dc.creator | Tanasković, Jovan | |
dc.creator | Lučanin, Vojkan | |
dc.date.accessioned | 2023-03-13T12:42:06Z | |
dc.date.available | 2023-03-13T12:42:06Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7083-777-5 | |
dc.identifier.uri | https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/5978 | |
dc.description.abstract | Intenzivan tehničko-tehnološki razvoj u poslednje dve decenije imao je
značajan uticaj na železničku industriju, kako na polju infrastrukture tako i u oblasti
proizvodnje šinskih vozila. Modernizacija železničkih vozila i železničke mreže u
velikoj meri se odrazila na veći udeo železničkog transporta u prevozu robe i putnika.
Ova unapređenja vodila su iz godine u godinu ka znatnom povećanju brzine
saobraćanja putničkih i teretnih vozova. Veće brzine kretanja vozova, skraćuju vreme
putovanja i na taj način povećavaju broj putnika, koji kao primarni prevoz koriste
železnicu. Sa druge strane, velike brzine sa sobom nose određene rizike koji u
izuzetnih slučajevima mogu dovesti do saboraćajnih nezgoda velikih razmera. Realno
nije moguće eliminisati u potpunosti pojavu ovih nemilih događaja. U cilju svođenja
sudara na najmanju moguću meru, velika pažnja se posvećuje organizaciji procesa
održavanja vozila i infrastrukture, uključujući konstantan rad na usavršavanju aktivnih
sistema zaštite šinskih vozila (kočnica, GPS uređaja, auto-stop uređaja, daljinskih
kontrola itd.), kao i razvoju u oblasti pasivne bezbednosti šinskih vozila.
Elementi pasivne bezbednosti su deo nove koncepcije gradnje šinskih vozila.
Ugrađuju se u čeoni deo noseće strukture vagona, odnosno lokomotive. Uloga im je da
sopstvenom kontrolisanom deformacijom utroše određeni deo kinetičke energije
sudara i na taj način zaštite deo konstrukcije iza elemenata od trajnih deformacija. Cilj
upotrebe elemenata ovog tipa je podizanje bezbednosti putnika, robe i vozila na što
viši nivo. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Univerzitet u Beogradu Mašinski fakultet | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Technological Development (TD or TR)/35045/RS// | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Technological Development (TD or TR)/35006/RS// | sr |
dc.rights | closedAccess | sr |
dc.subject | Pasivna bezbednost | sr |
dc.subject | Eksperimentalna istraživanja | sr |
dc.subject | Brzina deformacije | sr |
dc.subject | Numeričke analize | sr |
dc.subject | Absorberi kinetičke energije sudara šinskih vozila | sr |
dc.title | Пасивна безбедност шинских возила | sr |
dc.type | book | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.rights.holder | Univerzitet u Beogradu Mašinski fakultet | sr |
dc.citation.epage | 140 | |
dc.citation.rank | M42 | |
dc.citation.spage | 1 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_5978 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |