Trenutna ugaona brzina kao dijagnostički i kontrolni parametar rada motora
The crankshaft speed as engine diagnostic and control parameter
Apstrakt
U radu su prikazane neke mogućnosti primene preciznog merenja trenutne ugaone brzine kolenastog vratila u dijagnostici i kontroli rada motora. Stanje tehnike omogućava precizno, bezkontaktno merenje ugaone brzine kolenastog vratila bez potrebe većih izmena na motoru. Šta više, savremeni sistemi upravljanja radom motora, obavezno uključuju korišćenje relativno jeftinih inkrementalnih davača položaja kolenastog vratila. Informacije dobijene na taj način mogu se koristiti za određivanje trenutnog momenta motora kao i za detektovanje izostanka paljenja ili neregularnog rada pojedinih cilindara. Na ovakav način određen trenutni moment, uz primenu odgovarajućih matematičkih modela omogućava izračunavanje trenutnog pritiska u cilindru motora, što je od izuzetne važnosti za kontrolu i dalje poboljšanje rada motora. Dijagnostika izostanka paljenja pojedinih cilindara je od ključnog značaja za zadovoljenje standarda OBDII koji je na snazi od 1996. god u SAD, a u Evropi primena sličnog standarda ...obavezna je od 2000. godine.
This paper presents some applications of a precise crankshaft speed measurement for engine diagnostics and control. The state of the art of measuring technique enables precise, no contacting measurement of crankshaft speed without necessity for serious engine modifications. Even more, modern engine management systems necessarily incorporate relatively inexpensive incremental crankshaft position sensor. Information, obtained by instantaneous crankshaft speed measurement could be use for an engine torque estimation as well as for an engine torque estimation as well as for an engine misfire or malfunction detection. It is possible to determine cylinder pressure by utilizing engine torque waveform, what is essential for engine control and optimization. Engine misfire detection is extremely important to fulfill the requirements of the OBDII regulation, which is obligated from 1996. in USA and similar regulation is also regulation is also obligated in Europe from 2000.
Ključne reči:
pritisak u cilindru / merenje ugaone brzine / dizel motor / diesel engine / cylinder pressure / crankshaft speedIzvor:
Journal of Applied Engineering Science, 2006, 4, 14, 49-53Izdavač:
- Institut za istraživanja i projektovanja u privredi, Beograd
Kolekcije
Institucija/grupa
Mašinski fakultetTY - JOUR AU - Bulatović, Željko AU - Knežević, Dragan PY - 2006 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/586 AB - U radu su prikazane neke mogućnosti primene preciznog merenja trenutne ugaone brzine kolenastog vratila u dijagnostici i kontroli rada motora. Stanje tehnike omogućava precizno, bezkontaktno merenje ugaone brzine kolenastog vratila bez potrebe većih izmena na motoru. Šta više, savremeni sistemi upravljanja radom motora, obavezno uključuju korišćenje relativno jeftinih inkrementalnih davača položaja kolenastog vratila. Informacije dobijene na taj način mogu se koristiti za određivanje trenutnog momenta motora kao i za detektovanje izostanka paljenja ili neregularnog rada pojedinih cilindara. Na ovakav način određen trenutni moment, uz primenu odgovarajućih matematičkih modela omogućava izračunavanje trenutnog pritiska u cilindru motora, što je od izuzetne važnosti za kontrolu i dalje poboljšanje rada motora. Dijagnostika izostanka paljenja pojedinih cilindara je od ključnog značaja za zadovoljenje standarda OBDII koji je na snazi od 1996. god u SAD, a u Evropi primena sličnog standarda obavezna je od 2000. godine. AB - This paper presents some applications of a precise crankshaft speed measurement for engine diagnostics and control. The state of the art of measuring technique enables precise, no contacting measurement of crankshaft speed without necessity for serious engine modifications. Even more, modern engine management systems necessarily incorporate relatively inexpensive incremental crankshaft position sensor. Information, obtained by instantaneous crankshaft speed measurement could be use for an engine torque estimation as well as for an engine torque estimation as well as for an engine misfire or malfunction detection. It is possible to determine cylinder pressure by utilizing engine torque waveform, what is essential for engine control and optimization. Engine misfire detection is extremely important to fulfill the requirements of the OBDII regulation, which is obligated from 1996. in USA and similar regulation is also regulation is also obligated in Europe from 2000. PB - Institut za istraživanja i projektovanja u privredi, Beograd T2 - Journal of Applied Engineering Science T1 - Trenutna ugaona brzina kao dijagnostički i kontrolni parametar rada motora T1 - The crankshaft speed as engine diagnostic and control parameter EP - 53 IS - 14 SP - 49 VL - 4 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_586 ER -
@article{ author = "Bulatović, Željko and Knežević, Dragan", year = "2006", abstract = "U radu su prikazane neke mogućnosti primene preciznog merenja trenutne ugaone brzine kolenastog vratila u dijagnostici i kontroli rada motora. Stanje tehnike omogućava precizno, bezkontaktno merenje ugaone brzine kolenastog vratila bez potrebe većih izmena na motoru. Šta više, savremeni sistemi upravljanja radom motora, obavezno uključuju korišćenje relativno jeftinih inkrementalnih davača položaja kolenastog vratila. Informacije dobijene na taj način mogu se koristiti za određivanje trenutnog momenta motora kao i za detektovanje izostanka paljenja ili neregularnog rada pojedinih cilindara. Na ovakav način određen trenutni moment, uz primenu odgovarajućih matematičkih modela omogućava izračunavanje trenutnog pritiska u cilindru motora, što je od izuzetne važnosti za kontrolu i dalje poboljšanje rada motora. Dijagnostika izostanka paljenja pojedinih cilindara je od ključnog značaja za zadovoljenje standarda OBDII koji je na snazi od 1996. god u SAD, a u Evropi primena sličnog standarda obavezna je od 2000. godine., This paper presents some applications of a precise crankshaft speed measurement for engine diagnostics and control. The state of the art of measuring technique enables precise, no contacting measurement of crankshaft speed without necessity for serious engine modifications. Even more, modern engine management systems necessarily incorporate relatively inexpensive incremental crankshaft position sensor. Information, obtained by instantaneous crankshaft speed measurement could be use for an engine torque estimation as well as for an engine torque estimation as well as for an engine misfire or malfunction detection. It is possible to determine cylinder pressure by utilizing engine torque waveform, what is essential for engine control and optimization. Engine misfire detection is extremely important to fulfill the requirements of the OBDII regulation, which is obligated from 1996. in USA and similar regulation is also regulation is also obligated in Europe from 2000.", publisher = "Institut za istraživanja i projektovanja u privredi, Beograd", journal = "Journal of Applied Engineering Science", title = "Trenutna ugaona brzina kao dijagnostički i kontrolni parametar rada motora, The crankshaft speed as engine diagnostic and control parameter", pages = "53-49", number = "14", volume = "4", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_586" }
Bulatović, Ž.,& Knežević, D.. (2006). Trenutna ugaona brzina kao dijagnostički i kontrolni parametar rada motora. in Journal of Applied Engineering Science Institut za istraživanja i projektovanja u privredi, Beograd., 4(14), 49-53. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_586
Bulatović Ž, Knežević D. Trenutna ugaona brzina kao dijagnostički i kontrolni parametar rada motora. in Journal of Applied Engineering Science. 2006;4(14):49-53. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_586 .
Bulatović, Željko, Knežević, Dragan, "Trenutna ugaona brzina kao dijagnostički i kontrolni parametar rada motora" in Journal of Applied Engineering Science, 4, no. 14 (2006):49-53, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_586 .