u programiranju svakako potrebni za proširenje robotike u malim i srednjim preduzećima. Pristup kognitivne infokomunikacije u interakciji između operatera i robota u projektovanju i nadzoru kompletnog procesa robotskog zavarivanja omogućava operateru uspešno programiranje korišćenjem računara. Istovremeno nivo kompetencija zaposlenih u malim i srednjim preduzećima ima klјučnu ulogu u uspešnom suočavanju sa aktuelnim izazovima u industrijskoj proizvodnji, kao što su kraći ciklusi proizvoda, veći broj varijanti proizvoda, ambicije u pogledu efikasnosti i digitalizacija. Da bi se pobolјšale postojeće kompetencije zaposlenih, ali i studenata kao budućih inženjera, postoji nekoliko mogućnosti za učenje. U poređenju sa učenjem kroz npr. klasična predavanja, studentima na praktičnim kursevima učenja (work-based education) se uvećavaju mogućnosti delovanja potkreplјenog praktičnim znanjem. Navedeni metod edukacije je lako primenjiv i u pripremi obuka za zaposlene na radnom mestu. Upravo radi lakše interakcije lјudi i robota, koja se može primeniti ne samo za programiranje robota, već i za obuku neiskusnih operatera, u ovom radu je predstavlјen rezultat završnog master rada u vidu razvijenog korisničkog interfejsa za adaptivno upravlјanje robotskog elektrolučnog zavarivanja. Time se daje doprinos u osmišlјavanju inženjerske edukacije radi sticanja novih znanja i veština za potrebe Industrije 4.0, a praktično bazirane na eksperimentalnoj platformi za robotsko elektrolučno zavarivanje razvijene u okviru projekta TR 35007 u CMSysLab-u na Mašinskom fakultetu Univerziteta u Beogradu.", journal = "ICPE-S 2018 37th International Conference on Production Engineering -Serbia", title = "INTERAKTIVNI KORISNIČKI INTERFEJS ZA ELEKTROLUČNO ROBOTSKO ZAVARIVANJE - PRIMENA U EDUKACIJI INŽENЈERA", pages = "49-44", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_7417" }
Bojović, B., Danilov, I., Gvojić, N.,& Petrović, P.. (2018). INTERAKTIVNI KORISNIČKI INTERFEJS ZA ELEKTROLUČNO ROBOTSKO ZAVARIVANJE - PRIMENA U EDUKACIJI INŽENЈERA. in ICPE-S 2018 37th International Conference on Production Engineering -Serbia, 44-49. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_7417
Bojović B, Danilov I, Gvojić N, Petrović P. INTERAKTIVNI KORISNIČKI INTERFEJS ZA ELEKTROLUČNO ROBOTSKO ZAVARIVANJE - PRIMENA U EDUKACIJI INŽENЈERA. in ICPE-S 2018 37th International Conference on Production Engineering -Serbia. 2018;:44-49. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_7417 .
Bojović, Božica, Danilov, Ivan, Gvojić, Nemanja, Petrović, Petar, "INTERAKTIVNI KORISNIČKI INTERFEJS ZA ELEKTROLUČNO ROBOTSKO ZAVARIVANJE - PRIMENA U EDUKACIJI INŽENЈERA" in ICPE-S 2018 37th International Conference on Production Engineering -Serbia (2018):44-49, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_7417 .