Interactive User Interface for Robotic Arc Welding -Application in Engineering Education
Апстракт
Programiranje industrijskih robota u malim i srednjim preduzećima najčešće se sprovodi obučavanjem, što je dugotrajna metoda, koja zahteva angažovanje robota van proizvodnih tokova. Stoga su fleksibilni, jeftini i jednostavni pristupi u programiranju svakako potrebni za proširenje robotike u malim i srednjim preduzećima. Pristup kognitivne infokomunikacije u interakciji između operatera i robota u projektovanju i nadzoru kompletnog procesa robotskog zavarivanja omogućava operateru uspešno programiranje korišćenjem računara. Istovremeno nivo kompetencija zaposlenih u malim i srednjim preduzećima ima klјučnu ulogu u uspešnom suočavanju sa aktuelnim izazovima u industrijskoj proizvodnji, kao što su kraći ciklusi proizvoda, veći broj varijanti proizvoda, ambicije u pogledu efikasnosti i digitalizacija. Da bi se pobolјšale postojeće kompetencije zaposlenih, ali i studenata kao budućih inženjera, postoji nekoliko mogućnosti za učenje. U poređenju sa učenjem kroz npr. klasična predavanja, st...udentima na praktičnim kursevima učenja (work-based education) se uvećavaju mogućnosti delovanja potkreplјenog praktičnim znanjem. Navedeni metod edukacije je lako primenjiv i u pripremi obuka za zaposlene na radnom mestu. Upravo radi lakše interakcije lјudi i robota, koja se može primeniti ne samo za programiranje robota, već i za obuku neiskusnih operatera, u ovom radu je predstavlјen rezultat završnog master rada u vidu razvijenog korisničkog interfejsa za adaptivno upravlјanje robotskog elektrolučnog zavarivanja. Time se daje doprinos u osmišlјavanju inženjerske edukacije radi sticanja novih znanja i veština za potrebe Industrije 4.0, a praktično bazirane na eksperimentalnoj platformi za robotsko elektrolučno zavarivanje razvijene u okviru projekta TR 35007 u CMSysLab-u na Mašinskom fakultetu Univerziteta u Beogradu.
Кључне речи:
robotsko zavarivanje, edukacija, mala i srednja preduzeća, korisnički interfejs, programiranjeИзвор:
Proceedings 37th International Conference on Production Engineering of Serbia ICPE-S 2018, 2018, 45-49Финансирање / пројекти:
- Интелигентни роботски системи за екстремно диверзификовану производњу (RS-MESTD-Technological Development (TD or TR)-35007)
Колекције
Институција/група
Mašinski fakultetTY - CONF AU - Bojović, Božica AU - Danilov, Ivan AU - Gvojić, Nemanja AU - Petrović, Petar PY - 2018 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/7395 AB - Programiranje industrijskih robota u malim i srednjim preduzećima najčešće se sprovodi obučavanjem, što je dugotrajna metoda, koja zahteva angažovanje robota van proizvodnih tokova. Stoga su fleksibilni, jeftini i jednostavni pristupi u programiranju svakako potrebni za proširenje robotike u malim i srednjim preduzećima. Pristup kognitivne infokomunikacije u interakciji između operatera i robota u projektovanju i nadzoru kompletnog procesa robotskog zavarivanja omogućava operateru uspešno programiranje korišćenjem računara. Istovremeno nivo kompetencija zaposlenih u malim i srednjim preduzećima ima klјučnu ulogu u uspešnom suočavanju sa aktuelnim izazovima u industrijskoj proizvodnji, kao što su kraći ciklusi proizvoda, veći broj varijanti proizvoda, ambicije u pogledu efikasnosti i digitalizacija. Da bi se pobolјšale postojeće kompetencije zaposlenih, ali i studenata kao budućih inženjera, postoji nekoliko mogućnosti za učenje. U poređenju sa učenjem kroz npr. klasična predavanja, studentima na praktičnim kursevima učenja (work-based education) se uvećavaju mogućnosti delovanja potkreplјenog praktičnim znanjem. Navedeni metod edukacije je lako primenjiv i u pripremi obuka za zaposlene na radnom mestu. Upravo radi lakše interakcije lјudi i robota, koja se može primeniti ne samo za programiranje robota, već i za obuku neiskusnih operatera, u ovom radu je predstavlјen rezultat završnog master rada u vidu razvijenog korisničkog interfejsa za adaptivno upravlјanje robotskog elektrolučnog zavarivanja. Time se daje doprinos u osmišlјavanju inženjerske edukacije radi sticanja novih znanja i veština za potrebe Industrije 4.0, a praktično bazirane na eksperimentalnoj platformi za robotsko elektrolučno zavarivanje razvijene u okviru projekta TR 35007 u CMSysLab-u na Mašinskom fakultetu Univerziteta u Beogradu. C3 - Proceedings 37th International Conference on Production Engineering of Serbia ICPE-S 2018 T1 - Interactive User Interface for Robotic Arc Welding -Application in Engineering Education EP - 49 SP - 45 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_7395 ER -
@conference{ author = "Bojović, Božica and Danilov, Ivan and Gvojić, Nemanja and Petrović, Petar", year = "2018", abstract = "Programiranje industrijskih robota u malim i srednjim preduzećima najčešće se sprovodi obučavanjem, što je dugotrajna metoda, koja zahteva angažovanje robota van proizvodnih tokova. Stoga su fleksibilni, jeftini i jednostavni pristupi u programiranju svakako potrebni za proširenje robotike u malim i srednjim preduzećima. Pristup kognitivne infokomunikacije u interakciji između operatera i robota u projektovanju i nadzoru kompletnog procesa robotskog zavarivanja omogućava operateru uspešno programiranje korišćenjem računara. Istovremeno nivo kompetencija zaposlenih u malim i srednjim preduzećima ima klјučnu ulogu u uspešnom suočavanju sa aktuelnim izazovima u industrijskoj proizvodnji, kao što su kraći ciklusi proizvoda, veći broj varijanti proizvoda, ambicije u pogledu efikasnosti i digitalizacija. Da bi se pobolјšale postojeće kompetencije zaposlenih, ali i studenata kao budućih inženjera, postoji nekoliko mogućnosti za učenje. U poređenju sa učenjem kroz npr. klasična predavanja, studentima na praktičnim kursevima učenja (work-based education) se uvećavaju mogućnosti delovanja potkreplјenog praktičnim znanjem. Navedeni metod edukacije je lako primenjiv i u pripremi obuka za zaposlene na radnom mestu. Upravo radi lakše interakcije lјudi i robota, koja se može primeniti ne samo za programiranje robota, već i za obuku neiskusnih operatera, u ovom radu je predstavlјen rezultat završnog master rada u vidu razvijenog korisničkog interfejsa za adaptivno upravlјanje robotskog elektrolučnog zavarivanja. Time se daje doprinos u osmišlјavanju inženjerske edukacije radi sticanja novih znanja i veština za potrebe Industrije 4.0, a praktično bazirane na eksperimentalnoj platformi za robotsko elektrolučno zavarivanje razvijene u okviru projekta TR 35007 u CMSysLab-u na Mašinskom fakultetu Univerziteta u Beogradu.", journal = "Proceedings 37th International Conference on Production Engineering of Serbia ICPE-S 2018", title = "Interactive User Interface for Robotic Arc Welding -Application in Engineering Education", pages = "49-45", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_7395" }
Bojović, B., Danilov, I., Gvojić, N.,& Petrović, P.. (2018). Interactive User Interface for Robotic Arc Welding -Application in Engineering Education. in Proceedings 37th International Conference on Production Engineering of Serbia ICPE-S 2018, 45-49. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_7395
Bojović B, Danilov I, Gvojić N, Petrović P. Interactive User Interface for Robotic Arc Welding -Application in Engineering Education. in Proceedings 37th International Conference on Production Engineering of Serbia ICPE-S 2018. 2018;:45-49. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_7395 .
Bojović, Božica, Danilov, Ivan, Gvojić, Nemanja, Petrović, Petar, "Interactive User Interface for Robotic Arc Welding -Application in Engineering Education" in Proceedings 37th International Conference on Production Engineering of Serbia ICPE-S 2018 (2018):45-49, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_7395 .