Mogućnost poboljšanja izduvne emisije traktorskog dizel motora domaće proizvodnje primenom sistema recirkulacije izduvnih gasova (EGR)
Possibility for improvement of domestic tractor diesel engine exhaust emission by applying exhaust gas recirculation (EGR)
Апстракт
U radu se daju rezultati eksperimentalnog istraživanja uticaja recirkulacije izduvnih gasova - EGR na kvalitet izduvne emisije dizel motora sa direktnim ubrizgavanjem IMR DM34/t, domaće proizvodnje. Izvršeno je sveobuhvatno veoma kompleksno ispitivanje efekta sistema EGR na sve hitnije izlazne parametre motora, a naročito na tok i promenu glavnih toksičnih komponenti izduvnih gasova dizel motora (NOx, HC, CO i dima), kao i specifične efektivne potrošnje goriva, zavisno od intenziteta recirkulacije, odnosno EGR odnosa, broja obrtaja i opterećenja motora. Primenom sistema EGR na istraživanom motoru moguće je postići veoma visok stepen redukcije azotovih oksida, uz izvesno povećanje nivoa dimnosti motora. Emisije nesagorelih ugljovodonika HC, i ugljenmonoksida CO, se takođe povećavaju i uglavnom prate tok rasta dimnosti. .
The results of the experimental research of EGR (Exhaust Gas Recirculation) effects on the direct injection diesel engine IMR DM 34/t are presented in this paper. The research of EGR system effects on the course and change of the basic toxic components in the exhaust gases of diesel engine (NOx, HC, CO and smoke) are included, as well as the specific effective fuel consumption, depending on the quantity of the recirculated gases, engine speed and engine load. By applying the EGR system on the considered engine, it is possible to achieve very high nitrogen-oxides reduction degree with a certain increase of the engine smoke quantity. Unburned HC and carbon monoxide CO emissions also increase and generally follow the smokeability increase course. .
Кључне речи:
recirkulacija izduvnih gasova / izduvna emisija / dizel motor / exhaust emission / exaust gas recirkulation / diesel enginesИзвор:
Journal of Applied Engineering Science, 2007, 5, 17, 25-32Издавач:
- Institut za istraživanja i projektovanja u privredi, Beograd
Колекције
Институција/група
Mašinski fakultetTY - JOUR AU - Knežević, Dragan AU - Petrović, Stojan AU - Bulatović, Željko PY - 2007 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/738 AB - U radu se daju rezultati eksperimentalnog istraživanja uticaja recirkulacije izduvnih gasova - EGR na kvalitet izduvne emisije dizel motora sa direktnim ubrizgavanjem IMR DM34/t, domaće proizvodnje. Izvršeno je sveobuhvatno veoma kompleksno ispitivanje efekta sistema EGR na sve hitnije izlazne parametre motora, a naročito na tok i promenu glavnih toksičnih komponenti izduvnih gasova dizel motora (NOx, HC, CO i dima), kao i specifične efektivne potrošnje goriva, zavisno od intenziteta recirkulacije, odnosno EGR odnosa, broja obrtaja i opterećenja motora. Primenom sistema EGR na istraživanom motoru moguće je postići veoma visok stepen redukcije azotovih oksida, uz izvesno povećanje nivoa dimnosti motora. Emisije nesagorelih ugljovodonika HC, i ugljenmonoksida CO, se takođe povećavaju i uglavnom prate tok rasta dimnosti. . AB - The results of the experimental research of EGR (Exhaust Gas Recirculation) effects on the direct injection diesel engine IMR DM 34/t are presented in this paper. The research of EGR system effects on the course and change of the basic toxic components in the exhaust gases of diesel engine (NOx, HC, CO and smoke) are included, as well as the specific effective fuel consumption, depending on the quantity of the recirculated gases, engine speed and engine load. By applying the EGR system on the considered engine, it is possible to achieve very high nitrogen-oxides reduction degree with a certain increase of the engine smoke quantity. Unburned HC and carbon monoxide CO emissions also increase and generally follow the smokeability increase course. . PB - Institut za istraživanja i projektovanja u privredi, Beograd T2 - Journal of Applied Engineering Science T1 - Mogućnost poboljšanja izduvne emisije traktorskog dizel motora domaće proizvodnje primenom sistema recirkulacije izduvnih gasova (EGR) T1 - Possibility for improvement of domestic tractor diesel engine exhaust emission by applying exhaust gas recirculation (EGR) EP - 32 IS - 17 SP - 25 VL - 5 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_738 ER -
@article{ author = "Knežević, Dragan and Petrović, Stojan and Bulatović, Željko", year = "2007", abstract = "U radu se daju rezultati eksperimentalnog istraživanja uticaja recirkulacije izduvnih gasova - EGR na kvalitet izduvne emisije dizel motora sa direktnim ubrizgavanjem IMR DM34/t, domaće proizvodnje. Izvršeno je sveobuhvatno veoma kompleksno ispitivanje efekta sistema EGR na sve hitnije izlazne parametre motora, a naročito na tok i promenu glavnih toksičnih komponenti izduvnih gasova dizel motora (NOx, HC, CO i dima), kao i specifične efektivne potrošnje goriva, zavisno od intenziteta recirkulacije, odnosno EGR odnosa, broja obrtaja i opterećenja motora. Primenom sistema EGR na istraživanom motoru moguće je postići veoma visok stepen redukcije azotovih oksida, uz izvesno povećanje nivoa dimnosti motora. Emisije nesagorelih ugljovodonika HC, i ugljenmonoksida CO, se takođe povećavaju i uglavnom prate tok rasta dimnosti. ., The results of the experimental research of EGR (Exhaust Gas Recirculation) effects on the direct injection diesel engine IMR DM 34/t are presented in this paper. The research of EGR system effects on the course and change of the basic toxic components in the exhaust gases of diesel engine (NOx, HC, CO and smoke) are included, as well as the specific effective fuel consumption, depending on the quantity of the recirculated gases, engine speed and engine load. By applying the EGR system on the considered engine, it is possible to achieve very high nitrogen-oxides reduction degree with a certain increase of the engine smoke quantity. Unburned HC and carbon monoxide CO emissions also increase and generally follow the smokeability increase course. .", publisher = "Institut za istraživanja i projektovanja u privredi, Beograd", journal = "Journal of Applied Engineering Science", title = "Mogućnost poboljšanja izduvne emisije traktorskog dizel motora domaće proizvodnje primenom sistema recirkulacije izduvnih gasova (EGR), Possibility for improvement of domestic tractor diesel engine exhaust emission by applying exhaust gas recirculation (EGR)", pages = "32-25", number = "17", volume = "5", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_738" }
Knežević, D., Petrović, S.,& Bulatović, Ž.. (2007). Mogućnost poboljšanja izduvne emisije traktorskog dizel motora domaće proizvodnje primenom sistema recirkulacije izduvnih gasova (EGR). in Journal of Applied Engineering Science Institut za istraživanja i projektovanja u privredi, Beograd., 5(17), 25-32. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_738
Knežević D, Petrović S, Bulatović Ž. Mogućnost poboljšanja izduvne emisije traktorskog dizel motora domaće proizvodnje primenom sistema recirkulacije izduvnih gasova (EGR). in Journal of Applied Engineering Science. 2007;5(17):25-32. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_738 .
Knežević, Dragan, Petrović, Stojan, Bulatović, Željko, "Mogućnost poboljšanja izduvne emisije traktorskog dizel motora domaće proizvodnje primenom sistema recirkulacije izduvnih gasova (EGR)" in Journal of Applied Engineering Science, 5, no. 17 (2007):25-32, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_738 .