Приказ основних података о документу
Primena lin menadžmenta u školama - prikaz studije slučaja
Primenenie lin menedžmenta v školah: Obzor praktičeskih primerov
dc.creator | Vasojević, Nena | |
dc.creator | Vučetić, Ivana | |
dc.creator | Kirin, Snežana | |
dc.date.accessioned | 2022-09-19T18:45:21Z | |
dc.date.available | 2022-09-19T18:45:21Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 2560-550X | |
dc.identifier.uri | https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/3086 | |
dc.description.abstract | Ideja lina je nastala u automobilskoj industriji, gde brze montažne linije i standardizovane radne procedure predstavljaju sasvim drugačije okruženje od škole. Ipak, u svetu je prepoznato da se principi lin razmišljanja u značajnoj meri mogu primeniti u velikom broju oblasti ljudskog delovanja. Svrha ovog rada je da prikaže kako se alati i principi lin filozofije mogu implementirati u oblasti obrazovanja i primeniti za poboljšanje efikasnosti. Kreatori obrazovnih politika u Srbiji predlažu različite modele koji će dovesti do uvećanja efikasnosti obrazovnog sistema, pri čemu može biti korisno razmotriti i lin pristup koji je u svetu pokazao svoje prednosti. Rad se zasniva na analizi relevantnih izvora naučne i stručne literature. Autorke su koristile pregled literature i primenu lina u obrazovanju na konkretnom primeru da bi objasnile odnos i između lin filozofije i obrazovanja, kako bi odgovorile na pitanja, kakve koristi savremene škole mogu očekivati od primene ove filozofije. | sr |
dc.description.abstract | Ideâ LIN voznikla v avtomobil'noj promyšlennosti, gde bystrye sboročnye linii i standartizirovannye rabočie procedury predstavlâût soboj soveršenno druguû sredu, čem škola. Tem ne menee, v mire priznaetsâ, čto principy LIN-myšleniâ mogut v značitel'noj stepeni primenât'sâ vo mnogih oblastâh čelovečeskoj deâtel'nosti. Cel'û dannoj raboty âvlâetsâ demonstraciâ togo, kak instrumenty i principy filosofii LIN mogut byt' realizovany v oblasti obrazovaniâ i primeneny dlâ povyšeniâ èffektivnosti. Lica, formiruûŝie politiku v oblasti obrazovaniâ v Serbii, predlagaût različnye modeli, kotorye povysât èffektivnost' sistemy obrazovaniâ, i možet byt' polezno rassmotret' LIN podhod, kotoryj pokazal svoi preimuŝestva v mire. Stat'â osnovana na analize sootvetstvuûŝih istočnikov naučnoj i professional'noj literatury. Avtory ispol'zovali obzor literatury i primenenie ssylki v obrazovanii na tematičeskoe issledovanie, čtoby ob"âsnit' svâz' meždu filosofiej LIN i obrazovaniem, čtoby otvetit' na voprosy o tom, kakie vygody mogut ožidat' sovremennye školy ot primeneniâ ètoj filosofii. | RUS |
dc.publisher | Univerzitet u Kragujevcu - Pedagoški fakultet, Užice | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Zbornik radova Pedagoškog fakulteta, Užice | |
dc.subject | obrazovanje | sr |
dc.subject | menadžment | sr |
dc.subject | lin | sr |
dc.subject | lin pristup | sr |
dc.subject | upravlenie | RUS |
dc.subject | obrazovanie | RUS |
dc.subject | LIN | RUS |
dc.subject | LIN podhod | RUS |
dc.title | Primena lin menadžmenta u školama - prikaz studije slučaja | sr |
dc.title | Primenenie lin menedžmenta v školah: Obzor praktičeskih primerov | RUS |
dc.type | article | |
dc.rights.license | BY | |
dc.citation.epage | 88 | |
dc.citation.issue | 21 | |
dc.citation.other | (21): 77-88 | |
dc.citation.spage | 77 | |
dc.identifier.fulltext | http://machinery.mas.bg.ac.rs/bitstream/id/1753/3083.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_3086 | |
dc.type.version | publishedVersion |