Пасивна безбедност шинских возила
No Thumbnail
Book (Published version)
,
Univerzitet u Beogradu Mašinski fakultet
Metadata
Show full item recordAbstract
Intenzivan tehničko-tehnološki razvoj u poslednje dve decenije imao je
značajan uticaj na železničku industriju, kako na polju infrastrukture tako i u oblasti
proizvodnje šinskih vozila. Modernizacija železničkih vozila i železničke mreže u
velikoj meri se odrazila na veći udeo železničkog transporta u prevozu robe i putnika.
Ova unapređenja vodila su iz godine u godinu ka znatnom povećanju brzine
saobraćanja putničkih i teretnih vozova. Veće brzine kretanja vozova, skraćuju vreme
putovanja i na taj način povećavaju broj putnika, koji kao primarni prevoz koriste
železnicu. Sa druge strane, velike brzine sa sobom nose određene rizike koji u
izuzetnih slučajevima mogu dovesti do saboraćajnih nezgoda velikih razmera. Realno
nije moguće eliminisati u potpunosti pojavu ovih nemilih događaja. U cilju svođenja
sudara na najmanju moguću meru, velika pažnja se posvećuje organizaciji procesa
održavanja vozila i infrastrukture, uključujući konstantan rad na usavršavanju aktivnih
siste...ma zaštite šinskih vozila (kočnica, GPS uređaja, auto-stop uređaja, daljinskih
kontrola itd.), kao i razvoju u oblasti pasivne bezbednosti šinskih vozila.
Elementi pasivne bezbednosti su deo nove koncepcije gradnje šinskih vozila.
Ugrađuju se u čeoni deo noseće strukture vagona, odnosno lokomotive. Uloga im je da
sopstvenom kontrolisanom deformacijom utroše određeni deo kinetičke energije
sudara i na taj način zaštite deo konstrukcije iza elemenata od trajnih deformacija. Cilj
upotrebe elemenata ovog tipa je podizanje bezbednosti putnika, robe i vozila na što
viši nivo.
Keywords:
Pasivna bezbednost / Eksperimentalna istraživanja / Brzina deformacije / Numeričke analize / Absorberi kinetičke energije sudara šinskih vozilaSource:
2014, 1-140Publisher:
- Univerzitet u Beogradu Mašinski fakultet
Funding / projects:
- Scientific-technological support to enhancing the safety of special road and rail vehicles (RS-MESTD-Technological Development (TD or TR)-35045)
- Sustainability and improvement of mechanical systems in energetic, material handling and conveying by using forensic engineering, environmental and robust design (RS-MESTD-Technological Development (TD or TR)-35006)
Collections
Institution/Community
Mašinski fakultetTY - BOOK AU - Tanasković, Jovan AU - Lučanin, Vojkan PY - 2014 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/5978 AB - Intenzivan tehničko-tehnološki razvoj u poslednje dve decenije imao je značajan uticaj na železničku industriju, kako na polju infrastrukture tako i u oblasti proizvodnje šinskih vozila. Modernizacija železničkih vozila i železničke mreže u velikoj meri se odrazila na veći udeo železničkog transporta u prevozu robe i putnika. Ova unapređenja vodila su iz godine u godinu ka znatnom povećanju brzine saobraćanja putničkih i teretnih vozova. Veće brzine kretanja vozova, skraćuju vreme putovanja i na taj način povećavaju broj putnika, koji kao primarni prevoz koriste železnicu. Sa druge strane, velike brzine sa sobom nose određene rizike koji u izuzetnih slučajevima mogu dovesti do saboraćajnih nezgoda velikih razmera. Realno nije moguće eliminisati u potpunosti pojavu ovih nemilih događaja. U cilju svođenja sudara na najmanju moguću meru, velika pažnja se posvećuje organizaciji procesa održavanja vozila i infrastrukture, uključujući konstantan rad na usavršavanju aktivnih sistema zaštite šinskih vozila (kočnica, GPS uređaja, auto-stop uređaja, daljinskih kontrola itd.), kao i razvoju u oblasti pasivne bezbednosti šinskih vozila. Elementi pasivne bezbednosti su deo nove koncepcije gradnje šinskih vozila. Ugrađuju se u čeoni deo noseće strukture vagona, odnosno lokomotive. Uloga im je da sopstvenom kontrolisanom deformacijom utroše određeni deo kinetičke energije sudara i na taj način zaštite deo konstrukcije iza elemenata od trajnih deformacija. Cilj upotrebe elemenata ovog tipa je podizanje bezbednosti putnika, robe i vozila na što viši nivo. PB - Univerzitet u Beogradu Mašinski fakultet T1 - Пасивна безбедност шинских возила EP - 140 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_5978 ER -
@book{ author = "Tanasković, Jovan and Lučanin, Vojkan", year = "2014", abstract = "Intenzivan tehničko-tehnološki razvoj u poslednje dve decenije imao je značajan uticaj na železničku industriju, kako na polju infrastrukture tako i u oblasti proizvodnje šinskih vozila. Modernizacija železničkih vozila i železničke mreže u velikoj meri se odrazila na veći udeo železničkog transporta u prevozu robe i putnika. Ova unapređenja vodila su iz godine u godinu ka znatnom povećanju brzine saobraćanja putničkih i teretnih vozova. Veće brzine kretanja vozova, skraćuju vreme putovanja i na taj način povećavaju broj putnika, koji kao primarni prevoz koriste železnicu. Sa druge strane, velike brzine sa sobom nose određene rizike koji u izuzetnih slučajevima mogu dovesti do saboraćajnih nezgoda velikih razmera. Realno nije moguće eliminisati u potpunosti pojavu ovih nemilih događaja. U cilju svođenja sudara na najmanju moguću meru, velika pažnja se posvećuje organizaciji procesa održavanja vozila i infrastrukture, uključujući konstantan rad na usavršavanju aktivnih sistema zaštite šinskih vozila (kočnica, GPS uređaja, auto-stop uređaja, daljinskih kontrola itd.), kao i razvoju u oblasti pasivne bezbednosti šinskih vozila. Elementi pasivne bezbednosti su deo nove koncepcije gradnje šinskih vozila. Ugrađuju se u čeoni deo noseće strukture vagona, odnosno lokomotive. Uloga im je da sopstvenom kontrolisanom deformacijom utroše određeni deo kinetičke energije sudara i na taj način zaštite deo konstrukcije iza elemenata od trajnih deformacija. Cilj upotrebe elemenata ovog tipa je podizanje bezbednosti putnika, robe i vozila na što viši nivo.", publisher = "Univerzitet u Beogradu Mašinski fakultet", title = "Пасивна безбедност шинских возила", pages = "140-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_5978" }
Tanasković, J.,& Lučanin, V.. (2014). Пасивна безбедност шинских возила. Univerzitet u Beogradu Mašinski fakultet., 1-140. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_5978
Tanasković J, Lučanin V. Пасивна безбедност шинских возила. 2014;:1-140. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_5978 .
Tanasković, Jovan, Lučanin, Vojkan, "Пасивна безбедност шинских возила" (2014):1-140, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_5978 .