Organizaciona kultura i unapređenje kvaliteta - razlike između kontinenata
Organizational culture and quality improvement: Differences across continents
Апстракт
Prethodna istraživanja pokazuju da organizacioni faktori utiču na programe unapređenja kvaliteta, na način da su performanse preduzeća bolje kada postoji usaglašenost između navedenih faktora. Stoga je cilj ovog rada analiza međuzavisnosti organizacione kulture i programa unapređenja kvaliteta kroz testiranje razlika između dimenzija organizacione kulture i tehnika i procedura unapređenja kvaliteta u kompanijama koje posluju u 32 zemlje sveta. Nakon detaljne analize prethodnih istraživanja, prikupljeni su potrebni podaci u 200 preduzeća koja su deo lanca snabdevanja multinacionalne kompanije. Zatim je sprovedena statistička analiza poređenja preduzeća zavisno od lokacije, odnosno pripadnosti određenom kontinentu. Rezultati pokazuju da postoje statistički značajne razlike dimenzija organizacione kulture i primenjenih postupaka upravljanja kvalitetom zavisno od geografske lokacije preduzeća. Tako, rezultati ovog rada potvrđuju opravdanost primene kontekstualnog pristupa promovisanog u st...andardu ISO 9001:2015 i ukazuju na činjenicu da multinacionalne kompanije treba da odrede stepen lokalizacije organizacione kulture i prakse menadžmenta kvalitetom radi usagalašavanja sa kontekstom zemlje u kojoj posluju.
Previous research shows that organizational factors influence quality improvement programs, and when there is a fit, it is leading to better business performances. Accordingly, the purpose of this paper is an analysis of interdependence between organizational culture and quality improvement via testing the differences between dimensions and types of organizational cultures and applied procedures for quality improvement techniques on companies from 32 countries worldwide. Following detailed exploration of the available literature, data collection is conducted on 200 production enterprises in multinational supply chain. Upon this, further statistical examination is conducted by comparison of the companies in dependence of its locations - continents. Results show that there are significant differences on dimensions of organizational culture and applied quality improvement procedures depending of geographical location of companies. Accordingly, results of this paper prove that contextual a...pproach promoted in ISO 9001:2015 has to be applied and organizations that operate in different countries and continents must decide how much to localize their organizational culture and related management practices to fit within the host country context.
Кључне речи:
quality improvement / organizational culture / multinational company / differences / countries and continentsИзвор:
FME Transactions, 2020, 48, 2, 372-382Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd
DOI: 10.5937/fme2002372S
ISSN: 1451-2092
WoS: 000519813200015
Scopus: 2-s2.0-85085746348
Институција/група
Inovacioni centarTY - JOUR AU - Spasojević Brkić, Vesna AU - Tomić, Branislav AU - Brkić, Aleksandar AU - Veljković, Zorica AU - Misita, Mirjana PY - 2020 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/3275 AB - Prethodna istraživanja pokazuju da organizacioni faktori utiču na programe unapređenja kvaliteta, na način da su performanse preduzeća bolje kada postoji usaglašenost između navedenih faktora. Stoga je cilj ovog rada analiza međuzavisnosti organizacione kulture i programa unapređenja kvaliteta kroz testiranje razlika između dimenzija organizacione kulture i tehnika i procedura unapređenja kvaliteta u kompanijama koje posluju u 32 zemlje sveta. Nakon detaljne analize prethodnih istraživanja, prikupljeni su potrebni podaci u 200 preduzeća koja su deo lanca snabdevanja multinacionalne kompanije. Zatim je sprovedena statistička analiza poređenja preduzeća zavisno od lokacije, odnosno pripadnosti određenom kontinentu. Rezultati pokazuju da postoje statistički značajne razlike dimenzija organizacione kulture i primenjenih postupaka upravljanja kvalitetom zavisno od geografske lokacije preduzeća. Tako, rezultati ovog rada potvrđuju opravdanost primene kontekstualnog pristupa promovisanog u standardu ISO 9001:2015 i ukazuju na činjenicu da multinacionalne kompanije treba da odrede stepen lokalizacije organizacione kulture i prakse menadžmenta kvalitetom radi usagalašavanja sa kontekstom zemlje u kojoj posluju. AB - Previous research shows that organizational factors influence quality improvement programs, and when there is a fit, it is leading to better business performances. Accordingly, the purpose of this paper is an analysis of interdependence between organizational culture and quality improvement via testing the differences between dimensions and types of organizational cultures and applied procedures for quality improvement techniques on companies from 32 countries worldwide. Following detailed exploration of the available literature, data collection is conducted on 200 production enterprises in multinational supply chain. Upon this, further statistical examination is conducted by comparison of the companies in dependence of its locations - continents. Results show that there are significant differences on dimensions of organizational culture and applied quality improvement procedures depending of geographical location of companies. Accordingly, results of this paper prove that contextual approach promoted in ISO 9001:2015 has to be applied and organizations that operate in different countries and continents must decide how much to localize their organizational culture and related management practices to fit within the host country context. PB - Univerzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd T2 - FME Transactions T1 - Organizaciona kultura i unapređenje kvaliteta - razlike između kontinenata T1 - Organizational culture and quality improvement: Differences across continents EP - 382 IS - 2 SP - 372 VL - 48 DO - 10.5937/fme2002372S ER -
@article{ author = "Spasojević Brkić, Vesna and Tomić, Branislav and Brkić, Aleksandar and Veljković, Zorica and Misita, Mirjana", year = "2020", abstract = "Prethodna istraživanja pokazuju da organizacioni faktori utiču na programe unapređenja kvaliteta, na način da su performanse preduzeća bolje kada postoji usaglašenost između navedenih faktora. Stoga je cilj ovog rada analiza međuzavisnosti organizacione kulture i programa unapređenja kvaliteta kroz testiranje razlika između dimenzija organizacione kulture i tehnika i procedura unapređenja kvaliteta u kompanijama koje posluju u 32 zemlje sveta. Nakon detaljne analize prethodnih istraživanja, prikupljeni su potrebni podaci u 200 preduzeća koja su deo lanca snabdevanja multinacionalne kompanije. Zatim je sprovedena statistička analiza poređenja preduzeća zavisno od lokacije, odnosno pripadnosti određenom kontinentu. Rezultati pokazuju da postoje statistički značajne razlike dimenzija organizacione kulture i primenjenih postupaka upravljanja kvalitetom zavisno od geografske lokacije preduzeća. Tako, rezultati ovog rada potvrđuju opravdanost primene kontekstualnog pristupa promovisanog u standardu ISO 9001:2015 i ukazuju na činjenicu da multinacionalne kompanije treba da odrede stepen lokalizacije organizacione kulture i prakse menadžmenta kvalitetom radi usagalašavanja sa kontekstom zemlje u kojoj posluju., Previous research shows that organizational factors influence quality improvement programs, and when there is a fit, it is leading to better business performances. Accordingly, the purpose of this paper is an analysis of interdependence between organizational culture and quality improvement via testing the differences between dimensions and types of organizational cultures and applied procedures for quality improvement techniques on companies from 32 countries worldwide. Following detailed exploration of the available literature, data collection is conducted on 200 production enterprises in multinational supply chain. Upon this, further statistical examination is conducted by comparison of the companies in dependence of its locations - continents. Results show that there are significant differences on dimensions of organizational culture and applied quality improvement procedures depending of geographical location of companies. Accordingly, results of this paper prove that contextual approach promoted in ISO 9001:2015 has to be applied and organizations that operate in different countries and continents must decide how much to localize their organizational culture and related management practices to fit within the host country context.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd", journal = "FME Transactions", title = "Organizaciona kultura i unapređenje kvaliteta - razlike između kontinenata, Organizational culture and quality improvement: Differences across continents", pages = "382-372", number = "2", volume = "48", doi = "10.5937/fme2002372S" }
Spasojević Brkić, V., Tomić, B., Brkić, A., Veljković, Z.,& Misita, M.. (2020). Organizaciona kultura i unapređenje kvaliteta - razlike između kontinenata. in FME Transactions Univerzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd., 48(2), 372-382. https://doi.org/10.5937/fme2002372S
Spasojević Brkić V, Tomić B, Brkić A, Veljković Z, Misita M. Organizaciona kultura i unapređenje kvaliteta - razlike između kontinenata. in FME Transactions. 2020;48(2):372-382. doi:10.5937/fme2002372S .
Spasojević Brkić, Vesna, Tomić, Branislav, Brkić, Aleksandar, Veljković, Zorica, Misita, Mirjana, "Organizaciona kultura i unapređenje kvaliteta - razlike između kontinenata" in FME Transactions, 48, no. 2 (2020):372-382, https://doi.org/10.5937/fme2002372S . .