Приказ основних података о документу

Determination of cornering stiffness through integration of a mathematical model and real vehicle exploitation parameters

dc.creatorVorotović, Goran
dc.creatorRakićević, Branislav
dc.creatorMitić, Saša
dc.creatorStamenković, Dragan
dc.date.accessioned2022-09-19T17:15:56Z
dc.date.available2022-09-19T17:15:56Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1451-2092
dc.identifier.urihttps://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/1768
dc.description.abstractU radu je prikazan prilaz identifikaciji otpora povođenju kao najznačajnijem parametru u sistemima upravljivosti i stabilnosti motornih vozila kroz integraciju empirijskih modela i parametara realne eksploatacije. Ovaj prilaz se zasniva na analizi matematičkog modela pneumatika, identifikaciji ključnih parametara iz realne eksploatacije i integraciji mehatronskog sistema za praćenje opterećenja pneumatika. Merenjem opterećenja pneumatika, i kasnijom integracijom izmerenih vrednosti u razvijeni softverski modul, obezbeđuje se precizno definisanje otpora povođenju na određenom kontaktu vozila i puta. Istraživanje podrazumeva integraciju matematičkog modela, mehaničkih, elektronskih i informacionih tehnologija u cilju obezbeđivanja sveobuhvatnog sagledavanja ponašanja pneumatika u pogledu definisanja otpora povođenju.sr
dc.description.abstractThis paper demonstrates the approach to determination of cornering stiffness as the most important parameter of motor vehicle steering and stability systems through integration of empirical models and real exploitation parameters. The approach is based on the analysis of a tire mathematical model, identification of key real exploitation parameters and integration of a mechatronic system for tire load monitoring. Measurement of tire load and subsequent integration of measured values into developed software module provide a precise definition of cornering stiffness for a certain vehicle and road contact patch. This research assumes integration of a mathematical model and mechanical, electronic and information technologies with the aim of comprehensive understanding of tire behavior in terms of cornering stiffness determination.en
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Mašinski fakultet, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Technological Development (TD or TR)/35045/RS//
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Technological Development (TD or TR)/35040/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceFME Transactions
dc.subjecttyreen
dc.subjectsafetyen
dc.subjectcornering stiffnessen
dc.subjectackermann angleen
dc.titleIdentifikacija otpora povođenju integracijom matematičkog modela i parametara realne eksploatacije vozilasr
dc.titleDetermination of cornering stiffness through integration of a mathematical model and real vehicle exploitation parametersen
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY
dc.citation.epage71
dc.citation.issue1
dc.citation.other41(1): 66-71
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage66
dc.citation.volume41
dc.identifier.fulltexthttp://machinery.mas.bg.ac.rs/bitstream/id/595/1765.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_1768
dc.identifier.scopus2-s2.0-84877046490
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу