Pregled višekriterijumske optimizacije u transportu kontejnera korišćenjem kombinovanih morskih i kopnenih transportnih lanaca
A review of multi-objective optimization of container flow using sea and land legs together
Апстракт
Intermodalni transport je sistem koji podrazumeva prevoz 'od vrata do vrata' pod odgovornošću jednog prevoznika tj. operatora intermodalnog transporta, uz učešće najmanje dva vida transporta (u prevozu tereta bez promene tovarno manipulativne jedinice). Kontejnerski transport je glavna komponenta intermodalnog transporta i međunarodne trgovine. Kontejnerski transportni tok bi trebalo da bude optimalan kako bi se osiguralo pravilno korišćenje resursa i kako bi se omogućila profitabilnost korisnika. Razni višekriterijumski evolucioni algoritmi su razvijeni da efikasno reše probleme optimizacije u kontejnerskom transportu. Ovaj rad predstavlja kratak pregled problema optimizacije u intermodalnom transportu posmatrajući jedan transportni lanac u kome se transport kontejnera obavlja morem i kopnom uzimajući u obzir tri najčešće razmatrana optimizaciona kriterijuma (transportni troškovi, tranzitno vreme i emisija ugljen-dioksida).
Intermodal freight transportation refers to a multi-modal chain of container-transportation services which usually links the initial shipper to the final consignee of the container (door-to-door service) and takes place over long distances. Container transportation is a major component of intermodal transportation and international commerce. Container flow should be optimal to ensure proper resource utilization and profitability to players. Various multi-objective evolutionary algorithms have been developed to efficiently solve optimization problems in container flows. This paper presents a short review of optimization problems in intermodal transport using sea and land legs together regarding three mostly observed objectives (transport cost, transit time and CO2 emissions).
Кључне речи:
optimization / multi-objective / intermodal transport / container flowsИзвор:
FME Transactions, 2016, 44, 2, 204-211Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd
Финансирање / пројекти:
- Развој софтвера и националне базе података за стратешко управљање развојем транспортних средстава и инфраструктуре у друмском, железничком, ваздушном и водном саобраћају применом европских транспортних мрежних модела (RS-MESTD-Technological Development (TD or TR)-36027)
Институција/група
Inovacioni centarTY - JOUR AU - Rajković, Radoslav AU - Zrnić, Nenad AU - Kirin, Snežana AU - Dragović, Branislav PY - 2016 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/2401 AB - Intermodalni transport je sistem koji podrazumeva prevoz 'od vrata do vrata' pod odgovornošću jednog prevoznika tj. operatora intermodalnog transporta, uz učešće najmanje dva vida transporta (u prevozu tereta bez promene tovarno manipulativne jedinice). Kontejnerski transport je glavna komponenta intermodalnog transporta i međunarodne trgovine. Kontejnerski transportni tok bi trebalo da bude optimalan kako bi se osiguralo pravilno korišćenje resursa i kako bi se omogućila profitabilnost korisnika. Razni višekriterijumski evolucioni algoritmi su razvijeni da efikasno reše probleme optimizacije u kontejnerskom transportu. Ovaj rad predstavlja kratak pregled problema optimizacije u intermodalnom transportu posmatrajući jedan transportni lanac u kome se transport kontejnera obavlja morem i kopnom uzimajući u obzir tri najčešće razmatrana optimizaciona kriterijuma (transportni troškovi, tranzitno vreme i emisija ugljen-dioksida). AB - Intermodal freight transportation refers to a multi-modal chain of container-transportation services which usually links the initial shipper to the final consignee of the container (door-to-door service) and takes place over long distances. Container transportation is a major component of intermodal transportation and international commerce. Container flow should be optimal to ensure proper resource utilization and profitability to players. Various multi-objective evolutionary algorithms have been developed to efficiently solve optimization problems in container flows. This paper presents a short review of optimization problems in intermodal transport using sea and land legs together regarding three mostly observed objectives (transport cost, transit time and CO2 emissions). PB - Univerzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd T2 - FME Transactions T1 - Pregled višekriterijumske optimizacije u transportu kontejnera korišćenjem kombinovanih morskih i kopnenih transportnih lanaca T1 - A review of multi-objective optimization of container flow using sea and land legs together EP - 211 IS - 2 SP - 204 VL - 44 DO - 10.5937/fmet1602204R ER -
@article{ author = "Rajković, Radoslav and Zrnić, Nenad and Kirin, Snežana and Dragović, Branislav", year = "2016", abstract = "Intermodalni transport je sistem koji podrazumeva prevoz 'od vrata do vrata' pod odgovornošću jednog prevoznika tj. operatora intermodalnog transporta, uz učešće najmanje dva vida transporta (u prevozu tereta bez promene tovarno manipulativne jedinice). Kontejnerski transport je glavna komponenta intermodalnog transporta i međunarodne trgovine. Kontejnerski transportni tok bi trebalo da bude optimalan kako bi se osiguralo pravilno korišćenje resursa i kako bi se omogućila profitabilnost korisnika. Razni višekriterijumski evolucioni algoritmi su razvijeni da efikasno reše probleme optimizacije u kontejnerskom transportu. Ovaj rad predstavlja kratak pregled problema optimizacije u intermodalnom transportu posmatrajući jedan transportni lanac u kome se transport kontejnera obavlja morem i kopnom uzimajući u obzir tri najčešće razmatrana optimizaciona kriterijuma (transportni troškovi, tranzitno vreme i emisija ugljen-dioksida)., Intermodal freight transportation refers to a multi-modal chain of container-transportation services which usually links the initial shipper to the final consignee of the container (door-to-door service) and takes place over long distances. Container transportation is a major component of intermodal transportation and international commerce. Container flow should be optimal to ensure proper resource utilization and profitability to players. Various multi-objective evolutionary algorithms have been developed to efficiently solve optimization problems in container flows. This paper presents a short review of optimization problems in intermodal transport using sea and land legs together regarding three mostly observed objectives (transport cost, transit time and CO2 emissions).", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd", journal = "FME Transactions", title = "Pregled višekriterijumske optimizacije u transportu kontejnera korišćenjem kombinovanih morskih i kopnenih transportnih lanaca, A review of multi-objective optimization of container flow using sea and land legs together", pages = "211-204", number = "2", volume = "44", doi = "10.5937/fmet1602204R" }
Rajković, R., Zrnić, N., Kirin, S.,& Dragović, B.. (2016). Pregled višekriterijumske optimizacije u transportu kontejnera korišćenjem kombinovanih morskih i kopnenih transportnih lanaca. in FME Transactions Univerzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd., 44(2), 204-211. https://doi.org/10.5937/fmet1602204R
Rajković R, Zrnić N, Kirin S, Dragović B. Pregled višekriterijumske optimizacije u transportu kontejnera korišćenjem kombinovanih morskih i kopnenih transportnih lanaca. in FME Transactions. 2016;44(2):204-211. doi:10.5937/fmet1602204R .
Rajković, Radoslav, Zrnić, Nenad, Kirin, Snežana, Dragović, Branislav, "Pregled višekriterijumske optimizacije u transportu kontejnera korišćenjem kombinovanih morskih i kopnenih transportnih lanaca" in FME Transactions, 44, no. 2 (2016):204-211, https://doi.org/10.5937/fmet1602204R . .