Приказ основних података о документу
Uticaj sistema EGR na korelaciju NOx-dim i NOx-HC kod dizel motora sa direktnim ubrizgavanjem
dc.creator | Knežević, Dragan | |
dc.creator | Petrović, Stojan | |
dc.creator | Popović, Slobodan | |
dc.creator | Matejić, Maja | |
dc.date.accessioned | 2023-04-02T15:28:16Z | |
dc.date.available | 2023-04-02T15:28:16Z | |
dc.date.issued | 2002 | |
dc.identifier.isbn | 8680581-43-7 | |
dc.identifier.uri | https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/6743 | |
dc.description.abstract | Kod praktičnog optimiranja izduvne emisije dizel-motora primenom koncepta EGR (Exhaust Gas Recirculation) od velikog je interesa istražiti korelaciju između emisije azotovih oksida-NOx i ostalih toksičnih komponenti. U ovom radu će se prikazati deo dobijenih rezultata korelacije NOx-dim i NOx-HC, dok emisija ugljenmonoksida-CO nije kod dizel-motora posebno problematična pa se neće bliže analizirati njena promena, a ni korelacija sa ostalim komponentama. Međuzavisnost emisije NOx i dima dobijena tokom ovih istraživanja pokazuje da svako smanjenje koncentracije NOx u izduvnim gasovima koje se postiže primenom koncepta EGR, dovodi do većeg ili manjeg rasta dimnosti izduvnih gasova. Primena hlađenja recikliranih gasova može, zavisno od intenziteta tog hlađenja dovesti u određenoj meri do pozitivne promene te korelacije. Hlađenje EGR gasova takođe poboljšava i trade-off emisije NOx-HC, mada hlađenje dovodi do povećanja emisije nesagorelih HC. Ova činjenica u znatnoj meri komplikuje kao i u slučaju dima, optimiranje navedenog odnosa. Međutim, naknadni katalitički tretman izduvnih gasova lako redukuje HC komponente. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | International Congress Motor Vehicles & Motors 2002 | sr |
dc.subject | dizel motor | sr |
dc.subject | recirkulacija izduvnih gasova | sr |
dc.subject | izduvna emisija | sr |
dc.title | Uticaj sistema EGR na korelaciju NOx-dim i NOx-HC kod dizel motora sa direktnim ubrizgavanjem | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 224 | |
dc.citation.rank | M33 | |
dc.citation.spage | 221 | |
dc.identifier.fulltext | http://machinery.mas.bg.ac.rs/bitstream/id/17002/bitstream_17002.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_6743 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |