Uticaj sistema EGR na korelaciju NOx-dim i NOx-HC kod dizel motora sa direktnim ubrizgavanjem
Apstrakt
Kod praktičnog optimiranja izduvne emisije dizel-motora primenom koncepta EGR (Exhaust Gas Recirculation) od velikog je interesa istražiti korelaciju između emisije azotovih oksida-NOx i ostalih toksičnih komponenti. U ovom radu će se prikazati deo dobijenih rezultata korelacije NOx-dim i NOx-HC, dok emisija ugljenmonoksida-CO nije kod dizel-motora posebno problematična pa se neće bliže analizirati njena promena, a ni korelacija sa ostalim komponentama. Međuzavisnost emisije NOx i dima dobijena tokom ovih istraživanja pokazuje da svako smanjenje koncentracije NOx u izduvnim gasovima koje se postiže primenom koncepta EGR, dovodi do većeg ili manjeg rasta dimnosti izduvnih gasova. Primena hlađenja recikliranih gasova može, zavisno od intenziteta tog hlađenja dovesti u određenoj meri do pozitivne promene te korelacije. Hlađenje EGR gasova takođe poboljšava i trade-off emisije NOx-HC, mada hlađenje dovodi do povećanja emisije nesagorelih HC. Ova činjenica u znatnoj meri komplikuje kao i u ...slučaju dima, optimiranje navedenog odnosa. Međutim, naknadni katalitički tretman izduvnih gasova lako redukuje HC komponente.
Ključne reči:
dizel motor / recirkulacija izduvnih gasova / izduvna emisijaIzvor:
International Congress Motor Vehicles & Motors 2002, 2002, 221-224Kolekcije
Institucija/grupa
Mašinski fakultetTY - CONF AU - Knežević, Dragan AU - Petrović, Stojan AU - Popović, Slobodan AU - Matejić, Maja PY - 2002 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/6743 AB - Kod praktičnog optimiranja izduvne emisije dizel-motora primenom koncepta EGR (Exhaust Gas Recirculation) od velikog je interesa istražiti korelaciju između emisije azotovih oksida-NOx i ostalih toksičnih komponenti. U ovom radu će se prikazati deo dobijenih rezultata korelacije NOx-dim i NOx-HC, dok emisija ugljenmonoksida-CO nije kod dizel-motora posebno problematična pa se neće bliže analizirati njena promena, a ni korelacija sa ostalim komponentama. Međuzavisnost emisije NOx i dima dobijena tokom ovih istraživanja pokazuje da svako smanjenje koncentracije NOx u izduvnim gasovima koje se postiže primenom koncepta EGR, dovodi do većeg ili manjeg rasta dimnosti izduvnih gasova. Primena hlađenja recikliranih gasova može, zavisno od intenziteta tog hlađenja dovesti u određenoj meri do pozitivne promene te korelacije. Hlađenje EGR gasova takođe poboljšava i trade-off emisije NOx-HC, mada hlađenje dovodi do povećanja emisije nesagorelih HC. Ova činjenica u znatnoj meri komplikuje kao i u slučaju dima, optimiranje navedenog odnosa. Međutim, naknadni katalitički tretman izduvnih gasova lako redukuje HC komponente. C3 - International Congress Motor Vehicles & Motors 2002 T1 - Uticaj sistema EGR na korelaciju NOx-dim i NOx-HC kod dizel motora sa direktnim ubrizgavanjem EP - 224 SP - 221 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_6743 ER -
@conference{ author = "Knežević, Dragan and Petrović, Stojan and Popović, Slobodan and Matejić, Maja", year = "2002", abstract = "Kod praktičnog optimiranja izduvne emisije dizel-motora primenom koncepta EGR (Exhaust Gas Recirculation) od velikog je interesa istražiti korelaciju između emisije azotovih oksida-NOx i ostalih toksičnih komponenti. U ovom radu će se prikazati deo dobijenih rezultata korelacije NOx-dim i NOx-HC, dok emisija ugljenmonoksida-CO nije kod dizel-motora posebno problematična pa se neće bliže analizirati njena promena, a ni korelacija sa ostalim komponentama. Međuzavisnost emisije NOx i dima dobijena tokom ovih istraživanja pokazuje da svako smanjenje koncentracije NOx u izduvnim gasovima koje se postiže primenom koncepta EGR, dovodi do većeg ili manjeg rasta dimnosti izduvnih gasova. Primena hlađenja recikliranih gasova može, zavisno od intenziteta tog hlađenja dovesti u određenoj meri do pozitivne promene te korelacije. Hlađenje EGR gasova takođe poboljšava i trade-off emisije NOx-HC, mada hlađenje dovodi do povećanja emisije nesagorelih HC. Ova činjenica u znatnoj meri komplikuje kao i u slučaju dima, optimiranje navedenog odnosa. Međutim, naknadni katalitički tretman izduvnih gasova lako redukuje HC komponente.", journal = "International Congress Motor Vehicles & Motors 2002", title = "Uticaj sistema EGR na korelaciju NOx-dim i NOx-HC kod dizel motora sa direktnim ubrizgavanjem", pages = "224-221", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_6743" }
Knežević, D., Petrović, S., Popović, S.,& Matejić, M.. (2002). Uticaj sistema EGR na korelaciju NOx-dim i NOx-HC kod dizel motora sa direktnim ubrizgavanjem. in International Congress Motor Vehicles & Motors 2002, 221-224. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_6743
Knežević D, Petrović S, Popović S, Matejić M. Uticaj sistema EGR na korelaciju NOx-dim i NOx-HC kod dizel motora sa direktnim ubrizgavanjem. in International Congress Motor Vehicles & Motors 2002. 2002;:221-224. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_6743 .
Knežević, Dragan, Petrović, Stojan, Popović, Slobodan, Matejić, Maja, "Uticaj sistema EGR na korelaciju NOx-dim i NOx-HC kod dizel motora sa direktnim ubrizgavanjem" in International Congress Motor Vehicles & Motors 2002 (2002):221-224, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_6743 .