Пројекат 451-01-2960/2006-85, под називом: „Реверзибилни млазни аксијални вентилатор за одржавање еколошких услова у ауто тунелима“ – Иновациони програм

Link to this page

Пројекат 451-01-2960/2006-85, под називом: „Реверзибилни млазни аксијални вентилатор за одржавање еколошких услова у ауто тунелима“ – Иновациони програм

Authors

Publications

VENTILATOR ZA ODRŽAVANJE EKOLOŠKIH USLOVA U TUNELIMA

Benišek, Miroslav; Ilić, Dejan; Čantrak, Đorđe; Božić, Ivan; Pajnić, Mirko; Begović, Miloš; Janković, Novica

(Beograd : SMEITS, 2009)

TY  - CONF
AU  - Benišek, Miroslav
AU  - Ilić, Dejan
AU  - Čantrak, Đorđe
AU  - Božić, Ivan
AU  - Pajnić, Mirko
AU  - Begović, Miloš
AU  - Janković, Novica
PY  - 2009
UR  - https://machinery.mas.bg.ac.rs/handle/123456789/4602
AB  - Reverzibilni mlazni aksijalni ventilator za održavanje ekoloških uslova u tunelima je aksijalni ventilator, specifične konstrukcije lopatica, koji može da radi naizmenično u oba smera, zavisno od razlike pritisaka ispred i iza tunela. Ventilatori se postavljaju redno u kaskadi, u tavanici tunela sa strane. Specifičan rad obrtnog kola se transformiše u kinetički deo specifičnog strujnog rada ostvarujući velike domete mlaza – veliku potisnu silu i na taj način kaskadno pogone nagomilane izduvne gasove motornih vozila koja se kreću ili stoje u tunelu. Aksijalni ventilator je razvijen u saradnji Mašinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu – Katedre za hidraulične mašine i energetske sisteme, i kompanije Rudnap Group Minel Kotlogradnja iz Beograda. Ventilator je ispitan na opitnom postrojenju u Laboratoriji Katedre. Prečnik kola modela ventilatora je Dem = 500 mm, a može se na osnovu ispitanih karakteristika preračunati i na izvođenja većih prečnika. /
Reversible jet fan for ecological conditions in tunnels is an axial fan, with specific impeller construction, which can work in both directions, with almost identical characteristics, depending on the pressure difference at the tunnel inlet and outlet. Jet fans are distributed in a cascade row on the tunnel ceiling. Whole impeller specific energy is transformed into the kinetic part producing big jets and high forces for accumulated moving or standing motor vehicles gases evacuation. Jet fan has been developed in cooperation with the Hydraulic Machinery and Energy Systems Department Faculty of Mechanical Engineering University of Belgrade and company Rudnap Group Minel Kotlogradnja from Belgrade. The fan was tested on the Department Laboratory test rig. Impeller diameter of the fan model is Dem = 500mm. Characteristics of the other fans impeller diameter sizes could be scaled-up on the basis of the similarity law.
PB  - Beograd : SMEITS
C3  - Zbornik Međunarodnog kongresa o KGH, 2.-4.12.2009., BEOGRAD
T1  - VENTILATOR ZA ODRŽAVANJE EKOLOŠKIH USLOVA U TUNELIMA
T1  - FAN FOR ECOLOGICAL CONDITION SUSTAIN IN TUNNELS
EP  - 331
IS  - 1
SP  - 320
VL  - 40
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_4602
ER  - 
@conference{
author = "Benišek, Miroslav and Ilić, Dejan and Čantrak, Đorđe and Božić, Ivan and Pajnić, Mirko and Begović, Miloš and Janković, Novica",
year = "2009",
abstract = "Reverzibilni mlazni aksijalni ventilator za održavanje ekoloških uslova u tunelima je aksijalni ventilator, specifične konstrukcije lopatica, koji može da radi naizmenično u oba smera, zavisno od razlike pritisaka ispred i iza tunela. Ventilatori se postavljaju redno u kaskadi, u tavanici tunela sa strane. Specifičan rad obrtnog kola se transformiše u kinetički deo specifičnog strujnog rada ostvarujući velike domete mlaza – veliku potisnu silu i na taj način kaskadno pogone nagomilane izduvne gasove motornih vozila koja se kreću ili stoje u tunelu. Aksijalni ventilator je razvijen u saradnji Mašinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu – Katedre za hidraulične mašine i energetske sisteme, i kompanije Rudnap Group Minel Kotlogradnja iz Beograda. Ventilator je ispitan na opitnom postrojenju u Laboratoriji Katedre. Prečnik kola modela ventilatora je Dem = 500 mm, a može se na osnovu ispitanih karakteristika preračunati i na izvođenja većih prečnika. /
Reversible jet fan for ecological conditions in tunnels is an axial fan, with specific impeller construction, which can work in both directions, with almost identical characteristics, depending on the pressure difference at the tunnel inlet and outlet. Jet fans are distributed in a cascade row on the tunnel ceiling. Whole impeller specific energy is transformed into the kinetic part producing big jets and high forces for accumulated moving or standing motor vehicles gases evacuation. Jet fan has been developed in cooperation with the Hydraulic Machinery and Energy Systems Department Faculty of Mechanical Engineering University of Belgrade and company Rudnap Group Minel Kotlogradnja from Belgrade. The fan was tested on the Department Laboratory test rig. Impeller diameter of the fan model is Dem = 500mm. Characteristics of the other fans impeller diameter sizes could be scaled-up on the basis of the similarity law.",
publisher = "Beograd : SMEITS",
journal = "Zbornik Međunarodnog kongresa o KGH, 2.-4.12.2009., BEOGRAD",
title = "VENTILATOR ZA ODRŽAVANJE EKOLOŠKIH USLOVA U TUNELIMA, FAN FOR ECOLOGICAL CONDITION SUSTAIN IN TUNNELS",
pages = "331-320",
number = "1",
volume = "40",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_4602"
}
Benišek, M., Ilić, D., Čantrak, Đ., Božić, I., Pajnić, M., Begović, M.,& Janković, N.. (2009). VENTILATOR ZA ODRŽAVANJE EKOLOŠKIH USLOVA U TUNELIMA. in Zbornik Međunarodnog kongresa o KGH, 2.-4.12.2009., BEOGRAD
Beograd : SMEITS., 40(1), 320-331.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_4602
Benišek M, Ilić D, Čantrak Đ, Božić I, Pajnić M, Begović M, Janković N. VENTILATOR ZA ODRŽAVANJE EKOLOŠKIH USLOVA U TUNELIMA. in Zbornik Međunarodnog kongresa o KGH, 2.-4.12.2009., BEOGRAD. 2009;40(1):320-331.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_4602 .
Benišek, Miroslav, Ilić, Dejan, Čantrak, Đorđe, Božić, Ivan, Pajnić, Mirko, Begović, Miloš, Janković, Novica, "VENTILATOR ZA ODRŽAVANJE EKOLOŠKIH USLOVA U TUNELIMA" in Zbornik Međunarodnog kongresa o KGH, 2.-4.12.2009., BEOGRAD, 40, no. 1 (2009):320-331,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_machinery_4602 .