Ocena performansi ciljeva kvaliteta na nivou procesa u neizvesnom okruženju
The evaluation of quality goals at the process level in a uncertain environment
Апстракт
Poboljšanje poslovnih procesa ostvaruje se između ostalog poboljšanjem ciljeva kvaliteta koji su definisani na nivou svakog procesa. U praksi nije moguće da se istovremeno izvrši poboljšanje svih identifikovanih ciljeva kvaliteta. Neophodno je da vrednosti ciljeva kvaliteta budu određene primenom odgovarajuće metrike. Prema dobijenim vrednostima ciljeva kvaliteta, menadžment tim određuje redosled poboljšanja ciljeva kvaliteta. U ovom radu, relativan odnos važnosti svakog para identifikovanih ciljeva kvaliteta zadat je u matričnom obliku. Performanse ciljeva kvaliteta su opisane pomoću lingvističkih iskaza. Svi lingvistički iskazi su modelirani trougaonim fazi brojevima. Nov model za ocenu vrednosti ciljeva kvaliteta sa respektovanjem njihove relativne važnosti je predložen. Razvijeni model je testiran ilustrativnim primerom u kome egzistiraju podaci procesa razvoja jednog preduzeća koje funkcioniše u realnom okruženju.
Improvement of business processes is achieved, among the other, through improvement of quality goals which are defined on the level of each process. In practice, it is not possible to improve all identified quality goals simultaneously. It is assumed that it is necessary that the quality goals values be determined by applying determined metrics. With respect to given values of quality goals, management team determines the order by which quality goals are improved. In this paper, the relative importance of quality goals is stated by fuzzy pair-wise comparison matrix. The performances of quality goals are described by linguistic expressions. All linguistic expressions are modeled by triangular fuzzy numbers. The new model for evaluation of quality goal values with respect to their relative importance is proposed. The developed model is tested by illustrative example with real life data of development process.
Кључне речи:
ocenjivanje / fazi skupovi / ciljevi kvaliteta / quality goals / fuzzy sets / evaluationИзвор:
Journal of Applied Engineering Science, 2013, 11, 1, 31-38Издавач:
- Institut za istraživanja i projektovanja u privredi, Beograd
Колекције
Институција/група
Mašinski fakultetTY - JOUR AU - Puškarić, Hrvoje AU - Tadić, Danijela AU - Misita, Mirjana AU - Stefanović, Miladin AU - Milanović, Dragan PY - 2013 UR - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/1742 AB - Poboljšanje poslovnih procesa ostvaruje se između ostalog poboljšanjem ciljeva kvaliteta koji su definisani na nivou svakog procesa. U praksi nije moguće da se istovremeno izvrši poboljšanje svih identifikovanih ciljeva kvaliteta. Neophodno je da vrednosti ciljeva kvaliteta budu određene primenom odgovarajuće metrike. Prema dobijenim vrednostima ciljeva kvaliteta, menadžment tim određuje redosled poboljšanja ciljeva kvaliteta. U ovom radu, relativan odnos važnosti svakog para identifikovanih ciljeva kvaliteta zadat je u matričnom obliku. Performanse ciljeva kvaliteta su opisane pomoću lingvističkih iskaza. Svi lingvistički iskazi su modelirani trougaonim fazi brojevima. Nov model za ocenu vrednosti ciljeva kvaliteta sa respektovanjem njihove relativne važnosti je predložen. Razvijeni model je testiran ilustrativnim primerom u kome egzistiraju podaci procesa razvoja jednog preduzeća koje funkcioniše u realnom okruženju. AB - Improvement of business processes is achieved, among the other, through improvement of quality goals which are defined on the level of each process. In practice, it is not possible to improve all identified quality goals simultaneously. It is assumed that it is necessary that the quality goals values be determined by applying determined metrics. With respect to given values of quality goals, management team determines the order by which quality goals are improved. In this paper, the relative importance of quality goals is stated by fuzzy pair-wise comparison matrix. The performances of quality goals are described by linguistic expressions. All linguistic expressions are modeled by triangular fuzzy numbers. The new model for evaluation of quality goal values with respect to their relative importance is proposed. The developed model is tested by illustrative example with real life data of development process. PB - Institut za istraživanja i projektovanja u privredi, Beograd T2 - Journal of Applied Engineering Science T1 - Ocena performansi ciljeva kvaliteta na nivou procesa u neizvesnom okruženju T1 - The evaluation of quality goals at the process level in a uncertain environment EP - 38 IS - 1 SP - 31 VL - 11 DO - 10.5937/jaes11-3271 ER -
@article{ author = "Puškarić, Hrvoje and Tadić, Danijela and Misita, Mirjana and Stefanović, Miladin and Milanović, Dragan", year = "2013", abstract = "Poboljšanje poslovnih procesa ostvaruje se između ostalog poboljšanjem ciljeva kvaliteta koji su definisani na nivou svakog procesa. U praksi nije moguće da se istovremeno izvrši poboljšanje svih identifikovanih ciljeva kvaliteta. Neophodno je da vrednosti ciljeva kvaliteta budu određene primenom odgovarajuće metrike. Prema dobijenim vrednostima ciljeva kvaliteta, menadžment tim određuje redosled poboljšanja ciljeva kvaliteta. U ovom radu, relativan odnos važnosti svakog para identifikovanih ciljeva kvaliteta zadat je u matričnom obliku. Performanse ciljeva kvaliteta su opisane pomoću lingvističkih iskaza. Svi lingvistički iskazi su modelirani trougaonim fazi brojevima. Nov model za ocenu vrednosti ciljeva kvaliteta sa respektovanjem njihove relativne važnosti je predložen. Razvijeni model je testiran ilustrativnim primerom u kome egzistiraju podaci procesa razvoja jednog preduzeća koje funkcioniše u realnom okruženju., Improvement of business processes is achieved, among the other, through improvement of quality goals which are defined on the level of each process. In practice, it is not possible to improve all identified quality goals simultaneously. It is assumed that it is necessary that the quality goals values be determined by applying determined metrics. With respect to given values of quality goals, management team determines the order by which quality goals are improved. In this paper, the relative importance of quality goals is stated by fuzzy pair-wise comparison matrix. The performances of quality goals are described by linguistic expressions. All linguistic expressions are modeled by triangular fuzzy numbers. The new model for evaluation of quality goal values with respect to their relative importance is proposed. The developed model is tested by illustrative example with real life data of development process.", publisher = "Institut za istraživanja i projektovanja u privredi, Beograd", journal = "Journal of Applied Engineering Science", title = "Ocena performansi ciljeva kvaliteta na nivou procesa u neizvesnom okruženju, The evaluation of quality goals at the process level in a uncertain environment", pages = "38-31", number = "1", volume = "11", doi = "10.5937/jaes11-3271" }
Puškarić, H., Tadić, D., Misita, M., Stefanović, M.,& Milanović, D.. (2013). Ocena performansi ciljeva kvaliteta na nivou procesa u neizvesnom okruženju. in Journal of Applied Engineering Science Institut za istraživanja i projektovanja u privredi, Beograd., 11(1), 31-38. https://doi.org/10.5937/jaes11-3271
Puškarić H, Tadić D, Misita M, Stefanović M, Milanović D. Ocena performansi ciljeva kvaliteta na nivou procesa u neizvesnom okruženju. in Journal of Applied Engineering Science. 2013;11(1):31-38. doi:10.5937/jaes11-3271 .
Puškarić, Hrvoje, Tadić, Danijela, Misita, Mirjana, Stefanović, Miladin, Milanović, Dragan, "Ocena performansi ciljeva kvaliteta na nivou procesa u neizvesnom okruženju" in Journal of Applied Engineering Science, 11, no. 1 (2013):31-38, https://doi.org/10.5937/jaes11-3271 . .