Analiza rezultata ispitivanja indikatora promene stepena prenosa
The analysis of gear shift indicator test results
Апстракт
Analizirani su rezultati dobijeni ispitivanjima prema Pravilniku (EU) 65/2012, koji se odnosi na indikatore promene stepena prenosa, na 59 različitih vozila. Osnovni parametri analize su vrednosti brzine vozila pri kojima indikator preporučuje promenu stepena prenosa i njihova odstupanja od standardnih brzina u kojima se menjaju prenosni odnosi u toku ispitivanja izduvne emisije prema Testu I UNECE pravilnika broj 83, pri čemu je zaključeno da standardne brzine treba revidirati. Analizirane su i relativne uštede goriva za slučajeve promene stepena prenosa prema indikatoru i prema standardnim brzinama (prosečna 5,2%, maksimalna 19,9%). Takođe, pokazano je da sledeći preporuke indikatora, automatski menjači u manuelnom modu pružaju mogućnost veće uštede nego manuelni menjači. Zaključeno je da se statistička analiza o tome u kojoj meri vozači poštuju preporuke indikatora može iskoristiti za unapređenje trenutno važećih ispitivanja samih indikatora, potrošnje goriva i izduvne emisije.
The results of tests according to Regulation (EU) No 65/2012 regarding gear shift indicators on 59 different vehicles are analyzed. Primary parameters were the vehicle speeds at which the gear shift is indicated through gear shift indicator (GSI), and based on their deviation from standard gear shift points defined for type I emission tests in UNECE Regulation No 83, it is concluded that standard gear shift points need to be revised. Relative fuel savings when shifting according to GSI instructions compared to standard gear shift points were analyzed (average 5.2%, maximum 19.9%). It is also shown that automaatic transmission gave bigger fuel saving when manual mode is used according to GSI, compared to manual transmission, also used with GSI. It is concluded that statistical analysis on how drivers follow GSI instructions may be used to improve current test procedures for GSI efficiency, fuel consumption measurement and emission tests.
Кључне речи:
regulation (EU) no 65/2012 / gear shift points / gear shift indicator / fuel consumptionИзвор:
FME Transactions, 2017, 45, 4, 585-589Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd
Финансирање / пројекти:
DOI: 10.5937/fmet1704585B
ISSN: 1451-2092
WoS: 000408083800019
Scopus: 2-s2.0-85017340269
Колекције
Институција/група
Mašinski fakultetTY - JOUR AU - Blagojević, Ivan AU - Stamenković, Dragan AU - Rakićević, Branislav PY - 2017 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/2536 AB - Analizirani su rezultati dobijeni ispitivanjima prema Pravilniku (EU) 65/2012, koji se odnosi na indikatore promene stepena prenosa, na 59 različitih vozila. Osnovni parametri analize su vrednosti brzine vozila pri kojima indikator preporučuje promenu stepena prenosa i njihova odstupanja od standardnih brzina u kojima se menjaju prenosni odnosi u toku ispitivanja izduvne emisije prema Testu I UNECE pravilnika broj 83, pri čemu je zaključeno da standardne brzine treba revidirati. Analizirane su i relativne uštede goriva za slučajeve promene stepena prenosa prema indikatoru i prema standardnim brzinama (prosečna 5,2%, maksimalna 19,9%). Takođe, pokazano je da sledeći preporuke indikatora, automatski menjači u manuelnom modu pružaju mogućnost veće uštede nego manuelni menjači. Zaključeno je da se statistička analiza o tome u kojoj meri vozači poštuju preporuke indikatora može iskoristiti za unapređenje trenutno važećih ispitivanja samih indikatora, potrošnje goriva i izduvne emisije. AB - The results of tests according to Regulation (EU) No 65/2012 regarding gear shift indicators on 59 different vehicles are analyzed. Primary parameters were the vehicle speeds at which the gear shift is indicated through gear shift indicator (GSI), and based on their deviation from standard gear shift points defined for type I emission tests in UNECE Regulation No 83, it is concluded that standard gear shift points need to be revised. Relative fuel savings when shifting according to GSI instructions compared to standard gear shift points were analyzed (average 5.2%, maximum 19.9%). It is also shown that automaatic transmission gave bigger fuel saving when manual mode is used according to GSI, compared to manual transmission, also used with GSI. It is concluded that statistical analysis on how drivers follow GSI instructions may be used to improve current test procedures for GSI efficiency, fuel consumption measurement and emission tests. PB - Univerzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd T2 - FME Transactions T1 - Analiza rezultata ispitivanja indikatora promene stepena prenosa T1 - The analysis of gear shift indicator test results EP - 589 IS - 4 SP - 585 VL - 45 DO - 10.5937/fmet1704585B ER -
@article{ author = "Blagojević, Ivan and Stamenković, Dragan and Rakićević, Branislav", year = "2017", abstract = "Analizirani su rezultati dobijeni ispitivanjima prema Pravilniku (EU) 65/2012, koji se odnosi na indikatore promene stepena prenosa, na 59 različitih vozila. Osnovni parametri analize su vrednosti brzine vozila pri kojima indikator preporučuje promenu stepena prenosa i njihova odstupanja od standardnih brzina u kojima se menjaju prenosni odnosi u toku ispitivanja izduvne emisije prema Testu I UNECE pravilnika broj 83, pri čemu je zaključeno da standardne brzine treba revidirati. Analizirane su i relativne uštede goriva za slučajeve promene stepena prenosa prema indikatoru i prema standardnim brzinama (prosečna 5,2%, maksimalna 19,9%). Takođe, pokazano je da sledeći preporuke indikatora, automatski menjači u manuelnom modu pružaju mogućnost veće uštede nego manuelni menjači. Zaključeno je da se statistička analiza o tome u kojoj meri vozači poštuju preporuke indikatora može iskoristiti za unapređenje trenutno važećih ispitivanja samih indikatora, potrošnje goriva i izduvne emisije., The results of tests according to Regulation (EU) No 65/2012 regarding gear shift indicators on 59 different vehicles are analyzed. Primary parameters were the vehicle speeds at which the gear shift is indicated through gear shift indicator (GSI), and based on their deviation from standard gear shift points defined for type I emission tests in UNECE Regulation No 83, it is concluded that standard gear shift points need to be revised. Relative fuel savings when shifting according to GSI instructions compared to standard gear shift points were analyzed (average 5.2%, maximum 19.9%). It is also shown that automaatic transmission gave bigger fuel saving when manual mode is used according to GSI, compared to manual transmission, also used with GSI. It is concluded that statistical analysis on how drivers follow GSI instructions may be used to improve current test procedures for GSI efficiency, fuel consumption measurement and emission tests.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd", journal = "FME Transactions", title = "Analiza rezultata ispitivanja indikatora promene stepena prenosa, The analysis of gear shift indicator test results", pages = "589-585", number = "4", volume = "45", doi = "10.5937/fmet1704585B" }
Blagojević, I., Stamenković, D.,& Rakićević, B.. (2017). Analiza rezultata ispitivanja indikatora promene stepena prenosa. in FME Transactions Univerzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd., 45(4), 585-589. https://doi.org/10.5937/fmet1704585B
Blagojević I, Stamenković D, Rakićević B. Analiza rezultata ispitivanja indikatora promene stepena prenosa. in FME Transactions. 2017;45(4):585-589. doi:10.5937/fmet1704585B .
Blagojević, Ivan, Stamenković, Dragan, Rakićević, Branislav, "Analiza rezultata ispitivanja indikatora promene stepena prenosa" in FME Transactions, 45, no. 4 (2017):585-589, https://doi.org/10.5937/fmet1704585B . .