Metodologija usmerenog projektovanja struktura autobusa u pogledu čvrstoće
A methodology for redirected design of bus superstructures regarding their strength
2012
Autori
Mitić, SašaOstala autorstva
Rakićević, BranislavVasić, Branko
Maneski, Taško
Popović, Vladimir
Demić, Miroslav
Doktorska teza (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Prevrtanje predstavlja jedan od najčešćih vidova autobuskih nezgoda. Parametri bezbednosti autobusa uzimaju u obzir, između ostalog, veliki broj putnika koji se istovremeno nalaze u autobusu, ograničeni broj mera pasivne bezbednosti koje se mogu koristiti (sigurnosni pojasevi, vazdušni jastuci, itd.), kao i relativno lošu bočnu stabilnost ovih vozila. Zbog toga zahtevi za konstrukciju autobusa uključuju rešenja za poboljšanje bezbednosti vozila protiv prevrtanja, kao deo procesa projektovanja. U okviru doktorske disertacije predstavljen je razvijeni metodološki pristup formiranja modularnih prstenova nadgradnje, koji predstavljaju osnovne noseće elemente čvrstoće konstrukcije. Početne aktivnosti zasnivaju se na definisanju zona plastičnih deformacija prilikom prevrtanja i određivanju karakteristika lociranih plastičnih zglobova. Zatim se formiraju diskretizovani numerički gredni modeli, sa eksperimentalno definisanim karakteristikama i poznatim vrednostima apsorbovane energije. Dobijen...i rezultati omogućavaju uključenje diskretizovanih modela u dalji proces projektovanja, gde se kroz viši nivo numeričke analize dobijaju osnovne karakteristike modularnih prstenova nadgradnje. Konačno, pretpostavljena metodologija potvrđena je eksperimentalnom verifikacijom na realnom fizičkom modelu prstena nadgradnje.
Rollover is among the most common form of bus accidents. Bus safety issues include, among others, the large number of passengers that can be in a bus at the same time, limited extent to which passive safety measures (safety belts, airbags, etc.) can be used, and a relatively low rollover stability of this type of vehicle. Bus construction requirements therefore include solutions for improved rollover safety as a part of the design process. Within this dissertation, the developed methodological approach of superstructure modular rings forming is presented, which represent basic elements of superstructure strength. Starting activities are based on defining of plastic deformation zones during rollover and determination of located plastic hinges characteristics. Then, discretized numerical beam models are formed, with experimentaly defined characteristics and calculated values of absorbed energy. Achieved results enable implementation of discretized models into the further designing proces...s where, through higher level of numerical analysis, we can get basic characteristics of superstructure modular rings. Finally, assumed methodology has been confirmed with experimental verification on real physical model of superstructure modular ring.
Ključne reči:
usmereno projektovanje / prevrtanje / plastični zglob / pasivna bezbednost / autobus / apsorbovana energija / rollover / redirected design / plastic hinge / passive safety / bus / absorbed energyIzvor:
2012Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu, Mašinski fakultet
URI
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=353https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/2280
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:6001/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=513929635
https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/7
Kolekcije
Institucija/grupa
Mašinski fakultetTY - THES AU - Mitić, Saša PY - 2012 UR - http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=353 UR - https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/2280 UR - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:6001/bdef:Content/download UR - http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=513929635 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/7 AB - Prevrtanje predstavlja jedan od najčešćih vidova autobuskih nezgoda. Parametri bezbednosti autobusa uzimaju u obzir, između ostalog, veliki broj putnika koji se istovremeno nalaze u autobusu, ograničeni broj mera pasivne bezbednosti koje se mogu koristiti (sigurnosni pojasevi, vazdušni jastuci, itd.), kao i relativno lošu bočnu stabilnost ovih vozila. Zbog toga zahtevi za konstrukciju autobusa uključuju rešenja za poboljšanje bezbednosti vozila protiv prevrtanja, kao deo procesa projektovanja. U okviru doktorske disertacije predstavljen je razvijeni metodološki pristup formiranja modularnih prstenova nadgradnje, koji predstavljaju osnovne noseće elemente čvrstoće konstrukcije. Početne aktivnosti zasnivaju se na definisanju zona plastičnih deformacija prilikom prevrtanja i određivanju karakteristika lociranih plastičnih zglobova. Zatim se formiraju diskretizovani numerički gredni modeli, sa eksperimentalno definisanim karakteristikama i poznatim vrednostima apsorbovane energije. Dobijeni rezultati omogućavaju uključenje diskretizovanih modela u dalji proces projektovanja, gde se kroz viši nivo numeričke analize dobijaju osnovne karakteristike modularnih prstenova nadgradnje. Konačno, pretpostavljena metodologija potvrđena je eksperimentalnom verifikacijom na realnom fizičkom modelu prstena nadgradnje. AB - Rollover is among the most common form of bus accidents. Bus safety issues include, among others, the large number of passengers that can be in a bus at the same time, limited extent to which passive safety measures (safety belts, airbags, etc.) can be used, and a relatively low rollover stability of this type of vehicle. Bus construction requirements therefore include solutions for improved rollover safety as a part of the design process. Within this dissertation, the developed methodological approach of superstructure modular rings forming is presented, which represent basic elements of superstructure strength. Starting activities are based on defining of plastic deformation zones during rollover and determination of located plastic hinges characteristics. Then, discretized numerical beam models are formed, with experimentaly defined characteristics and calculated values of absorbed energy. Achieved results enable implementation of discretized models into the further designing process where, through higher level of numerical analysis, we can get basic characteristics of superstructure modular rings. Finally, assumed methodology has been confirmed with experimental verification on real physical model of superstructure modular ring. PB - Univerzitet u Beogradu, Mašinski fakultet T1 - Metodologija usmerenog projektovanja struktura autobusa u pogledu čvrstoće T1 - A methodology for redirected design of bus superstructures regarding their strength UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_2280 ER -
@phdthesis{ author = "Mitić, Saša", year = "2012", abstract = "Prevrtanje predstavlja jedan od najčešćih vidova autobuskih nezgoda. Parametri bezbednosti autobusa uzimaju u obzir, između ostalog, veliki broj putnika koji se istovremeno nalaze u autobusu, ograničeni broj mera pasivne bezbednosti koje se mogu koristiti (sigurnosni pojasevi, vazdušni jastuci, itd.), kao i relativno lošu bočnu stabilnost ovih vozila. Zbog toga zahtevi za konstrukciju autobusa uključuju rešenja za poboljšanje bezbednosti vozila protiv prevrtanja, kao deo procesa projektovanja. U okviru doktorske disertacije predstavljen je razvijeni metodološki pristup formiranja modularnih prstenova nadgradnje, koji predstavljaju osnovne noseće elemente čvrstoće konstrukcije. Početne aktivnosti zasnivaju se na definisanju zona plastičnih deformacija prilikom prevrtanja i određivanju karakteristika lociranih plastičnih zglobova. Zatim se formiraju diskretizovani numerički gredni modeli, sa eksperimentalno definisanim karakteristikama i poznatim vrednostima apsorbovane energije. Dobijeni rezultati omogućavaju uključenje diskretizovanih modela u dalji proces projektovanja, gde se kroz viši nivo numeričke analize dobijaju osnovne karakteristike modularnih prstenova nadgradnje. Konačno, pretpostavljena metodologija potvrđena je eksperimentalnom verifikacijom na realnom fizičkom modelu prstena nadgradnje., Rollover is among the most common form of bus accidents. Bus safety issues include, among others, the large number of passengers that can be in a bus at the same time, limited extent to which passive safety measures (safety belts, airbags, etc.) can be used, and a relatively low rollover stability of this type of vehicle. Bus construction requirements therefore include solutions for improved rollover safety as a part of the design process. Within this dissertation, the developed methodological approach of superstructure modular rings forming is presented, which represent basic elements of superstructure strength. Starting activities are based on defining of plastic deformation zones during rollover and determination of located plastic hinges characteristics. Then, discretized numerical beam models are formed, with experimentaly defined characteristics and calculated values of absorbed energy. Achieved results enable implementation of discretized models into the further designing process where, through higher level of numerical analysis, we can get basic characteristics of superstructure modular rings. Finally, assumed methodology has been confirmed with experimental verification on real physical model of superstructure modular ring.", publisher = "Univerzitet u Beogradu, Mašinski fakultet", title = "Metodologija usmerenog projektovanja struktura autobusa u pogledu čvrstoće, A methodology for redirected design of bus superstructures regarding their strength", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_2280" }
Mitić, S.. (2012). Metodologija usmerenog projektovanja struktura autobusa u pogledu čvrstoće. Univerzitet u Beogradu, Mašinski fakultet.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_2280
Mitić S. Metodologija usmerenog projektovanja struktura autobusa u pogledu čvrstoće. 2012;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_2280 .
Mitić, Saša, "Metodologija usmerenog projektovanja struktura autobusa u pogledu čvrstoće" (2012), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_2280 .