Konstrukcija tunela za razblaženje punog protoka sa venturijem kritičnog strujanja za merenje emisije čestica dizel motora
The design of a full flow dilution tunnel with a critical flow Venturi for the measurement of diesel engine particulate emission
2015
Аутори
Petrović, VelimirBracanović, Zlata
Grozdenović, Branka
Petrović, Stojan
Sazhin, Sergei
Knežević, Dragan
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Na osnovu međunarodnih standarda, potreba korisnika i zahteva proizvođača realizovan je tunel za razređenje izduvnih gasova. Pri konstruisanju tunela uzet je u obzir niz ograničenja definisanih u standardima o kontroli emisije i izboru venturija. Potrebni podaci pri definisanju osnovnog koncepta tunela dobijeni su iz brojnih ispitivanja emisije obavljenih u Institutu IMR. U radu je takođe prikazan i kraći postupak proračuna dimenzija venturija kritičnog strujanja. Posebna pažnja je posvećena merenju emisije čestica koristeći metodu razređenja izduvnog gasa, što ne dozvoljava korišćenje jednostavnih termodinamičkih i strujnih parametara. Usvojen je metod određivanja emisije čestica za dva krajnja slučaja koja se mogu pojaviti tokom ispitivanja. Koristeći rezulate proračuna konstruisan je i izrađen tunel za razblaženje punog protoka sa venturijem kritičnog strujanja koji je zatim ispitan u Institutu IMR.
An appropriate type of dilution tunnel is chosen, based on the international standards, user's needs and the manufacturer's requirements. During the design process, a number of restrictions specified in the standards for emission and Venturis were taken into account. The data required to address basic concepts were obtained from numerous emission tests performed at the IMR Institute. A short algorithm of calculation of the critical flow Venturi (CFV) is also presented. Specific attention is paid to the problems of the measurement of particulate emissions using the dilution method, which does not allow us to use the unique thermodynamic and flow parameters. A method of evaluation of particulate emissions for two extreme cases which were expected during the tests was adopted. Using the results of calculations, a full flow dilution tunnel with CFV was manufactured and tested at the IMR Institute.
Кључне речи:
particulate matter / measurement / exhaust emission / dilution tunnel / diesel engine / critical flow VenturiИзвор:
FME Transactions, 2015, 43, 2, 99-106Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd
Финансирање / пројекти:
- EU Research and development of dieselengines for agricultural machinery to meet Europeanstandard on emissions and energy' (NPEE 290017)
- Истраживање и примена напредних технологија и система за побољшање еколошко-енергетских и безбедносних карактеристика домаћих пољопривредних трактора ради повећања конкурентности у ЕУ и другим захтевним тржиштима (RS-MESTD-Technological Development (TD or TR)-35039)
Институција/група
Inovacioni centarTY - JOUR AU - Petrović, Velimir AU - Bracanović, Zlata AU - Grozdenović, Branka AU - Petrović, Stojan AU - Sazhin, Sergei AU - Knežević, Dragan PY - 2015 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/2150 AB - Na osnovu međunarodnih standarda, potreba korisnika i zahteva proizvođača realizovan je tunel za razređenje izduvnih gasova. Pri konstruisanju tunela uzet je u obzir niz ograničenja definisanih u standardima o kontroli emisije i izboru venturija. Potrebni podaci pri definisanju osnovnog koncepta tunela dobijeni su iz brojnih ispitivanja emisije obavljenih u Institutu IMR. U radu je takođe prikazan i kraći postupak proračuna dimenzija venturija kritičnog strujanja. Posebna pažnja je posvećena merenju emisije čestica koristeći metodu razređenja izduvnog gasa, što ne dozvoljava korišćenje jednostavnih termodinamičkih i strujnih parametara. Usvojen je metod određivanja emisije čestica za dva krajnja slučaja koja se mogu pojaviti tokom ispitivanja. Koristeći rezulate proračuna konstruisan je i izrađen tunel za razblaženje punog protoka sa venturijem kritičnog strujanja koji je zatim ispitan u Institutu IMR. AB - An appropriate type of dilution tunnel is chosen, based on the international standards, user's needs and the manufacturer's requirements. During the design process, a number of restrictions specified in the standards for emission and Venturis were taken into account. The data required to address basic concepts were obtained from numerous emission tests performed at the IMR Institute. A short algorithm of calculation of the critical flow Venturi (CFV) is also presented. Specific attention is paid to the problems of the measurement of particulate emissions using the dilution method, which does not allow us to use the unique thermodynamic and flow parameters. A method of evaluation of particulate emissions for two extreme cases which were expected during the tests was adopted. Using the results of calculations, a full flow dilution tunnel with CFV was manufactured and tested at the IMR Institute. PB - Univerzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd T2 - FME Transactions T1 - Konstrukcija tunela za razblaženje punog protoka sa venturijem kritičnog strujanja za merenje emisije čestica dizel motora T1 - The design of a full flow dilution tunnel with a critical flow Venturi for the measurement of diesel engine particulate emission EP - 106 IS - 2 SP - 99 VL - 43 DO - 10.5937/fmet1502099P ER -
@article{ author = "Petrović, Velimir and Bracanović, Zlata and Grozdenović, Branka and Petrović, Stojan and Sazhin, Sergei and Knežević, Dragan", year = "2015", abstract = "Na osnovu međunarodnih standarda, potreba korisnika i zahteva proizvođača realizovan je tunel za razređenje izduvnih gasova. Pri konstruisanju tunela uzet je u obzir niz ograničenja definisanih u standardima o kontroli emisije i izboru venturija. Potrebni podaci pri definisanju osnovnog koncepta tunela dobijeni su iz brojnih ispitivanja emisije obavljenih u Institutu IMR. U radu je takođe prikazan i kraći postupak proračuna dimenzija venturija kritičnog strujanja. Posebna pažnja je posvećena merenju emisije čestica koristeći metodu razređenja izduvnog gasa, što ne dozvoljava korišćenje jednostavnih termodinamičkih i strujnih parametara. Usvojen je metod određivanja emisije čestica za dva krajnja slučaja koja se mogu pojaviti tokom ispitivanja. Koristeći rezulate proračuna konstruisan je i izrađen tunel za razblaženje punog protoka sa venturijem kritičnog strujanja koji je zatim ispitan u Institutu IMR., An appropriate type of dilution tunnel is chosen, based on the international standards, user's needs and the manufacturer's requirements. During the design process, a number of restrictions specified in the standards for emission and Venturis were taken into account. The data required to address basic concepts were obtained from numerous emission tests performed at the IMR Institute. A short algorithm of calculation of the critical flow Venturi (CFV) is also presented. Specific attention is paid to the problems of the measurement of particulate emissions using the dilution method, which does not allow us to use the unique thermodynamic and flow parameters. A method of evaluation of particulate emissions for two extreme cases which were expected during the tests was adopted. Using the results of calculations, a full flow dilution tunnel with CFV was manufactured and tested at the IMR Institute.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd", journal = "FME Transactions", title = "Konstrukcija tunela za razblaženje punog protoka sa venturijem kritičnog strujanja za merenje emisije čestica dizel motora, The design of a full flow dilution tunnel with a critical flow Venturi for the measurement of diesel engine particulate emission", pages = "106-99", number = "2", volume = "43", doi = "10.5937/fmet1502099P" }
Petrović, V., Bracanović, Z., Grozdenović, B., Petrović, S., Sazhin, S.,& Knežević, D.. (2015). Konstrukcija tunela za razblaženje punog protoka sa venturijem kritičnog strujanja za merenje emisije čestica dizel motora. in FME Transactions Univerzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd., 43(2), 99-106. https://doi.org/10.5937/fmet1502099P
Petrović V, Bracanović Z, Grozdenović B, Petrović S, Sazhin S, Knežević D. Konstrukcija tunela za razblaženje punog protoka sa venturijem kritičnog strujanja za merenje emisije čestica dizel motora. in FME Transactions. 2015;43(2):99-106. doi:10.5937/fmet1502099P .
Petrović, Velimir, Bracanović, Zlata, Grozdenović, Branka, Petrović, Stojan, Sazhin, Sergei, Knežević, Dragan, "Konstrukcija tunela za razblaženje punog protoka sa venturijem kritičnog strujanja za merenje emisije čestica dizel motora" in FME Transactions, 43, no. 2 (2015):99-106, https://doi.org/10.5937/fmet1502099P . .