Uticaj recirkulacije izduvnih gasova na kvalitet izduvne emisije traktorskog dizel motora
The influence of exhaust gas recirculation on the quality of tractor diesel engine exhaust emission
Апстракт
U radu se daju rezultati eksperimentalnog istraživanja uticaja recirkulacije izduvnih gasova-EGR, na kvalitet izduvne emisije usisnog traktorskog dizel-motora sa direktnim ubrizgavanjem-IMR DM34/T. Obuhvaćeno je istraživanje efekta sistema EGR na tok i promenu osnovnih toksičnih komponenti u izduvnim gasovima dizel-motora (NOx, HC, CO i dima), kao i specifične efektivne potrošnje goriva, zavisno od količine recikliranih gasova, odnosno EGR odnosa, broja obrtaja i opterećenja motora. Primenom sistema EGR na istraživanom motoru moguće je postići veoma visok stepen redukcije azotovih oksida, uz izvesno povećanje dimnosti motora. Emisije nesagorelih HC i ugljenmonoksida CO se takodje povećavaju i uglavnom prate tok rasta dimnosti. Može se konstatovati da primena sistema EGR na usisnoj varijanti traktorskog motora DM34/T daje veoma dobre rezultate u području nižih opterećenja, dok na višim i visokim opterećenjima primena navedenog sistema ukupno gledano nije celishodna, zbog bitnog povećanj...a emisije dima.
The results of the experimental research of EGR (Exhaust Gas Recirculation) effects on the naturally aspirated tractor direct injection diesel engine IMR DM34/T are presented in this paper. The research of EGR system effects on the course and change of the basic toxic components in the exhaust gases of diesel engines (NOx, HC, CO and smoke) are included, as well as the specific effective fuel consumption, depending on the quantity of the recirculated gases, engine speed and engine load. Applying the EGR system on the engine researched it is possible to achieve very high nitrogen-oxides reduction degree with a certain increase of the engine smoke quantity. Unburned HC and carbon monoxide CO emissions also increase and generally follow the smoke ability increase course. It can be concluded that the application of the EGR system on the naturally aspirated tractor engine type DM34/T gives very good results at lower loads, while generally speaking, at higher and high loads the use of the sy...stem is questionable, and could not be justified because of the considerable smoke emission increase.
Кључне речи:
recirkulacija izduvnih gasova / izduvna emisija / dizel motor / exhaust gas recirculation / exhaust emission / diesel engineИзвор:
Traktori i pogonske mašine, 2002, 7, 2, 29-35Издавач:
- Naučno društvo za pogonske mašine, traktore i održavanje, Novi Sad i Univerzitet u Novom Sadu - Poljoprivredni fakultet - Institut za poljoprivrednu tehniku, Novi Sad
Колекције
Институција/група
Mašinski fakultetTY - JOUR AU - Knežević, Dragan AU - Popović, Slobodan AU - Petrović, Stojan AU - Matejić, Maja PY - 2002 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/292 AB - U radu se daju rezultati eksperimentalnog istraživanja uticaja recirkulacije izduvnih gasova-EGR, na kvalitet izduvne emisije usisnog traktorskog dizel-motora sa direktnim ubrizgavanjem-IMR DM34/T. Obuhvaćeno je istraživanje efekta sistema EGR na tok i promenu osnovnih toksičnih komponenti u izduvnim gasovima dizel-motora (NOx, HC, CO i dima), kao i specifične efektivne potrošnje goriva, zavisno od količine recikliranih gasova, odnosno EGR odnosa, broja obrtaja i opterećenja motora. Primenom sistema EGR na istraživanom motoru moguće je postići veoma visok stepen redukcije azotovih oksida, uz izvesno povećanje dimnosti motora. Emisije nesagorelih HC i ugljenmonoksida CO se takodje povećavaju i uglavnom prate tok rasta dimnosti. Može se konstatovati da primena sistema EGR na usisnoj varijanti traktorskog motora DM34/T daje veoma dobre rezultate u području nižih opterećenja, dok na višim i visokim opterećenjima primena navedenog sistema ukupno gledano nije celishodna, zbog bitnog povećanja emisije dima. AB - The results of the experimental research of EGR (Exhaust Gas Recirculation) effects on the naturally aspirated tractor direct injection diesel engine IMR DM34/T are presented in this paper. The research of EGR system effects on the course and change of the basic toxic components in the exhaust gases of diesel engines (NOx, HC, CO and smoke) are included, as well as the specific effective fuel consumption, depending on the quantity of the recirculated gases, engine speed and engine load. Applying the EGR system on the engine researched it is possible to achieve very high nitrogen-oxides reduction degree with a certain increase of the engine smoke quantity. Unburned HC and carbon monoxide CO emissions also increase and generally follow the smoke ability increase course. It can be concluded that the application of the EGR system on the naturally aspirated tractor engine type DM34/T gives very good results at lower loads, while generally speaking, at higher and high loads the use of the system is questionable, and could not be justified because of the considerable smoke emission increase. PB - Naučno društvo za pogonske mašine, traktore i održavanje, Novi Sad i Univerzitet u Novom Sadu - Poljoprivredni fakultet - Institut za poljoprivrednu tehniku, Novi Sad T2 - Traktori i pogonske mašine T1 - Uticaj recirkulacije izduvnih gasova na kvalitet izduvne emisije traktorskog dizel motora T1 - The influence of exhaust gas recirculation on the quality of tractor diesel engine exhaust emission EP - 35 IS - 2 SP - 29 VL - 7 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_292 ER -
@article{ author = "Knežević, Dragan and Popović, Slobodan and Petrović, Stojan and Matejić, Maja", year = "2002", abstract = "U radu se daju rezultati eksperimentalnog istraživanja uticaja recirkulacije izduvnih gasova-EGR, na kvalitet izduvne emisije usisnog traktorskog dizel-motora sa direktnim ubrizgavanjem-IMR DM34/T. Obuhvaćeno je istraživanje efekta sistema EGR na tok i promenu osnovnih toksičnih komponenti u izduvnim gasovima dizel-motora (NOx, HC, CO i dima), kao i specifične efektivne potrošnje goriva, zavisno od količine recikliranih gasova, odnosno EGR odnosa, broja obrtaja i opterećenja motora. Primenom sistema EGR na istraživanom motoru moguće je postići veoma visok stepen redukcije azotovih oksida, uz izvesno povećanje dimnosti motora. Emisije nesagorelih HC i ugljenmonoksida CO se takodje povećavaju i uglavnom prate tok rasta dimnosti. Može se konstatovati da primena sistema EGR na usisnoj varijanti traktorskog motora DM34/T daje veoma dobre rezultate u području nižih opterećenja, dok na višim i visokim opterećenjima primena navedenog sistema ukupno gledano nije celishodna, zbog bitnog povećanja emisije dima., The results of the experimental research of EGR (Exhaust Gas Recirculation) effects on the naturally aspirated tractor direct injection diesel engine IMR DM34/T are presented in this paper. The research of EGR system effects on the course and change of the basic toxic components in the exhaust gases of diesel engines (NOx, HC, CO and smoke) are included, as well as the specific effective fuel consumption, depending on the quantity of the recirculated gases, engine speed and engine load. Applying the EGR system on the engine researched it is possible to achieve very high nitrogen-oxides reduction degree with a certain increase of the engine smoke quantity. Unburned HC and carbon monoxide CO emissions also increase and generally follow the smoke ability increase course. It can be concluded that the application of the EGR system on the naturally aspirated tractor engine type DM34/T gives very good results at lower loads, while generally speaking, at higher and high loads the use of the system is questionable, and could not be justified because of the considerable smoke emission increase.", publisher = "Naučno društvo za pogonske mašine, traktore i održavanje, Novi Sad i Univerzitet u Novom Sadu - Poljoprivredni fakultet - Institut za poljoprivrednu tehniku, Novi Sad", journal = "Traktori i pogonske mašine", title = "Uticaj recirkulacije izduvnih gasova na kvalitet izduvne emisije traktorskog dizel motora, The influence of exhaust gas recirculation on the quality of tractor diesel engine exhaust emission", pages = "35-29", number = "2", volume = "7", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_292" }
Knežević, D., Popović, S., Petrović, S.,& Matejić, M.. (2002). Uticaj recirkulacije izduvnih gasova na kvalitet izduvne emisije traktorskog dizel motora. in Traktori i pogonske mašine Naučno društvo za pogonske mašine, traktore i održavanje, Novi Sad i Univerzitet u Novom Sadu - Poljoprivredni fakultet - Institut za poljoprivrednu tehniku, Novi Sad., 7(2), 29-35. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_292
Knežević D, Popović S, Petrović S, Matejić M. Uticaj recirkulacije izduvnih gasova na kvalitet izduvne emisije traktorskog dizel motora. in Traktori i pogonske mašine. 2002;7(2):29-35. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_292 .
Knežević, Dragan, Popović, Slobodan, Petrović, Stojan, Matejić, Maja, "Uticaj recirkulacije izduvnih gasova na kvalitet izduvne emisije traktorskog dizel motora" in Traktori i pogonske mašine, 7, no. 2 (2002):29-35, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_292 .