Osnovni principi projektovanja velikih kontejnerskih dizalica, Deo 1 - mašinski projekat kolica i uticaj na okolinu
Basic principles in design of large container cranes, Part 1: Mechanical design of trolley and environmental impact
Abstract
Efektivna kontejnerska dizalica mora da bude projektovana tako da bude podesna za trenutne i buduće potrebe krajnjeg korisnika. Mašinske komponente moraju da zadovolje propise u standardima za mosne dizalice, ali su velike obalske kontejnerske dizalice suštinski različite u odnosu na druge tipove lučkih dizalica. Izbor dizaličnih kolica je značajan sa aspekta usvajanja i proračuna noseće strukture, točkova, i održavanja. Mehanizmi na kolicima mogu biti pogonjeni užadima (RTT), ili sa autonomnim pogonima (MOT). Hibridno među-rešenje prihvaćeno je od pojedinih proizvođača. U radu se razmatra upoređenje mašinskih sistema kolica, uključujući njihove performanse, i daje se evaluacija u procesu izbora konstrukcionog rešenja. U radu se analizira i smanjenje uticaja (buke) kontejnerskih dizalica na okolinu.
An effective container crane must be designed to suit the present and future needs of the end user. The mechanical components complied with overhead bridge crane standards, but large quayside container cranes are significantly different from other types of dockside and bridge cranes. The selection of a crane's trolley system type is significant for the structure of crane, for wheel loads, and for maintenance considerations. The trolley can be rope towed (RTT) or machinery type (MOT). A hybrid of the two systems, commonly known as a fleet-through machinery trolley (or semi-rope trolley), was adopted by some manufacturers. The paper discusses a comparison of mechanical systems of trolleys, including their performances, and gives the evaluation of selection process in design. Also, the paper analyses the ways of reducing the environmental impact - noise of container cranes on neighboring communities.
Keywords:
projektovanje mašine / kontejnerske dizalice / kolica / evaluacija / buka / trolley / noise / mechanical design / evaluation / container cranesSource:
Konstruisanje mašina, 2005, 8, 1, 10-23Publisher:
- Asocijacija za dizajn, elemente i konstrukcije - ADEKO, Niš i Univerzitet u Novom Sadu - Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad
Collections
Institution/Community
Mašinski fakultetTY - JOUR AU - Zrnić, Nenad AU - Petković, Zoran D. AU - Bošnjak, Srđan PY - 2005 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/513 AB - Efektivna kontejnerska dizalica mora da bude projektovana tako da bude podesna za trenutne i buduće potrebe krajnjeg korisnika. Mašinske komponente moraju da zadovolje propise u standardima za mosne dizalice, ali su velike obalske kontejnerske dizalice suštinski različite u odnosu na druge tipove lučkih dizalica. Izbor dizaličnih kolica je značajan sa aspekta usvajanja i proračuna noseće strukture, točkova, i održavanja. Mehanizmi na kolicima mogu biti pogonjeni užadima (RTT), ili sa autonomnim pogonima (MOT). Hibridno među-rešenje prihvaćeno je od pojedinih proizvođača. U radu se razmatra upoređenje mašinskih sistema kolica, uključujući njihove performanse, i daje se evaluacija u procesu izbora konstrukcionog rešenja. U radu se analizira i smanjenje uticaja (buke) kontejnerskih dizalica na okolinu. AB - An effective container crane must be designed to suit the present and future needs of the end user. The mechanical components complied with overhead bridge crane standards, but large quayside container cranes are significantly different from other types of dockside and bridge cranes. The selection of a crane's trolley system type is significant for the structure of crane, for wheel loads, and for maintenance considerations. The trolley can be rope towed (RTT) or machinery type (MOT). A hybrid of the two systems, commonly known as a fleet-through machinery trolley (or semi-rope trolley), was adopted by some manufacturers. The paper discusses a comparison of mechanical systems of trolleys, including their performances, and gives the evaluation of selection process in design. Also, the paper analyses the ways of reducing the environmental impact - noise of container cranes on neighboring communities. PB - Asocijacija za dizajn, elemente i konstrukcije - ADEKO, Niš i Univerzitet u Novom Sadu - Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad T2 - Konstruisanje mašina T1 - Osnovni principi projektovanja velikih kontejnerskih dizalica, Deo 1 - mašinski projekat kolica i uticaj na okolinu T1 - Basic principles in design of large container cranes, Part 1: Mechanical design of trolley and environmental impact EP - 23 IS - 1 SP - 10 VL - 8 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_513 ER -
@article{ author = "Zrnić, Nenad and Petković, Zoran D. and Bošnjak, Srđan", year = "2005", abstract = "Efektivna kontejnerska dizalica mora da bude projektovana tako da bude podesna za trenutne i buduće potrebe krajnjeg korisnika. Mašinske komponente moraju da zadovolje propise u standardima za mosne dizalice, ali su velike obalske kontejnerske dizalice suštinski različite u odnosu na druge tipove lučkih dizalica. Izbor dizaličnih kolica je značajan sa aspekta usvajanja i proračuna noseće strukture, točkova, i održavanja. Mehanizmi na kolicima mogu biti pogonjeni užadima (RTT), ili sa autonomnim pogonima (MOT). Hibridno među-rešenje prihvaćeno je od pojedinih proizvođača. U radu se razmatra upoređenje mašinskih sistema kolica, uključujući njihove performanse, i daje se evaluacija u procesu izbora konstrukcionog rešenja. U radu se analizira i smanjenje uticaja (buke) kontejnerskih dizalica na okolinu., An effective container crane must be designed to suit the present and future needs of the end user. The mechanical components complied with overhead bridge crane standards, but large quayside container cranes are significantly different from other types of dockside and bridge cranes. The selection of a crane's trolley system type is significant for the structure of crane, for wheel loads, and for maintenance considerations. The trolley can be rope towed (RTT) or machinery type (MOT). A hybrid of the two systems, commonly known as a fleet-through machinery trolley (or semi-rope trolley), was adopted by some manufacturers. The paper discusses a comparison of mechanical systems of trolleys, including their performances, and gives the evaluation of selection process in design. Also, the paper analyses the ways of reducing the environmental impact - noise of container cranes on neighboring communities.", publisher = "Asocijacija za dizajn, elemente i konstrukcije - ADEKO, Niš i Univerzitet u Novom Sadu - Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad", journal = "Konstruisanje mašina", title = "Osnovni principi projektovanja velikih kontejnerskih dizalica, Deo 1 - mašinski projekat kolica i uticaj na okolinu, Basic principles in design of large container cranes, Part 1: Mechanical design of trolley and environmental impact", pages = "23-10", number = "1", volume = "8", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_513" }
Zrnić, N., Petković, Z. D.,& Bošnjak, S.. (2005). Osnovni principi projektovanja velikih kontejnerskih dizalica, Deo 1 - mašinski projekat kolica i uticaj na okolinu. in Konstruisanje mašina Asocijacija za dizajn, elemente i konstrukcije - ADEKO, Niš i Univerzitet u Novom Sadu - Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad., 8(1), 10-23. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_513
Zrnić N, Petković ZD, Bošnjak S. Osnovni principi projektovanja velikih kontejnerskih dizalica, Deo 1 - mašinski projekat kolica i uticaj na okolinu. in Konstruisanje mašina. 2005;8(1):10-23. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_513 .
Zrnić, Nenad, Petković, Zoran D., Bošnjak, Srđan, "Osnovni principi projektovanja velikih kontejnerskih dizalica, Deo 1 - mašinski projekat kolica i uticaj na okolinu" in Konstruisanje mašina, 8, no. 1 (2005):10-23, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_513 .