Primena lin menadžmenta u školama - prikaz studije slučaja
Primenenie lin menedžmenta v školah: Obzor praktičeskih primerov
Abstract
Ideja lina je nastala u automobilskoj industriji, gde brze montažne linije i standardizovane radne procedure predstavljaju sasvim drugačije okruženje od škole. Ipak, u svetu je prepoznato da se principi lin razmišljanja u značajnoj meri mogu primeniti u velikom broju oblasti ljudskog delovanja. Svrha ovog rada je da prikaže kako se alati i principi lin filozofije mogu implementirati u oblasti obrazovanja i primeniti za poboljšanje efikasnosti. Kreatori obrazovnih politika u Srbiji predlažu različite modele koji će dovesti do uvećanja efikasnosti obrazovnog sistema, pri čemu može biti korisno razmotriti i lin pristup koji je u svetu pokazao svoje prednosti. Rad se zasniva na analizi relevantnih izvora naučne i stručne literature. Autorke su koristile pregled literature i primenu lina u obrazovanju na konkretnom primeru da bi objasnile odnos i između lin filozofije i obrazovanja, kako bi odgovorile na pitanja, kakve koristi savremene škole mogu očekivati od primene ove filozofije.
Ideâ LIN voznikla v avtomobil'noj promyšlennosti, gde bystrye sboročnye linii i standartizirovannye rabočie procedury predstavlâût soboj soveršenno druguû sredu, čem škola. Tem ne menee, v mire priznaetsâ, čto principy LIN-myšleniâ mogut v značitel'noj stepeni primenât'sâ vo mnogih oblastâh čelovečeskoj deâtel'nosti. Cel'û dannoj raboty âvlâetsâ demonstraciâ togo, kak instrumenty i principy filosofii LIN mogut byt' realizovany v oblasti obrazovaniâ i primeneny dlâ povyšeniâ èffektivnosti. Lica, formiruûŝie politiku v oblasti obrazovaniâ v Serbii, predlagaût različnye modeli, kotorye povysât èffektivnost' sistemy obrazovaniâ, i možet byt' polezno rassmotret' LIN podhod, kotoryj pokazal svoi preimuŝestva v mire. Stat'â osnovana na analize sootvetstvuûŝih istočnikov naučnoj i professional'noj literatury. Avtory ispol'zovali obzor literatury i primenenie ssylki v obrazovanii na tematičeskoe issledovanie, čtoby ob"âsnit' svâz' meždu filosofiej LIN i obrazovaniem, čtoby otvetit' na voprosy o... tom, kakie vygody mogut ožidat' sovremennye školy ot primeneniâ ètoj filosofii.
Keywords:
obrazovanje / menadžment / lin / lin pristup / upravlenie / obrazovanie / LIN / LIN podhodSource:
Zbornik radova Pedagoškog fakulteta, Užice, 2019, 21, 77-88Publisher:
- Univerzitet u Kragujevcu - Pedagoški fakultet, Užice
Collections
Institution/Community
Inovacioni centarTY - JOUR AU - Vasojević, Nena AU - Vučetić, Ivana AU - Kirin, Snežana PY - 2019 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/3086 AB - Ideja lina je nastala u automobilskoj industriji, gde brze montažne linije i standardizovane radne procedure predstavljaju sasvim drugačije okruženje od škole. Ipak, u svetu je prepoznato da se principi lin razmišljanja u značajnoj meri mogu primeniti u velikom broju oblasti ljudskog delovanja. Svrha ovog rada je da prikaže kako se alati i principi lin filozofije mogu implementirati u oblasti obrazovanja i primeniti za poboljšanje efikasnosti. Kreatori obrazovnih politika u Srbiji predlažu različite modele koji će dovesti do uvećanja efikasnosti obrazovnog sistema, pri čemu može biti korisno razmotriti i lin pristup koji je u svetu pokazao svoje prednosti. Rad se zasniva na analizi relevantnih izvora naučne i stručne literature. Autorke su koristile pregled literature i primenu lina u obrazovanju na konkretnom primeru da bi objasnile odnos i između lin filozofije i obrazovanja, kako bi odgovorile na pitanja, kakve koristi savremene škole mogu očekivati od primene ove filozofije. AB - Ideâ LIN voznikla v avtomobil'noj promyšlennosti, gde bystrye sboročnye linii i standartizirovannye rabočie procedury predstavlâût soboj soveršenno druguû sredu, čem škola. Tem ne menee, v mire priznaetsâ, čto principy LIN-myšleniâ mogut v značitel'noj stepeni primenât'sâ vo mnogih oblastâh čelovečeskoj deâtel'nosti. Cel'û dannoj raboty âvlâetsâ demonstraciâ togo, kak instrumenty i principy filosofii LIN mogut byt' realizovany v oblasti obrazovaniâ i primeneny dlâ povyšeniâ èffektivnosti. Lica, formiruûŝie politiku v oblasti obrazovaniâ v Serbii, predlagaût različnye modeli, kotorye povysât èffektivnost' sistemy obrazovaniâ, i možet byt' polezno rassmotret' LIN podhod, kotoryj pokazal svoi preimuŝestva v mire. Stat'â osnovana na analize sootvetstvuûŝih istočnikov naučnoj i professional'noj literatury. Avtory ispol'zovali obzor literatury i primenenie ssylki v obrazovanii na tematičeskoe issledovanie, čtoby ob"âsnit' svâz' meždu filosofiej LIN i obrazovaniem, čtoby otvetit' na voprosy o tom, kakie vygody mogut ožidat' sovremennye školy ot primeneniâ ètoj filosofii. PB - Univerzitet u Kragujevcu - Pedagoški fakultet, Užice T2 - Zbornik radova Pedagoškog fakulteta, Užice T1 - Primena lin menadžmenta u školama - prikaz studije slučaja T1 - Primenenie lin menedžmenta v školah: Obzor praktičeskih primerov EP - 88 IS - 21 SP - 77 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_3086 ER -
@article{ author = "Vasojević, Nena and Vučetić, Ivana and Kirin, Snežana", year = "2019", abstract = "Ideja lina je nastala u automobilskoj industriji, gde brze montažne linije i standardizovane radne procedure predstavljaju sasvim drugačije okruženje od škole. Ipak, u svetu je prepoznato da se principi lin razmišljanja u značajnoj meri mogu primeniti u velikom broju oblasti ljudskog delovanja. Svrha ovog rada je da prikaže kako se alati i principi lin filozofije mogu implementirati u oblasti obrazovanja i primeniti za poboljšanje efikasnosti. Kreatori obrazovnih politika u Srbiji predlažu različite modele koji će dovesti do uvećanja efikasnosti obrazovnog sistema, pri čemu može biti korisno razmotriti i lin pristup koji je u svetu pokazao svoje prednosti. Rad se zasniva na analizi relevantnih izvora naučne i stručne literature. Autorke su koristile pregled literature i primenu lina u obrazovanju na konkretnom primeru da bi objasnile odnos i između lin filozofije i obrazovanja, kako bi odgovorile na pitanja, kakve koristi savremene škole mogu očekivati od primene ove filozofije., Ideâ LIN voznikla v avtomobil'noj promyšlennosti, gde bystrye sboročnye linii i standartizirovannye rabočie procedury predstavlâût soboj soveršenno druguû sredu, čem škola. Tem ne menee, v mire priznaetsâ, čto principy LIN-myšleniâ mogut v značitel'noj stepeni primenât'sâ vo mnogih oblastâh čelovečeskoj deâtel'nosti. Cel'û dannoj raboty âvlâetsâ demonstraciâ togo, kak instrumenty i principy filosofii LIN mogut byt' realizovany v oblasti obrazovaniâ i primeneny dlâ povyšeniâ èffektivnosti. Lica, formiruûŝie politiku v oblasti obrazovaniâ v Serbii, predlagaût različnye modeli, kotorye povysât èffektivnost' sistemy obrazovaniâ, i možet byt' polezno rassmotret' LIN podhod, kotoryj pokazal svoi preimuŝestva v mire. Stat'â osnovana na analize sootvetstvuûŝih istočnikov naučnoj i professional'noj literatury. Avtory ispol'zovali obzor literatury i primenenie ssylki v obrazovanii na tematičeskoe issledovanie, čtoby ob"âsnit' svâz' meždu filosofiej LIN i obrazovaniem, čtoby otvetit' na voprosy o tom, kakie vygody mogut ožidat' sovremennye školy ot primeneniâ ètoj filosofii.", publisher = "Univerzitet u Kragujevcu - Pedagoški fakultet, Užice", journal = "Zbornik radova Pedagoškog fakulteta, Užice", title = "Primena lin menadžmenta u školama - prikaz studije slučaja, Primenenie lin menedžmenta v školah: Obzor praktičeskih primerov", pages = "88-77", number = "21", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_3086" }
Vasojević, N., Vučetić, I.,& Kirin, S.. (2019). Primena lin menadžmenta u školama - prikaz studije slučaja. in Zbornik radova Pedagoškog fakulteta, Užice Univerzitet u Kragujevcu - Pedagoški fakultet, Užice.(21), 77-88. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_3086
Vasojević N, Vučetić I, Kirin S. Primena lin menadžmenta u školama - prikaz studije slučaja. in Zbornik radova Pedagoškog fakulteta, Užice. 2019;(21):77-88. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_3086 .
Vasojević, Nena, Vučetić, Ivana, Kirin, Snežana, "Primena lin menadžmenta u školama - prikaz studije slučaja" in Zbornik radova Pedagoškog fakulteta, Užice, no. 21 (2019):77-88, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_3086 .