Merna nesigurnost rezultata merenja ugla naletanja točka na šinu pomoću laserskog sistema postavljenog na koloseku
Uncertainty of the wheel-rail angle of attack measurements using laser based wayside system
Abstract
Ugao naletanja točka na šinu je značajan parametar dodira točak-šina. Zajedno sa silama koje nastaju pri tom dodiru, služi za ocenu dinamičkog ponašanja šinskog vozila pri prolasku kroz krivinu. U ovom radu je analizirana merna nesigurnost rezultata merenja specijalnim laserskim sistemom konstruisanim za merenje ugla naletanja točka na šinu, ističući značaj teorijskog pristupa pri izboru odgovarajućeg mernog principa i pri identifikaciji svih uticajnih parametara. Razmatran je i uticaj pravilnog postavljanja i pozicioniranja sistema na koloseku na rezultate merenja. Kako bi se ocenio kvalitet sprovedene analize, u radu su prikazani neki od rezultata merenja ovim uređajem i njihovo poređenje sa rezultatima dobijenim simulacijom, primenom specijalizovanog softverskog paketa VAMPIRE Pro. PR Projekat Ministarstva nauke Republike Srbije, br. TR 35006 i br. TR 35045.
The angle of attack is an important wheel-rail contact parameter. Together with wheel-rail contact forces it serves for estimation of the rail vehicle curving performances. This paper analyses measurement uncertainty of the specially designed laser system for measurements of the wheel-rail angle of attack, with emphasis on the importance of the theoretical approach for selection of the appropriate measuring principle and for identifying all influential factors. The influence of the correct installation of the system on results is also considered. In order to evaluate quality of the analysis, some measurement results are presented and compared with the results of multibody system (MBS) simulation using specialized computer package VAMPIRE Pro.
Keywords:
wayside system / rail vehicles / Multibody system simulations / laser based measurements / angle of attackSource:
FME Transactions, 2017, 45, 1, 69-76Publisher:
- Univerzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd
Funding / projects:
- Sustainability and improvement of mechanical systems in energetic, material handling and conveying by using forensic engineering, environmental and robust design (RS-MESTD-Technological Development (TD or TR)-35006)
- Scientific-technological support to enhancing the safety of special road and rail vehicles (RS-MESTD-Technological Development (TD or TR)-35045)
DOI: 10.5937/fmet1701069M
ISSN: 1451-2092
WoS: 000408082100011
Scopus: 2-s2.0-85011409908
Collections
Institution/Community
Mašinski fakultetTY - JOUR AU - Milković, Dragan AU - Simić, Goran AU - Tanasković, Jovan AU - Lučanin, Vojkan AU - Radulović, Saša PY - 2017 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/2596 AB - Ugao naletanja točka na šinu je značajan parametar dodira točak-šina. Zajedno sa silama koje nastaju pri tom dodiru, služi za ocenu dinamičkog ponašanja šinskog vozila pri prolasku kroz krivinu. U ovom radu je analizirana merna nesigurnost rezultata merenja specijalnim laserskim sistemom konstruisanim za merenje ugla naletanja točka na šinu, ističući značaj teorijskog pristupa pri izboru odgovarajućeg mernog principa i pri identifikaciji svih uticajnih parametara. Razmatran je i uticaj pravilnog postavljanja i pozicioniranja sistema na koloseku na rezultate merenja. Kako bi se ocenio kvalitet sprovedene analize, u radu su prikazani neki od rezultata merenja ovim uređajem i njihovo poređenje sa rezultatima dobijenim simulacijom, primenom specijalizovanog softverskog paketa VAMPIRE Pro. PR Projekat Ministarstva nauke Republike Srbije, br. TR 35006 i br. TR 35045. AB - The angle of attack is an important wheel-rail contact parameter. Together with wheel-rail contact forces it serves for estimation of the rail vehicle curving performances. This paper analyses measurement uncertainty of the specially designed laser system for measurements of the wheel-rail angle of attack, with emphasis on the importance of the theoretical approach for selection of the appropriate measuring principle and for identifying all influential factors. The influence of the correct installation of the system on results is also considered. In order to evaluate quality of the analysis, some measurement results are presented and compared with the results of multibody system (MBS) simulation using specialized computer package VAMPIRE Pro. PB - Univerzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd T2 - FME Transactions T1 - Merna nesigurnost rezultata merenja ugla naletanja točka na šinu pomoću laserskog sistema postavljenog na koloseku T1 - Uncertainty of the wheel-rail angle of attack measurements using laser based wayside system EP - 76 IS - 1 SP - 69 VL - 45 DO - 10.5937/fmet1701069M ER -
@article{ author = "Milković, Dragan and Simić, Goran and Tanasković, Jovan and Lučanin, Vojkan and Radulović, Saša", year = "2017", abstract = "Ugao naletanja točka na šinu je značajan parametar dodira točak-šina. Zajedno sa silama koje nastaju pri tom dodiru, služi za ocenu dinamičkog ponašanja šinskog vozila pri prolasku kroz krivinu. U ovom radu je analizirana merna nesigurnost rezultata merenja specijalnim laserskim sistemom konstruisanim za merenje ugla naletanja točka na šinu, ističući značaj teorijskog pristupa pri izboru odgovarajućeg mernog principa i pri identifikaciji svih uticajnih parametara. Razmatran je i uticaj pravilnog postavljanja i pozicioniranja sistema na koloseku na rezultate merenja. Kako bi se ocenio kvalitet sprovedene analize, u radu su prikazani neki od rezultata merenja ovim uređajem i njihovo poređenje sa rezultatima dobijenim simulacijom, primenom specijalizovanog softverskog paketa VAMPIRE Pro. PR Projekat Ministarstva nauke Republike Srbije, br. TR 35006 i br. TR 35045., The angle of attack is an important wheel-rail contact parameter. Together with wheel-rail contact forces it serves for estimation of the rail vehicle curving performances. This paper analyses measurement uncertainty of the specially designed laser system for measurements of the wheel-rail angle of attack, with emphasis on the importance of the theoretical approach for selection of the appropriate measuring principle and for identifying all influential factors. The influence of the correct installation of the system on results is also considered. In order to evaluate quality of the analysis, some measurement results are presented and compared with the results of multibody system (MBS) simulation using specialized computer package VAMPIRE Pro.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd", journal = "FME Transactions", title = "Merna nesigurnost rezultata merenja ugla naletanja točka na šinu pomoću laserskog sistema postavljenog na koloseku, Uncertainty of the wheel-rail angle of attack measurements using laser based wayside system", pages = "76-69", number = "1", volume = "45", doi = "10.5937/fmet1701069M" }
Milković, D., Simić, G., Tanasković, J., Lučanin, V.,& Radulović, S.. (2017). Merna nesigurnost rezultata merenja ugla naletanja točka na šinu pomoću laserskog sistema postavljenog na koloseku. in FME Transactions Univerzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd., 45(1), 69-76. https://doi.org/10.5937/fmet1701069M
Milković D, Simić G, Tanasković J, Lučanin V, Radulović S. Merna nesigurnost rezultata merenja ugla naletanja točka na šinu pomoću laserskog sistema postavljenog na koloseku. in FME Transactions. 2017;45(1):69-76. doi:10.5937/fmet1701069M .
Milković, Dragan, Simić, Goran, Tanasković, Jovan, Lučanin, Vojkan, Radulović, Saša, "Merna nesigurnost rezultata merenja ugla naletanja točka na šinu pomoću laserskog sistema postavljenog na koloseku" in FME Transactions, 45, no. 1 (2017):69-76, https://doi.org/10.5937/fmet1701069M . .