Luka Bar kao mediteranska 'vrata' Evrope
Port of Bar as the mediterranean gateway to Europe
Апстракт
U radu se ističe značaj ULCC brodova i njihov uticaj na efikasnost kontenerskog transporta. Osnovni problem koji se razmatra je određivanje adekvatnog izbora veličine kontenerskih brodova za realizaciju linijskih servisa na pojedinim transportnim rutama uzimajući u obzir udaljenost transportovanja i nosive kapacitete kontenerskih brodova. Takođe, ovde su istaknute komparativne prednosti luka Jugoistočne Evrope u odnosu na luke Sjeverozapadne Evrope prilikom realizacije transporta između evropskih luka i luka Dalekog Istoka. U skaldu sa tim, aplikativni model za određivanje adekvatne veličine i brzine kontenerskih brodova na razmatranim transportnim rutama je razvijen.
This paper discusses how the deployment of ULCC's influence the efficiency of container service. The general problem addressed in this paper is determination of proper containership type in the given transportation route taking into consideration the transportation distances between particular ports and the carrying capacity of containerships. Also, this paper indicates the advances of the South - East European ports in relation to North - West European ports on the transportation routes between European ports and the ports of Far East. In accordance with that, the applicative model for determination of adequate size and speed of the containerships on the particular transportation routes is developed in this paper.
Кључне речи:
transportni lanci / Luka Bar / Kontenerska flota / komparativna analiza / Transportation chains / Port of Bar1.1 / Container fleet / Comparative analyseИзвор:
Tehnika - Saobraćaj, 2004, 51, 3, 207-214Издавач:
- Savez inženjera i tehničara Srbije, Beograd
Колекције
Институција/група
Mašinski fakultetTY - JOUR AU - Maraš, Vladislav AU - Dragović, Branislav AU - Radmilović, Zoran AU - Zrnić, Nenad PY - 2004 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/420 AB - U radu se ističe značaj ULCC brodova i njihov uticaj na efikasnost kontenerskog transporta. Osnovni problem koji se razmatra je određivanje adekvatnog izbora veličine kontenerskih brodova za realizaciju linijskih servisa na pojedinim transportnim rutama uzimajući u obzir udaljenost transportovanja i nosive kapacitete kontenerskih brodova. Takođe, ovde su istaknute komparativne prednosti luka Jugoistočne Evrope u odnosu na luke Sjeverozapadne Evrope prilikom realizacije transporta između evropskih luka i luka Dalekog Istoka. U skaldu sa tim, aplikativni model za određivanje adekvatne veličine i brzine kontenerskih brodova na razmatranim transportnim rutama je razvijen. AB - This paper discusses how the deployment of ULCC's influence the efficiency of container service. The general problem addressed in this paper is determination of proper containership type in the given transportation route taking into consideration the transportation distances between particular ports and the carrying capacity of containerships. Also, this paper indicates the advances of the South - East European ports in relation to North - West European ports on the transportation routes between European ports and the ports of Far East. In accordance with that, the applicative model for determination of adequate size and speed of the containerships on the particular transportation routes is developed in this paper. PB - Savez inženjera i tehničara Srbije, Beograd T2 - Tehnika - Saobraćaj T1 - Luka Bar kao mediteranska 'vrata' Evrope T1 - Port of Bar as the mediterranean gateway to Europe EP - 214 IS - 3 SP - 207 VL - 51 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_420 ER -
@article{ author = "Maraš, Vladislav and Dragović, Branislav and Radmilović, Zoran and Zrnić, Nenad", year = "2004", abstract = "U radu se ističe značaj ULCC brodova i njihov uticaj na efikasnost kontenerskog transporta. Osnovni problem koji se razmatra je određivanje adekvatnog izbora veličine kontenerskih brodova za realizaciju linijskih servisa na pojedinim transportnim rutama uzimajući u obzir udaljenost transportovanja i nosive kapacitete kontenerskih brodova. Takođe, ovde su istaknute komparativne prednosti luka Jugoistočne Evrope u odnosu na luke Sjeverozapadne Evrope prilikom realizacije transporta između evropskih luka i luka Dalekog Istoka. U skaldu sa tim, aplikativni model za određivanje adekvatne veličine i brzine kontenerskih brodova na razmatranim transportnim rutama je razvijen., This paper discusses how the deployment of ULCC's influence the efficiency of container service. The general problem addressed in this paper is determination of proper containership type in the given transportation route taking into consideration the transportation distances between particular ports and the carrying capacity of containerships. Also, this paper indicates the advances of the South - East European ports in relation to North - West European ports on the transportation routes between European ports and the ports of Far East. In accordance with that, the applicative model for determination of adequate size and speed of the containerships on the particular transportation routes is developed in this paper.", publisher = "Savez inženjera i tehničara Srbije, Beograd", journal = "Tehnika - Saobraćaj", title = "Luka Bar kao mediteranska 'vrata' Evrope, Port of Bar as the mediterranean gateway to Europe", pages = "214-207", number = "3", volume = "51", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_420" }
Maraš, V., Dragović, B., Radmilović, Z.,& Zrnić, N.. (2004). Luka Bar kao mediteranska 'vrata' Evrope. in Tehnika - Saobraćaj Savez inženjera i tehničara Srbije, Beograd., 51(3), 207-214. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_420
Maraš V, Dragović B, Radmilović Z, Zrnić N. Luka Bar kao mediteranska 'vrata' Evrope. in Tehnika - Saobraćaj. 2004;51(3):207-214. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_420 .
Maraš, Vladislav, Dragović, Branislav, Radmilović, Zoran, Zrnić, Nenad, "Luka Bar kao mediteranska 'vrata' Evrope" in Tehnika - Saobraćaj, 51, no. 3 (2004):207-214, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_420 .