Систем аутоматског управљања за покретање и заустављање агрегата А и Б у ХЕ Бистрица
Abstract
Техничко решење је урађено за ПД Дринско Лимске ХЕ – Лимске ХЕ. Проблем стартовања и заустављања представљају најкритичније фазе у раду великих хидрауличких агрегата, и до сада се у већини случајева ово обављало ручно. Аутоматизацијом овога процеса постиже се поузданији и бољи рад целог агрегата, чиме може да му се продужи радни век и унапреде како статичке, тако и динамичке карактеристике. За аутоматизацију процеса стартовања и заустављања се користи дигитални рачунар који прикупља информације од преко 100 сензора, чије су вредности битне за извршавање поменутих функција. На основу ових величина управља се подсистемима за расхладу генератора и турбине, као и подсистемом за генерисање уља под притиском које се користи код електрохидрауличког система за управљање агрегата. При стартовању се променом ограничења спроводног апарата покреће турбогенераторско коло за оптимално време како би турбински регулатор могао да машину доведе до номиналне угаоне брзине. У реализацији система аутоматс...ког управљања се користе стандардне управљачке компоненте као што су PLC рачунар, затим радна станица на бази PC рачунара са SCADA програмом за визуелизацију и комуникацију са оператором. На овај начин могуће је прецизно одредити време доласка систем до 80% номиналне брзине, као и са којим угаоним убрзањем се то достиже. На овај начин процесом стартовања и заустављања може да руководи само један оператор.
Keywords:
хидраулички агрегат / електрохидраулички сервосистем / управљање подсистема за расхладу генератора и турбине / стартовање и заустављање агрегата / систем аутоматског управљањаSource:
Техничко решење (M81) је прихваћено од стране Матичног научног одбора за машинство и индустријски софтвер, 2010Collections
Institution/Community
Mašinski fakultetTY - GEN AU - Ribar, Zoran AU - Đuka, Predrag AU - Jovanović, Radiša PY - 2010 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/5303 AB - Техничко решење је урађено за ПД Дринско Лимске ХЕ – Лимске ХЕ. Проблем стартовања и заустављања представљају најкритичније фазе у раду великих хидрауличких агрегата, и до сада се у већини случајева ово обављало ручно. Аутоматизацијом овога процеса постиже се поузданији и бољи рад целог агрегата, чиме може да му се продужи радни век и унапреде како статичке, тако и динамичке карактеристике. За аутоматизацију процеса стартовања и заустављања се користи дигитални рачунар који прикупља информације од преко 100 сензора, чије су вредности битне за извршавање поменутих функција. На основу ових величина управља се подсистемима за расхладу генератора и турбине, као и подсистемом за генерисање уља под притиском које се користи код електрохидрауличког система за управљање агрегата. При стартовању се променом ограничења спроводног апарата покреће турбогенераторско коло за оптимално време како би турбински регулатор могао да машину доведе до номиналне угаоне брзине. У реализацији система аутоматског управљања се користе стандардне управљачке компоненте као што су PLC рачунар, затим радна станица на бази PC рачунара са SCADA програмом за визуелизацију и комуникацију са оператором. На овај начин могуће је прецизно одредити време доласка систем до 80% номиналне брзине, као и са којим угаоним убрзањем се то достиже. На овај начин процесом стартовања и заустављања може да руководи само један оператор. T2 - Техничко решење (M81) је прихваћено од стране Матичног научног одбора за машинство и индустријски софтвер T1 - Систем аутоматског управљања за покретање и заустављање агрегата А и Б у ХЕ Бистрица UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_5303 ER -
@misc{ author = "Ribar, Zoran and Đuka, Predrag and Jovanović, Radiša", year = "2010", abstract = "Техничко решење је урађено за ПД Дринско Лимске ХЕ – Лимске ХЕ. Проблем стартовања и заустављања представљају најкритичније фазе у раду великих хидрауличких агрегата, и до сада се у већини случајева ово обављало ручно. Аутоматизацијом овога процеса постиже се поузданији и бољи рад целог агрегата, чиме може да му се продужи радни век и унапреде како статичке, тако и динамичке карактеристике. За аутоматизацију процеса стартовања и заустављања се користи дигитални рачунар који прикупља информације од преко 100 сензора, чије су вредности битне за извршавање поменутих функција. На основу ових величина управља се подсистемима за расхладу генератора и турбине, као и подсистемом за генерисање уља под притиском које се користи код електрохидрауличког система за управљање агрегата. При стартовању се променом ограничења спроводног апарата покреће турбогенераторско коло за оптимално време како би турбински регулатор могао да машину доведе до номиналне угаоне брзине. У реализацији система аутоматског управљања се користе стандардне управљачке компоненте као што су PLC рачунар, затим радна станица на бази PC рачунара са SCADA програмом за визуелизацију и комуникацију са оператором. На овај начин могуће је прецизно одредити време доласка систем до 80% номиналне брзине, као и са којим угаоним убрзањем се то достиже. На овај начин процесом стартовања и заустављања може да руководи само један оператор.", journal = "Техничко решење (M81) је прихваћено од стране Матичног научног одбора за машинство и индустријски софтвер", title = "Систем аутоматског управљања за покретање и заустављање агрегата А и Б у ХЕ Бистрица", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_5303" }
Ribar, Z., Đuka, P.,& Jovanović, R.. (2010). Систем аутоматског управљања за покретање и заустављање агрегата А и Б у ХЕ Бистрица. in Техничко решење (M81) је прихваћено од стране Матичног научног одбора за машинство и индустријски софтвер. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_5303
Ribar Z, Đuka P, Jovanović R. Систем аутоматског управљања за покретање и заустављање агрегата А и Б у ХЕ Бистрица. in Техничко решење (M81) је прихваћено од стране Матичног научног одбора за машинство и индустријски софтвер. 2010;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_5303 .
Ribar, Zoran, Đuka, Predrag, Jovanović, Radiša, "Систем аутоматског управљања за покретање и заустављање агрегата А и Б у ХЕ Бистрица" in Техничко решење (M81) је прихваћено од стране Матичног научног одбора за машинство и индустријски софтвер (2010), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_5303 .