Uticaj hlađenja EGR na kvalitet izduvne emisije dizel motora
Апстракт
U radu se daju rezultati eksperimentalnog istraživanja uticaja recirkulacije izduvnih gasova-EGR, sa međuhlađenjem tih gasova pre uvođenja u usisni sistem, na kvalitet izduvne emisije dizel-motora sa direktnim ubrizgavanjem-IMR DM34/T. Prikazani su uporedni rezultati istraživanja efekta nehlađenog i hlađenog sistema EGR na tok i promenu osnovnih toksičnih komponenti u izduvnim gasovima dizel-motora (NOx, HC, CO i dima), kao i specifične efektivne potrošnje goriva, zavisno od količine recikliranih gasova, odnosno EGR odnosa, broja obrtaja i opterećenja. Primenom sistema hlađenog EGR na istraživanom motoru moguće je postići dalje povećanje stepena redukcije azotovih oksida uz izvesno sniženje rasta dimnosti motora. Takođe, hlađeni EGR dovodi do relativno malog porasta emisije nesagorelih HC i specifične efektivne potrošnje goriva u odnosu na nehlađenu varijantu sistema.
Кључне речи:
dizel motor / recirkulacija izduvnih gasova / izduvna emisijaИзвор:
Nauka i Motorna Vozila - NMV '01, 2001, 79-82Колекције
Институција/група
Mašinski fakultetTY - CONF AU - Knežević, Dragan AU - Petrović, Stojan AU - Matejić, Maja AU - Popović, Slobodan PY - 2001 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/6737 AB - U radu se daju rezultati eksperimentalnog istraživanja uticaja recirkulacije izduvnih gasova-EGR, sa međuhlađenjem tih gasova pre uvođenja u usisni sistem, na kvalitet izduvne emisije dizel-motora sa direktnim ubrizgavanjem-IMR DM34/T. Prikazani su uporedni rezultati istraživanja efekta nehlađenog i hlađenog sistema EGR na tok i promenu osnovnih toksičnih komponenti u izduvnim gasovima dizel-motora (NOx, HC, CO i dima), kao i specifične efektivne potrošnje goriva, zavisno od količine recikliranih gasova, odnosno EGR odnosa, broja obrtaja i opterećenja. Primenom sistema hlađenog EGR na istraživanom motoru moguće je postići dalje povećanje stepena redukcije azotovih oksida uz izvesno sniženje rasta dimnosti motora. Takođe, hlađeni EGR dovodi do relativno malog porasta emisije nesagorelih HC i specifične efektivne potrošnje goriva u odnosu na nehlađenu varijantu sistema. C3 - Nauka i Motorna Vozila - NMV '01 T1 - Uticaj hlađenja EGR na kvalitet izduvne emisije dizel motora EP - 82 SP - 79 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_6737 ER -
@conference{ author = "Knežević, Dragan and Petrović, Stojan and Matejić, Maja and Popović, Slobodan", year = "2001", abstract = "U radu se daju rezultati eksperimentalnog istraživanja uticaja recirkulacije izduvnih gasova-EGR, sa međuhlađenjem tih gasova pre uvođenja u usisni sistem, na kvalitet izduvne emisije dizel-motora sa direktnim ubrizgavanjem-IMR DM34/T. Prikazani su uporedni rezultati istraživanja efekta nehlađenog i hlađenog sistema EGR na tok i promenu osnovnih toksičnih komponenti u izduvnim gasovima dizel-motora (NOx, HC, CO i dima), kao i specifične efektivne potrošnje goriva, zavisno od količine recikliranih gasova, odnosno EGR odnosa, broja obrtaja i opterećenja. Primenom sistema hlađenog EGR na istraživanom motoru moguće je postići dalje povećanje stepena redukcije azotovih oksida uz izvesno sniženje rasta dimnosti motora. Takođe, hlađeni EGR dovodi do relativno malog porasta emisije nesagorelih HC i specifične efektivne potrošnje goriva u odnosu na nehlađenu varijantu sistema.", journal = "Nauka i Motorna Vozila - NMV '01", title = "Uticaj hlađenja EGR na kvalitet izduvne emisije dizel motora", pages = "82-79", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_6737" }
Knežević, D., Petrović, S., Matejić, M.,& Popović, S.. (2001). Uticaj hlađenja EGR na kvalitet izduvne emisije dizel motora. in Nauka i Motorna Vozila - NMV '01, 79-82. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_6737
Knežević D, Petrović S, Matejić M, Popović S. Uticaj hlađenja EGR na kvalitet izduvne emisije dizel motora. in Nauka i Motorna Vozila - NMV '01. 2001;:79-82. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_6737 .
Knežević, Dragan, Petrović, Stojan, Matejić, Maja, Popović, Slobodan, "Uticaj hlađenja EGR na kvalitet izduvne emisije dizel motora" in Nauka i Motorna Vozila - NMV '01 (2001):79-82, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_6737 .