Ревитализација роторног багера SchRs 350
Abstract
Редизајном радног уређаја багера SchRs 350 / 5 x 12 у потпуности се отклањају недостаци оригиналног решења који се односе на приступачност, могућност санације или замене оштећених подсклопова. Ниво напонског стања редизајнираног тела ротора нижи је у односу на постојеће решење. Осим тога, знатно је повољнији и утицај оптерећења изазваног отпором копања на структуру багера. Смањење учестаности обртања ротора
компензовано је повећањем броја кашика, тако да је остварено и извесно повећање капацитета. Коначно, уградња планетарног редуктора који се користи код багера типа SchRs 630 (укупно 4 багера овог типа налазе се у РБ “Колубара”) доприноси унификацији, што олакшава одржавање машине.
Реализацијом пројекта остварује се, у суштини, парцијална ревитализација багера и продужава век његове експлоатације.
На основу упоредне анализе главних параметара машине закључује се да ревитализовани багер има већи капацитет (38,3 % у односу на референтни режим рада пре ревитализације), као и могућност... остваривања веће силе резања (29,2 % за референтни режим рада пре ревитализације).
Keywords:
роторни багер / редизајн / ревитализација / погон ротора / број кашика на роторуSource:
ТЕХНИЧКО РЕШЕЊЕ (КАТЕГОРИЈА М84), 2013Publisher:
- University of Belgrade, Faculty of Mechanical Engineering
Funding / projects:
- Sustainability and improvement of mechanical systems in energetic, material handling and conveying by using forensic engineering, environmental and robust design (RS-MESTD-Technological Development (TD or TR)-35006)
Collections
Institution/Community
Mašinski fakultetTY - GEN AU - Bošnjak, Srđan AU - Petković, Zoran D. AU - Đorđević, Miloš AU - Gnjatović, Nebojša PY - 2013 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/5272 AB - Редизајном радног уређаја багера SchRs 350 / 5 x 12 у потпуности се отклањају недостаци оригиналног решења који се односе на приступачност, могућност санације или замене оштећених подсклопова. Ниво напонског стања редизајнираног тела ротора нижи је у односу на постојеће решење. Осим тога, знатно је повољнији и утицај оптерећења изазваног отпором копања на структуру багера. Смањење учестаности обртања ротора компензовано је повећањем броја кашика, тако да је остварено и извесно повећање капацитета. Коначно, уградња планетарног редуктора који се користи код багера типа SchRs 630 (укупно 4 багера овог типа налазе се у РБ “Колубара”) доприноси унификацији, што олакшава одржавање машине. Реализацијом пројекта остварује се, у суштини, парцијална ревитализација багера и продужава век његове експлоатације. На основу упоредне анализе главних параметара машине закључује се да ревитализовани багер има већи капацитет (38,3 % у односу на референтни режим рада пре ревитализације), као и могућност остваривања веће силе резања (29,2 % за референтни режим рада пре ревитализације). PB - University of Belgrade, Faculty of Mechanical Engineering T2 - ТЕХНИЧКО РЕШЕЊЕ (КАТЕГОРИЈА М84) T1 - Ревитализација роторног багера SchRs 350 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_5272 ER -
@misc{ author = "Bošnjak, Srđan and Petković, Zoran D. and Đorđević, Miloš and Gnjatović, Nebojša", year = "2013", abstract = "Редизајном радног уређаја багера SchRs 350 / 5 x 12 у потпуности се отклањају недостаци оригиналног решења који се односе на приступачност, могућност санације или замене оштећених подсклопова. Ниво напонског стања редизајнираног тела ротора нижи је у односу на постојеће решење. Осим тога, знатно је повољнији и утицај оптерећења изазваног отпором копања на структуру багера. Смањење учестаности обртања ротора компензовано је повећањем броја кашика, тако да је остварено и извесно повећање капацитета. Коначно, уградња планетарног редуктора који се користи код багера типа SchRs 630 (укупно 4 багера овог типа налазе се у РБ “Колубара”) доприноси унификацији, што олакшава одржавање машине. Реализацијом пројекта остварује се, у суштини, парцијална ревитализација багера и продужава век његове експлоатације. На основу упоредне анализе главних параметара машине закључује се да ревитализовани багер има већи капацитет (38,3 % у односу на референтни режим рада пре ревитализације), као и могућност остваривања веће силе резања (29,2 % за референтни режим рада пре ревитализације).", publisher = "University of Belgrade, Faculty of Mechanical Engineering", journal = "ТЕХНИЧКО РЕШЕЊЕ (КАТЕГОРИЈА М84)", title = "Ревитализација роторног багера SchRs 350", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_5272" }
Bošnjak, S., Petković, Z. D., Đorđević, M.,& Gnjatović, N.. (2013). Ревитализација роторног багера SchRs 350. in ТЕХНИЧКО РЕШЕЊЕ (КАТЕГОРИЈА М84) University of Belgrade, Faculty of Mechanical Engineering.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_5272
Bošnjak S, Petković ZD, Đorđević M, Gnjatović N. Ревитализација роторног багера SchRs 350. in ТЕХНИЧКО РЕШЕЊЕ (КАТЕГОРИЈА М84). 2013;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_5272 .
Bošnjak, Srđan, Petković, Zoran D., Đorđević, Miloš, Gnjatović, Nebojša, "Ревитализација роторног багера SchRs 350" in ТЕХНИЧКО РЕШЕЊЕ (КАТЕГОРИЈА М84) (2013), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_5272 .