(Samo)procena nastavnika osnovnih škola u Srbiji o nastavnim modelima u praksi
Апстракт
Poslednjih godina informaciono-komunikacione tehnologije (IKT) dobijaju sve značajnije
mesto u obrazovnom sistemu. Tehnološki razvoj zahteva unapređenje obrazovnog sistema i
osposobljavanje učenika za novu eru, ali ujedno predstavlja izazov, posebno za nastavnike. Usled
pandemije korona virusa obrazovni sistem Srbije se neočekivano i neplanirano, poput drugih
obrazovnih sistema širom sveta, našao pred obavezom da u najkraćem mogućem roku celokupni
obrazovno-vaspitni program realizuje putem udaljene online nastave. Nakon nepune godine dana
implementacije novog modela učenja (tokom januara i februara 2021. godine) sprovedeno je
empirijsko istraživanje sa ciljem da se utvrdi stepen i brzina prihvatanja promene. Ispitivan je nivo
obučenosti nastavnog kadra iz domena IKT, kao i odnos nastavnika prema primeni tradicionalnog i
online modela nastave. Sa tim ciljem je sprovedeno istraživanje putem ankete među nastavnicima
osnovnih škola u Srbiji. Uzorak ispitanika je činilo 609 nastav...nika predmetne nastave. Dobijeni
rezultati su pokazali da, iako je oko 50% nastavnika svoje veštine iz domena IKT ocenilo kao
visoke, ipak većina njih za realizaciju vaspitno-obrazovnih ciljeva preferira tradicionalni model
nastave.
Кључне речи:
nastavnici / IKT / nastavni model / tradicionalna nastava / online nastavaИзвор:
Proceedings of X International conference of social and technological development, 2021, 770-777Издавач:
- University PIM, Banja Luka, Republic of Srpska, B&H
Финансирање / пројекти:
- Ministry of Education, Science and Technological Development of the Republic of Serbia
Колекције
Институција/група
Inovacioni centarTY - CONF AU - Vučetić, Ivana AU - Kirin, Snežana AU - Vasojević, Nena AU - Sedmak, Aleksandar PY - 2021 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/7181 AB - Poslednjih godina informaciono-komunikacione tehnologije (IKT) dobijaju sve značajnije mesto u obrazovnom sistemu. Tehnološki razvoj zahteva unapređenje obrazovnog sistema i osposobljavanje učenika za novu eru, ali ujedno predstavlja izazov, posebno za nastavnike. Usled pandemije korona virusa obrazovni sistem Srbije se neočekivano i neplanirano, poput drugih obrazovnih sistema širom sveta, našao pred obavezom da u najkraćem mogućem roku celokupni obrazovno-vaspitni program realizuje putem udaljene online nastave. Nakon nepune godine dana implementacije novog modela učenja (tokom januara i februara 2021. godine) sprovedeno je empirijsko istraživanje sa ciljem da se utvrdi stepen i brzina prihvatanja promene. Ispitivan je nivo obučenosti nastavnog kadra iz domena IKT, kao i odnos nastavnika prema primeni tradicionalnog i online modela nastave. Sa tim ciljem je sprovedeno istraživanje putem ankete među nastavnicima osnovnih škola u Srbiji. Uzorak ispitanika je činilo 609 nastavnika predmetne nastave. Dobijeni rezultati su pokazali da, iako je oko 50% nastavnika svoje veštine iz domena IKT ocenilo kao visoke, ipak većina njih za realizaciju vaspitno-obrazovnih ciljeva preferira tradicionalni model nastave. PB - University PIM, Banja Luka, Republic of Srpska, B&H C3 - Proceedings of X International conference of social and technological development T1 - (Samo)procena nastavnika osnovnih škola u Srbiji o nastavnim modelima u praksi EP - 777 SP - 770 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_7181 ER -
@conference{ author = "Vučetić, Ivana and Kirin, Snežana and Vasojević, Nena and Sedmak, Aleksandar", year = "2021", abstract = "Poslednjih godina informaciono-komunikacione tehnologije (IKT) dobijaju sve značajnije mesto u obrazovnom sistemu. Tehnološki razvoj zahteva unapređenje obrazovnog sistema i osposobljavanje učenika za novu eru, ali ujedno predstavlja izazov, posebno za nastavnike. Usled pandemije korona virusa obrazovni sistem Srbije se neočekivano i neplanirano, poput drugih obrazovnih sistema širom sveta, našao pred obavezom da u najkraćem mogućem roku celokupni obrazovno-vaspitni program realizuje putem udaljene online nastave. Nakon nepune godine dana implementacije novog modela učenja (tokom januara i februara 2021. godine) sprovedeno je empirijsko istraživanje sa ciljem da se utvrdi stepen i brzina prihvatanja promene. Ispitivan je nivo obučenosti nastavnog kadra iz domena IKT, kao i odnos nastavnika prema primeni tradicionalnog i online modela nastave. Sa tim ciljem je sprovedeno istraživanje putem ankete među nastavnicima osnovnih škola u Srbiji. Uzorak ispitanika je činilo 609 nastavnika predmetne nastave. Dobijeni rezultati su pokazali da, iako je oko 50% nastavnika svoje veštine iz domena IKT ocenilo kao visoke, ipak većina njih za realizaciju vaspitno-obrazovnih ciljeva preferira tradicionalni model nastave.", publisher = "University PIM, Banja Luka, Republic of Srpska, B&H", journal = "Proceedings of X International conference of social and technological development", title = "(Samo)procena nastavnika osnovnih škola u Srbiji o nastavnim modelima u praksi", pages = "777-770", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_7181" }
Vučetić, I., Kirin, S., Vasojević, N.,& Sedmak, A.. (2021). (Samo)procena nastavnika osnovnih škola u Srbiji o nastavnim modelima u praksi. in Proceedings of X International conference of social and technological development University PIM, Banja Luka, Republic of Srpska, B&H., 770-777. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_7181
Vučetić I, Kirin S, Vasojević N, Sedmak A. (Samo)procena nastavnika osnovnih škola u Srbiji o nastavnim modelima u praksi. in Proceedings of X International conference of social and technological development. 2021;:770-777. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_7181 .
Vučetić, Ivana, Kirin, Snežana, Vasojević, Nena, Sedmak, Aleksandar, "(Samo)procena nastavnika osnovnih škola u Srbiji o nastavnim modelima u praksi" in Proceedings of X International conference of social and technological development (2021):770-777, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_7181 .