Приказ основних података о документу

Aircraft duraluminum wing spar fatigue testing

dc.creatorPetrašinović, Nikola
dc.creatorPetrašinović, Danilo
dc.creatorRašuo, Boško
dc.creatorMilković, Dragan
dc.date.accessioned2022-09-19T18:12:17Z
dc.date.available2022-09-19T18:12:17Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1451-2092
dc.identifier.urihttps://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/2597
dc.description.abstractU radu je prikazana eksperimentalna analiza širenja zamorne prsline u strukturalnom delu vazduhoplovne konstrukcije pod cikličnim opterećenjem. Cilj eksperimentalne analize je da se odredi stvarni zamorni vek ramenjače napravljene od aluminijuma 2024-T3. Ispitna instalacija, za ispitivanje zamornih karakteristika vazduhoplovnih konstrukcija, sopstvene izrade prikazana je u potpunosti. Ispitni uzorak korišćen u radu napravljen je isključivo za ispitivanje na zamor. Rezultati zamornog ispitivanja prikupljeni su najsavremenijom opremom za akviziciju podataka. Primenjena opterećenja, kao i prikupljeni rezultati su detaljno izloženi u tekstu. Na osnovu prethodno sprovedenih istraživanja, doneti su zaključci o dobijenim rezultatima eksperimentalne analize kao i uporedna analiza eksperimentalne i savremene numeričke metode. Na kraju rada date su smernice u kom pravcu bi trebala da idu dalja eksperimentalna istraživanja, koja nam pokazuju da ima smisla vršiti poređenje između realnih i numeričkih rezultata samo u situaciji gde su broj potrebnih ciklusa i ponašanje zamornih prslina isti.sr
dc.description.abstractExperimental fatigue crack growth analysis of the aircraft structural component subjected to different cycling loading has been presented. The purpose of the experimental test was to evaluates the fatigue behavior of the real aircraft spar, made in aluminum 2024-T3. In-house laboratory fatigue test installation is described in the paper. The spar-test specimen has been manufactured specifically for the cycling damage testing. Test results were obtained with most modern equipment for data acquisition. Applied loads and obtained spar fatigue results are described in detail. Conclusions have been made with reference to the previous work on the duraluminum spar fatigue testing. As it is presented in the previous work with advanced numerical methods for fatigue analysis, in this paper is given an opinion on the same. At the end, possible directions of the further experimental spar fatigue testing is given and shows us that it makes sense to make the comparison between real and numerical results only in situations where cracks behave similarly and the numbers of required cycles are about the same.en
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceFME Transactions
dc.subjectwing sparen
dc.subjecttest installationen
dc.subjectfatigue testingen
dc.subjectcracken
dc.subjectalluminum alloy 2024-T3en
dc.titleEksperimentalno određivanje zamornogh veka duraluminijumske ramenjače krilasr
dc.titleAircraft duraluminum wing spar fatigue testingen
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY
dc.citation.epage536
dc.citation.issue4
dc.citation.other45(4): 531-536
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage531
dc.citation.volume45
dc.identifier.doi10.5937/fmet1704531P
dc.identifier.fulltexthttp://machinery.mas.bg.ac.rs/bitstream/id/1325/2594.pdf
dc.identifier.scopus2-s2.0-85021191598
dc.identifier.wos000408083800011
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу